arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

Κολοκυθόσπορος: 5 επιστημονικά αποδεδειγμένα οφέλη για την υγεία


Οι σπόροι κολοκύθας μπορεί να είναι μικροί, αλλά είναι γεμάτοι με πολύτιμα θρεπτικά συστατικά.
Κολοκυθόσπορος: 5 επιστημονικά αποδεδειγμένα οφέλη για την υγεία

Wellness

Κολοκυθόσπορος: 5 επιστημονικά αποδεδειγμένα οφέλη για την υγεία


Κολοκυθόσπορος: 5 επιστημονικά αποδεδειγμένα οφέλη για την υγεία

Η κατανάλωση μιας μικρής ποσότητας από αυτά μπορεί να σας δώσει μια σημαντική ποσότητα υγιών λιπών, μαγνησίου και ψευδαργύρου.

Για αυτό το λόγο, οι σπόροι κολοκύθας έχουν συνδεθεί με πολλά οφέλη για την υγεία.

Αυτά περιλαμβάνουν τη βελτίωση της υγείας της καρδιάς, την υγεία του προστάτη και την προστασία από ορισμένους καρκίνους.

Επιπλέον, αυτοί οι σπόροι μπορούν εύκολα να ενσωματωθούν στη διατροφή σας.

 

  1. Γεμάτοι πολύτιμα θρεπτικά συστατικά

Οι σπόροι κολοκύθας είναι επίσης γνωστοί ως "pepita" - ένας μεξικανικός ισπανικός όρος.

Σε αντίθεση με τους σκληρούς λευκούς σπόρους από μια κολοκύθα, οι περισσότεροι σπόροι κολοκύθας που αγοράζονται στο σούπερ μάρκετ δεν έχουν κέλυφος.

Αυτοί οι σπόροι χωρίς κέλυφος είναι πράσινοι, επίπεδοι και ωοειδείς.

28 γραμμάρια σπόρων κολοκύθας χωρίς κέλυφος έχουν περίπου 151 θερμίδες, που αποτελούνται κυρίως από λίπος και πρωτεΐνες.

Επιπλέον, μια μερίδα (28 γραμμάρια) περιέχει:

  • Ίνες: 1,7 γραμμάρια
  • Υδατάνθρακες: 5 γραμμάρια
  • Πρωτεΐνη: 7 γραμμάρια
  • Λίπος: 13 γραμμάρια (6 από τα οποία είναι ωμέγα-6)
  • Βιταμίνη Κ: 18% της ΕΑΚ
  • Φωσφόρος: το 33% της ΕΑΚ
  • Μαγγάνιο: 42% της ΕΑΚ
  • Μαγνήσιο: 37% της ΕΑΚ
  • Σίδερο: 23% της ΕΑΚ
  • Ψευδάργυρος: 14% της ΕΑΚ
  • Χαλκός: 19% της ΕΑΚ

Περιέχουν επίσης πολλά αντιοξειδωτικά και αξιοπρεπή ποσότητα πολυακόρεστων λιπαρών οξέων, κάλιο, βιταμίνη Β2 (ριβοφλαβίνη) και φολικό οξύ.

Οι σπόροι κολοκύθας και το έλαιο σπόρων έχουν επίσης πολλά άλλα θρεπτικά συστατικά και ενώσεις φυτών που έχουν αποδειχθεί ότι παρέχουν οφέλη για την υγεία.

  1. Υψηλά σε αντιοξειδωτικά

Οι σπόροι κολοκύθας περιέχουν αντιοξειδωτικά όπως τα καροτενοειδή και η βιταμίνη Ε.

Τα αντιοξειδωτικά μπορούν να μειώσουν τη φλεγμονή και να προστατέψουν τα κύτταρα σας από επιβλαβείς ελεύθερες ρίζες. Γι 'αυτό η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε αντιοξειδωτικά μπορεί να βοηθήσει στην προστασία από πολλές ασθένειες.

Θεωρείται ότι τα υψηλά επίπεδα αντιοξειδωτικών στους σπόρους κολοκύθας είναι εν μέρει υπεύθυνα για τις θετικές τους επιδράσεις στην υγεία.

 

  1. Συνδέονται με μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης ορισμένων καρκίνων

Οι διατροφές που είναι πλούσιες σε σπόρους κολοκύθας έχουν συσχετιστεί με μειωμένο κίνδυνο καρκίνου του στομάχου, του μαστού, του πνεύμονα, του προστάτη και του παχέος εντέρου.

Μια μεγάλη μελέτη παρατήρησης διαπίστωσε ότι η κατανάλωσή τους συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο καρκίνου του μαστού σε μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες.

Άλλες μελέτες υποδεικνύουν ότι οι λιγνάνες σε σπόρους κολοκύθας μπορεί να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην πρόληψη και τη θεραπεία του καρκίνου του μαστού.

 

  1. Πολύ υψηλή περιεκτικότητα σε μαγνήσιο

Οι σπόροι κολοκύθας είναι μια από τις καλύτερες φυσικές πηγές μαγνησίου - ένα μέταλλο που συχνά λείπει από τη δίαιτα πολλών δυτικών πληθυσμών.

Το μαγνήσιο χρειάζεται για περισσότερες από 600 χημικές αντιδράσεις στο σώμα σας. Για παράδειγμα, τα επαρκή επίπεδα μαγνησίου είναι σημαντικά για:

  • Έλεγχο της αρτηριακής πίεσης.
  • Μείωση του κινδύνου καρδιακής νόσου.
  • Δημιουργία και διατήρηση υγιών οστών.
  • Ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα.

 

  1. Υψηλή περιεκτικότητα σε ίνες

Οι σπόροι κολοκύθας είναι μια μεγάλη πηγή διαιτητικών ινών – αφού οι σπόροι με κέλυφος παρέχουν 1,1 γραμμάρια ινών σε μία μερίδα (28 γραμμάρια).

Μια δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες μπορεί να προάγει την καλή πεπτική υγεία.

Επιπλέον, οι δίαιτες υψηλής περιεκτικότητας ινών έχουν συσχετιστεί με μειωμένο κίνδυνο καρδιακής νόσου, διαβήτη τύπου 2 και παχυσαρκία.

Πηγή: https://www.healthline.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.