arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

Ποια ποτά πέρα από τα αναψυκτικά αυξάνουν τον κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2;


Η μείωση της εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 μπορεί να είναι τόσο απλή όσο μια αλλαγή στο περιεχόμενο του ποτηριού σας.
Ποια ποτά πέρα από τα αναψυκτικά αυξάνουν τον κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2;

Wellness

Ποια ποτά πέρα από τα αναψυκτικά αυξάνουν τον κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2;


Ποια ποτά πέρα από τα αναψυκτικά αυξάνουν τον κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2;

Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα του πανεπιστημίου Harvard, οι άνθρωποι που πίνουν αυξημένες ποσότητες ζαχαρούχων ποτών (συμπεριλαμβανομένων των αναψυκτικών και των 100% χυμών φρούτων αντιμετωπίζουν μέτριο προς υψηλό κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2.

Η μελέτη παρακολούθησε την κατανάλωση ζαχαρούχων ποτών σε 192.000 συμμετέχοντες για 26 χρόνια, αξιολογώντας την γενική τους υγεία κάθε 4 χρόνια.

Οι ερευνητές δήλωσαν ότι διαπίστωσαν ότι οι άνθρωποι που έπιναν αυξανόμενες ποσότητες ζαχαρούχων γλυκαντικών ποτών και 100% χυμών φρούτων είχαν 16% υψηλότερο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2.

Με τα ποσοστά παχυσαρκίας να συνεχίζουν να ανεβαίνουν μαζί οι μελετητές είναι απογοητευμένοι που οι άνθρωποι συνεχίζουν να προτιμάνε αυτά τα ποτά.

"Δεν καταλαβαίνω γιατί θα θέλατε να καταναλώσετε τις θερμίδες αλλά και τη λήψη ζάχαρης σας σε ένα ποτό σε σχέση με κάτι που μπορείτε πραγματικά να φάτε", δήλωσε ο Alexis Elliott, LCSW, LISW-CP, CDE, προπονητής υγείας με ειδικότητα στη θεραπεία των ανθρώπων με διαβήτη, παχυσαρκία και διατροφικές διαταραχές.

"Σίγουρα, οι άνθρωποι γνωρίζουν ότι δεν είναι καλό για την υγεία τους αλλά δεν γνωρίζουν πόση πραγματικά ζάχαρη βρίσκεται μέσα σε ένα κουτάκι αναψυκτικού", δήλωσε ο Elliott στην Healthline.

Πολλοί άνθρωποι για παράδειγμα μπορεί να μην γνωρίζουν ότι ένα ποτό μπορεί να έχει περισσότερη ζάχαρη από ένα σακουλάκι σοκολάτες. Για παράδειγμα:

  • Ένα κουτάκι Cola 340ml περιέχει 39 γρ. ζάχαρης
  • Ένα ποτήρι 340ml από 100% χυμό πορτοκαλιού περιέχει 30,9 γρ. ζάχαρης
  • Ένα φλιτζάνι 340 ml από Τσάι Λάτε περιέχει 32 γρ. ζάχαρης.

Ο χυμός των φρούτων εξακολουθεί να είναι ένα πρόβλημα για όσους προσπαθούν να βελτιώσουν την διατροφή τους, ειδικά με τις μοντέρνες τάσεις όπως το «juicing».

“Το πρόβλημα με τον χυμό φρούτων είναι ότι παίρνετε ακριβώς την ζάχαρη αλλά χωρίς τα θρεπτικά στοιχεία και τις ίνες που θα παίρνατε αν τρώγατε ένα μήλο”, σύμφωνα με τον Elliot.

Ο χυμός φρούτων εξακολουθεί να προκαλεί σύγχυση σε όσους προσπαθούν να βελτιώσουν τη διατροφή τους, ειδικά με μοντέρνα gadgets "juicing".

"Το σώμα σας δεν γνωρίζει τη διαφορά μεταξύ χυμού μήλου και ζάχαρης, αλλά γνωρίζει τη διαφορά ανάμεσα σε ένα πραγματικό μήλο και ένα φλιτζάνι χυμό φρούτων - ακόμα κι αν είναι 100 τοις εκατό χυμός", είπε.

Τα αναψυκτικά διαίτης δεν βοηθούν

Αυτή η έρευνα δεν έχει στόχο να σας κάνει να στραφείτε σε Light αναψυκτικά. Οι άνθρωποι που πίνουν επεξεργασμένα τεχνητά ποτά με προσθήκη γλυκαντικών ουσιών είχαν 28% υψηλότερο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2.  Κάτι που πρέπει να ληφθεί υπόψιν σε αυτό το σημείο είναι πως αυτό μπορεί να επηρεάζεται και από τις μεταβλητές. Δηλαδή, είναι πιθανό άνθρωποι με τάση για εμφάνιση διαβήτη τύπου 2, να άλλαξαν σε light ποτά και για αυτό το λόγο να φαίνεται το αυξημένο ποσοστό.

Η ασπαρτάμη - το πιο συνηθισμένο τεχνητό γλυκαντικό σε diet αναψυκτικά - έχει και προηγουμένως μπει στο μικροσκόπιο.

Αν και δεν αυξάνει τα σάκχαρα του αίματος αμέσως μετά την κατανάλωσή του, μια μελέτη του 2018 υποδεικνύει ότι το γλυκαντικό μπορεί να επηρεάσει τα επίπεδα κορτιζόλης και την αντίσταση στην ινσουλίνη.

Οι ειδικοί λένε ότι η αλλαγή από αναψυκτικά σε αναψυκτικά light, δεν είναι η απάντηση. Ο στόχος είναι η αντικατάσταση από περισσότερο νερό.

Διατηρώντας τα αναψυκτικά στη διατροφή σας

Καθώς προσπαθείτε να μειώσετε τα ζαχαρούχα αναψυκτικά από τη διατροφή σας, δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να τα σταματήσετε απότομα.

Η αντικατάσταση 1 μερίδας αναψυκτικού ή χυμού με νερό ή μη ζαχαρούχο καφέ ή τσάι μπορεί να μειώσει την εμφάνιση διαβήτη τύπου 2 έως 10%.

Τα αποτελέσματα της μελέτης αφορούν τις συστάσεις για την αντικατάσταση των ζαχαρούχων ποτών με εκείνα που δεν περιέχουν θερμίδες και τεχνητά γλυκαντικά. Στην περίπτωση των χυμών φρούτων που περιέχουν κάποια θρεπτικά συστατικά, η κατανάλωσή τους θα πρέπει να είναι απλά πιο μετριασμένη.

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.