arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

Ζαχαρούχα ποτά: πόσο μπορούν να επηρεάσουν τη χοληστερίνη και την υγεία της καρδιάς


Μια νέα έρευνα έδειξε ότι οι ενήλικες που πίνουν τουλάχιστον ένα ζαχαρούχο ποτό, σε σύγκριση με αυτούς που δεν πίνουν, συγκεντρώνουν μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης δυσλιπιδαιμίας ή υψηλότερα επίπεδα ανθυγιεινών λιπών...
Ζαχαρούχα ποτά: πόσο μπορούν να επηρεάσουν τη χοληστερίνη και την υγεία της καρδιάς

Wellness

Ζαχαρούχα ποτά: πόσο μπορούν να επηρεάσουν τη χοληστερίνη και την υγεία της καρδιάς


Ζαχαρούχα ποτά: πόσο μπορούν να επηρεάσουν τη χοληστερίνη και την υγεία της καρδιάς

Τα υψηλά επίπεδα χοληστερόλης αποτελούν παράγοντα κινδύνου

Η υπερβολική χοληστερόλη σας θέτει σε κίνδυνο για καρδιακές παθήσεις και εγκεφαλικά επεισόδια, δύο κύριες αιτίες θανάτου στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Το αποτέλεσμα βγήκε μετά από τη μακροχρόνια μελέτη Framingham Heart Study (FHS), που επικεντρώθηκε στην ανακάλυψη κοινών παραγόντων που συμβάλλουν στην καρδιακή νόσο.

Δεδομένα από περίπου 6.000 άτομα, μεσήλικες ή μεγαλύτερους και με ευρωπαϊκή προέλευση, αναλύθηκαν σε μέσο όρο 12 ετών.

Η μελέτη δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο περιοδικό Journal of the American Heart Association.

«Μας ενδιέφερε πολύ το πώς η κατανάλωση διαφόρων τύπων ποτών μπορεί να συμβάλει στην αλλαγή των λιπιδίων του αίματος. Υπάρχουν στοιχεία από άλλες μελέτες παρατήρησης ότι η αυξημένη κατανάλωση ζαχαρούχων ποτών συνδέεται με μεγαλύτερο κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου ", δήλωσε η Danielle Haslam, συντάκτης της μελέτης, στην Healthline.

 

Η μελέτη εξέτασε τα ποτά που είναι πλούσια σε ζάχαρη και τις εναλλακτικές λύσεις τους λύσεις που έχουν χαμηλών θερμίδων

Οι ερευνητές προσανατολίστηκαν σε άλλους παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν τα επίπεδα χοληστερόλης και τριγλυκεριδίων, όπως η παχυσαρκία, η ποιότητα διατροφής, η σωματική άσκηση, η κατανάλωση οινοπνεύματος και η χρήση φαρμάκων που μειώνουν τη χοληστερόλη.

Χρησιμοποίησαν ερωτηματολόγια για να καθορίσουν ποιοι κατανάλωναν ποτά και πόσο συχνά. Διαχωρίστηκαν τα ποτά σε δύο κατηγορίες: ποτά με ζάχαρη (SSB) όπως ανθρακούχα ποτά με πλήρη ζάχαρη, ποτά φρούτων και ποτά με χαμηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες (LCSB) όπως ανθρακούχα  ποτά με υποκατάστατα ζάχαρης.

Όλοι οι συμμετέχοντες είχαν παρόμοια πρόσληψη θερμίδων (πλήρης ζάχαρη ή χαμηλή σε θερμίδες).

 

Τα ποτά ζάχαρης επιδείνωσαν τα επίπεδα χοληστερόλης με την πάροδο του χρόνου

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι μεσήλικες που έπιναν ζαχαρούχα ποτά καθημερινά διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να αναπτύξουν αυξημένα επίπεδα χοληστερόλης και τριγλυκεριδίων σε σύγκριση με εκείνους που σπάνια έπιναν αυτά τα ποτά.

Οι καταναλωτές αναψυκτικών με ζάχαρη είχαν 98% περισσότερες πιθανότητες να αναπτύξουν χαμηλή HDL (καλή) χοληστερόλη και 53% περισσότερες πιθανότητες να αναπτύξουν υψηλά τριγλυκερίδια, σύμφωνα με τη μελέτη.

Χοληστερόλη, HDL και LDL

Η χοληστερόλη χωρίζεται σε δύο τύπους: λιποπρωτεΐνη χαμηλής πυκνότητας (LDL) και λιποπρωτεΐνη υψηλής πυκνότητας (HDL).

Η HDL θεωρείται "καλή" χοληστερόλη, επειδή μπορεί να σας βοηθήσει να απαλλαγείτε από τη χοληστερόλη LDL, τον τύπο που μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στις αρτηρίες σας  και να αυξήσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών παθήσεων.

Η HDL συνδέεται στενότερα με την άσκηση και την φυσική κατάσταση, έτσι παραδοσιακά ο καλύτερος τρόπος για να βελτιώσετε την HDL σας είναι να ασκείστε τακτικά.

Η ύπαρξη υψηλότερης LDL και χαμηλότερης HDL στο αίμα σας μπορεί να σημαίνει ότι κινδυνεύετε να αναπτύξετε αρτηριοσκλήρωση, αύξηση βάρους και στένωση αρτηριών, από υπερβολική αθηρωματική πλάκα. Η κακή παροχή αίματος στην καρδιά μπορεί να οδηγήσει σε καρδιαγγειακές παθήσεις.

Η HDL μεταβάλλει επίσης τη χημική σύνθεση της LDL, εμποδίζοντας την οξείδωση της, η οποία συμβάλλει στη μείωση φλεγμονών και αποτρέπει τη βλάβη των αρτηριών, σύμφωνα με την Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ.

Ωστόσο, δεν είναι τόσο απλό.

Η HDL μπορεί απλώς να αποτελεί δείκτη του επιπέδου της χοληστερόλης χωρίς να έχει σημαντική επίδραση στο σώμα σας.

 

Τρόποι ζωής που μειώνουν τον κίνδυνο

Οι διατροφικές αλλαγές, όπως το να ακολουθείτε τη Μεσογειακή διατροφή (υψηλότερη πρόσληψη ψαριών και λιγότερου κόκκινου κρέατος, λιγότεροι υδατάνθρακες και χρήση ελαιολάδου αντί για ζωικό λίπος) θα μπορούσε να αποφέρει τεράστια οφέλη.

Ωστόσο, η ζάχαρη εξακολουθεί να αποτελεί σημαντικό παράγοντα επικινδυνότητας.

 

Τελικό Συμπέρασμα

Νέα έρευνα διαπιστώνει ότι τα ποτά με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη δεν μπορούν παρά μόνο να αυξήσουν τα επίπεδα χοληστερόλης, αλλά και να μειώσουν την ποσότητα της καλής χοληστερόλης HDL στο σώμα σας. Αυτό αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων.

Οι ειδικοί λένε ότι η πρόσληψη ζάχαρης επηρεάζει σημαντικά τα επίπεδα χοληστερόλης σας. Συνιστούν να υιοθετήσετε την μεσογειακή διατροφή, να ασκείστε αρκετά και να ελέγχετε τα επίπεδα της χοληστερόλης σας τουλάχιστον μια φορά το χρόνο, ως αποτελεσματικούς τρόπους για να διατηρήσετε την καρδιαγγειακή υγεία.

 

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.