arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

Νιώθετε πείνα μετά το φαγητό; Γιατί συμβαίνει και τι πρέπει να κάνετε


Η πείνα είναι ο τρόπος με τον οποίο το σώμα σας ενημερώνει ότι χρειάζεται περισσότερο φαγητό.
Νιώθετε πείνα μετά το φαγητό; Γιατί συμβαίνει και τι πρέπει να κάνετε

Wellness

Νιώθετε πείνα μετά το φαγητό; Γιατί συμβαίνει και τι πρέπει να κάνετε


Νιώθετε πείνα μετά το φαγητό; Γιατί συμβαίνει και τι πρέπει να κάνετε

Ωστόσο, πολλοί άνθρωποι αισθάνονται πεινασμένοι ακόμη και μετά το φαγητό. Πολλοί παράγοντες, όπως η διατροφή, οι ορμόνες ή ο τρόπος ζωής σας, μπορούν να εξηγήσουν αυτό το φαινόμενο.

Αυτό το άρθρο εξηγεί γιατί μπορεί να αισθάνεστε πεινασμένοι μετά από ένα γεύμα και τι μπορεί να κάνετε από αυτό.

 

Αιτίες και λύσεις

Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους μερικοί άνθρωποι αισθάνονται πεινασμένοι μετά από ένα γεύμα.

Σύνθεση γεύματος

Αρχικά, αυτό μπορεί να οφείλεται στη θρεπτική σύνθεση του γεύματός σας.

Τα γεύματα που περιέχουν μεγαλύτερο ποσοστό πρωτεΐνης τείνουν να προκαλούν μεγαλύτερη αίσθηση πληρότητας συγκριτικά με τα γεύματα με μεγαλύτερες αναλογίες υδατανθράκων ή λίπους - ακόμη και όταν οι μετρήσεις θερμίδων είναι παρόμοιες.

Επίσης, εάν η διατροφή σας δεν έχει φυτικές ίνες, μπορεί να αισθάνεστε πεινασμένοι πιο συχνά.

Οι ίνες είναι ένας τύπος υδατανθράκων που χρειάζεται περισσότερο χρόνο για την πέψη και μπορεί να επιβραδύνει τον ρυθμό εκκένωσης του στομάχου σας.

Εάν διαπιστώσετε ότι πεινάτε μετά από ένα γεύμα και παρατηρήσετε ότι τα γεύματά σας τείνουν να έχουν έλλειψη πρωτεϊνών και φυτικών ινών, δοκιμάστε να ενσωματώσετε περισσότερες τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες και φυτικές ίνες στη διατροφή σας.

 

Υποδοχείς τεντώματος

Εκτός από τη σύνθεση του γεύματος, το στομάχι σας έχει υποδοχείς τεντώματος που παίζουν βασικό ρόλο στην προώθηση των συναισθημάτων πληρότητας κατά τη διάρκεια και αμέσως μετά το γεύμα.

Οι υποδοχείς τεντώματος ανιχνεύουν το μέγεθος του στομάχου σας κατά τη διάρκεια ενός γεύματος και στέλνουν σήματα απευθείας στον εγκέφαλό σας για να προκαλέσουν αίσθημα πληρότητας και να μειώσουν την όρεξή σας.

Αυτοί οι ελαστικοί υποδοχείς δεν βασίζονται στη θρεπτική σύνθεση των τροφίμων. Αντί για αυτό, βασίζονται στον συνολικό όγκο του γεύματος.

Ωστόσο, τα συναισθήματα πληρότητας που προκαλούνται από τους υποδοχείς τεντώματος δεν διαρκούν πολύ. Έτσι, ενώ μπορεί να σας βοηθήσουν να τρώτε λιγότερο κατά τη διάρκεια ενός γεύματος και λίγο μετά, δεν προάγουν μακροπρόθεσμα αισθήματα πληρότητας.

.

Αντίσταση στη λεπτίνη

Σε ορισμένες περιπτώσεις, τα ορμονικά ζητήματα μπορεί να εξηγήσουν γιατί μερικοί άνθρωποι αισθάνονται πεινασμένοι μετά το φαγητό.

Η λεπτίνη είναι η κύρια ορμόνη που σηματοδοτεί αισθήματα πληρότητας στον εγκέφαλό σας. Είναι φτιαγμένη από λιποκύτταρα, έτσι τα επίπεδα στο αίμα του τείνουν να αυξάνονται μεταξύ των ατόμων που έχουν περισσότερη μάζα λίπους.

Ωστόσο, το πρόβλημα είναι ότι μερικές φορές η λεπτίνη δεν λειτουργεί τόσο καλά όσο θα έπρεπε στον εγκέφαλο, ειδικά σε ορισμένα άτομα με παχυσαρκία. Αυτό ονομάζεται συνήθως αντίσταση στη λεπτίνη.

Αυτό σημαίνει ότι αν και υπάρχει αρκετή λεπτίνη στο αίμα, ο εγκέφαλός σας δεν το αναγνωρίζει επίσης και συνεχίζει να πιστεύει ότι πεινάτε - ακόμα και μετά από ένα γεύμα.

Αν και η αντίσταση στη λεπτίνη είναι ένα πολύπλοκο ζήτημα, η έρευνα δείχνει ότι η τακτική σωματική δραστηριότητα, η μείωση της πρόσληψης σακχάρου, η αύξηση της πρόσληψης ινών και ο επαρκής ύπνος μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της αντίστασης στη λεπτίνη.

 

Παράγοντες συμπεριφοράς και τρόπου ζωής

Εκτός από τους βασικούς παράγοντες που αναφέρονται παραπάνω, διάφοροι παράγοντες συμπεριφοράς μπορεί να εξηγήσουν το αίσθημα πείνας μετά το φαγητό, όπως:

  • Αποσπάται η προσοχή ενώ τρώτε.
  • Τρώτε πολύ γρήγορα.
  • Αίσθημα άγχους.
  • Υπερβολική άσκηση.
  • Έλλειψη ύπνου.
  • Δεν τρώτε αρκετό φαγητό.
  • Υψηλό σάκχαρο στο αίμα και αντίσταση στην ινσουλίνη.

 

Συνοπτικά

Το να αισθάνεστε πείνα είναι ένα κοινό πρόβλημα για πολλούς ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.

Συχνά είναι το αποτέλεσμα μιας ανεπαρκούς διατροφής που δεν έχει πρωτεΐνες ή φυτικές ίνες. Ωστόσο, μπορεί να οφείλεται σε προβλήματα ορμονών, όπως η αντίσταση στη λεπτίνη ή στον καθημερινό τρόπο ζωής σας.

Εάν νιώθετε συχνά πεινασμένοι μετά το φαγητό, δοκιμάστε να εφαρμόσετε μερικές από τις παραπάνω τεκμηριωμένες προτάσεις για να περιορίσετε την όρεξή σας.

Πηγή: https://www.healthline.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.