arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

Είναι σωστό να τρώμε τις φλούδες από τις γλυκοπατάτες;

Είναι σωστό να τρώμε τις φλούδες από τις γλυκοπατάτες;

Wellness

Είναι σωστό να τρώμε τις φλούδες από τις γλυκοπατάτες;

Είναι σωστό να τρώμε τις φλούδες από τις γλυκοπατάτες;

Οι γλυκοπατάτες είναι υψηλές σε περιεκτικότητα θρεπτικών συστατικών και ταιριάζουν καλά με πολλά γεύματα.

Παρόλα αυτά, οι φλούδες τους σπάνια βρίσκονται στο τραπέζι αν και κάποιοι πιστεύουν ότι θα έπρεπε να καταναλώνονται λόγω της υψηλής περιεκτικότητας σε θρεπτικά στοιχεία και της μοναδικής τους γεύσης.

Οφέλη υγείας

Η φλούδα της γλυκοπατάτας είναι βρώσιμη και είναι πιθανό να χάσετε πολλά οφέλη υγείας αν το πετάξετε.

Έχουν θρεπτικά στοιχεία

Οι γλυκοπατάτες έχουν μια σειρά από θρεπτικά στοιχεία.

Η φλούδα μιας μεσαίας γλυκοπατάτας περιέχει:

  • Θερμίδες: 130
  • Υδατάνθρακες: 30 γρ.
  • Προτεϊνη: 3 γρ.
  • Ίνες: 5 γρ.
  • Προβιταμίνη Α: 154% της ημερήσιας πρόσληψης
  • Βιταμίνη C: 31% της ημερήσιας πρόσληψης
  • Κάλιο: 15% της ημερήσιας πρόσληψης

Η βασική πηγή ινών στις γλυκοπατάτες βρίσκεται στη φλούδα. Για αυτό το λόγο, με το να τις ξεφλουδίζετε μειώνετε την πρόσληψη ινών.

Σύμφωνα με έρευνα, τα θρεπτικά στοιχεία που βρίσκονται σε λαχανικά και φρούτα βρίσκονται κυρίως γύρω από τις φλούδες. Για αυτό το λόγο το ξεφλούδισμα πολλές φορές οδηγεί στην μείωση της πρόσληψης των αντιοξειδωτικών και των θρεπτικών στοιχείων.

Υψηλές σε περιεκτικότητα ινών

Οι γλυκοπατάτες αποτελούν καλή πηγή φυτικών ινών. Ωστόσο, η περιεκτικότητά τους σε ίνες μειώνεται όταν αφαιρεθεί η φλούδα.

Οι ίνες βοηθούν στην αύξηση των αισθήματος πληρότητας, στη στήριξη ενός υγιούς μικροβιακού εντέρου και στη διαχείριση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα και χοληστερόλης.

Πηγή αντιοξειδωτικών

Οι γλυκοπατάτες έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά, ιδιαίτερα β-καροτένιο, χλωρογενικό οξύ και βιταμίνες C και E. Επιπλέον, οι μωβ γλυκοπατάτες είναι υψηλές σε αντιοξειδωτικά που ονομάζονται ανθοκυανίνες.

Αυτά τα αντιοξειδωτικά συμβάλλουν στην πρόληψη κυτταρικών βλαβών και σχετίζονται με χαμηλότερο κίνδυνο χρόνιων παθήσεων όπως καρδιοπάθειες και καρκίνο.

Δεδομένου ότι τα αντιοξειδωτικά τείνουν να είναι συγκεντρωμένα στο δέρμα και ακριβώς κάτω από αυτό, η κατανάλωση φλουδών γλυκοπατάτας μπορεί να αυξήσει την αντιοξειδωτική τους πρόσληψη.

Πώς να φάτε τις φλούδες γλυκοπατάτας  

Οι φλούδες μπορούν να φαγωθούν μόνες τους ή μαζί με το εσωτερικό.

Ακολουθούν μερικοί εύγευστοι και εύκολοι τρόποι να τους απολαύσετε:

  • ψημένες, βρασμένες ή τηγανισμένες
  • γεμιστές
  • τηγανητές
  • σε πουρέ μαζί με το εσωτερικό
  • ως πατάτες ή wedges

Συμπερασματικά

Οι φλούδες γλυκοπατάτας είναι ασφαλή για κατανάλωση και μπορούν εύκολα να προστεθούν στις περισσότερες συνταγές.

Είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες, άλλα και σε θρεπτικά συστατικά και αντιοξειδωτικά που μπορούν να βοηθήσουν στην υποστήριξη ενός υγιούς εντέρου, να αυξήσουν τα συναισθήματα της πληρότητας και να αποτρέψουν χρόνιες ασθένειες.

Αν λοιπόν θέλετε να λάβετε το μέγιστο των θρεπτικών στοιχείων της γλυκοπατάτας, κρατήστε τις φλούδες!

 

Πηγή: https://www.healthline.com

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.