arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

Προβιοτικά: πώς μπορούν να σας βοηθήσουν να χάσετε το βάρος και λίπος από την κοιλιά


Τα προβιοτικά είναι ζωντανοί μικροοργανισμοί που όταν τρώγονται, έχουν οφέλη για την υγεία.
Προβιοτικά: πώς μπορούν να σας βοηθήσουν να χάσετε το βάρος και λίπος από την κοιλιά

Wellness

Προβιοτικά: πώς μπορούν να σας βοηθήσουν να χάσετε το βάρος και λίπος από την κοιλιά


Προβιοτικά: πώς μπορούν να σας βοηθήσουν να χάσετε το βάρος και λίπος από την κοιλιά

Βρίσκονται στα συμπληρώματα αλλά και στα ζυμωμένα τρόφιμα και μπορούν να βελτιώσουν το πεπτικό σύστημα, την υγεία της καρδιάς και την ανοσολογική λειτουργία.

Επιπλέον, αρκετές μελέτες δείχνουν επίσης ότι τα προβιοτικά μπορεί να σας βοηθήσουν να χάσετε το βάρος και το λίπος της κοιλιάς.

Τα βακτήρια του εντέρου μπορούν να επηρεάσουν το σωματικό βάρος

Υπάρχουν εκατοντάδες διαφορετικοί μικροοργανισμοί στο πεπτικό σας σύστημα.

Τα περισσότερα από αυτά είναι βακτήρια και τα περισσότερα βακτήρια είναι φιλικά. Τα φιλικά βακτηρίδια παράγουν πολλά σημαντικά θρεπτικά συστατικά, όπως η βιταμίνη Κ και ορισμένες βιταμίνες Β.

Βοηθούν επίσης να διασπαστούν οι ίνες τις οποίες το σώμα δεν μπορεί να αφομοιώσει, μετατρέποντάς τις σε ωφέλιμα λιπαρά οξέα βραχείας αλυσίδας όπως το βουτυρικό.

Υπάρχουν δύο κύριες οικογένειες καλών βακτηριδίων στο έντερο: τα βακτηριοειδή και τα σταθερά. Το σωματικό βάρος φαίνεται να σχετίζεται με την ισορροπία αυτών των δύο οικογενειών βακτηρίων.

Πολλές μελέτες υποδεικνύουν ότι τα βακτήρια του εντέρου μπορούν να διαδραματίσουν ισχυρό ρόλο στη ρύθμιση του βάρους.

Πώς μπορούν τα προβιοτικά να επηρεάσουν τις αλλαγές στο βάρος;

Θεωρείται ότι ορισμένα προβιοτικά μπορεί να εμποδίσουν την απορρόφηση του διαιτητικού λίπους, αυξάνοντας την ποσότητα του λίπους που εκκρίνεται με περιττώματα.

Με άλλα λόγια, σας κάνουν να "συγκομίζετε" λιγότερες θερμίδες από τα φαγητά που καταναλώνετε.  

Ορισμένα βακτήρια, όπως αυτά από την οικογένεια Lactobacillus, έχει βρεθεί ότι λειτουργούν με αυτόν τον τρόπο.

Τα προβιοτικά μπορεί επίσης να καταπολεμήσουν την παχυσαρκία με άλλους τρόπους:

  • Απελευθέρωση του GLP-1: Τα προβιοτικά μπορεί να βοηθήσουν στην απελευθέρωση της ορμόνης GLP-1 που προκαλεί κορεσμό (μείωση της όρεξης). Τα αυξημένα επίπεδα αυτής της ορμόνης μπορεί να σας βοηθήσουν να κάψετε θερμίδες και λίπος.
  • Αύξηση του ANGPTL4: Τα προβιοτικά μπορεί να αυξήσουν τα επίπεδα της πρωτεΐνης ANGPTL Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένη αποθήκευση λίπους.

Επιπλέον, υπάρχουν πολλές αποδείξεις ότι η παχυσαρκία συνδέεται με τη φλεγμονή στον εγκέφαλο. Με τη βελτίωση της υγείας του εντέρου, τα προβιοτικά μπορούν να μειώσουν τη συστηματική φλεγμονή και να προστατεύσουν από την παχυσαρκία και άλλες ασθένειες.

Ωστόσο, είναι σημαντικό να έχουμε κατά νου ότι για την καλύτερη κατανόηση αυτών των μηχανισμών χρειάζεται περισσότερη έρευνα.

Τα προβιοτικά μπορεί να σας βοηθήσουν να χάσετε βάρος και λίπος στην κοιλιά

Μελέτες έχουν δείξει ότι ορισμένα στελέχη της οικογένειας Lactobacillus μπορούν να σας βοηθήσουν να χάσετε το βάρος και το λίπος της κοιλιάς.

Σε μία μελέτη, η κατανάλωση γιαουρτιού με Lactobacillus fermentum ή Lactobacillus amylovorus μείωσε το σωματικό λίπος των συμμετεχόντων κατά 3-4% σε περίοδο 6 εβδομάδων.

Στη διάρκεια μιας άλλης τριμηνιαίας περιόδου μελέτης, οι γυναίκες που έλαβαν προβιοτικά έχασαν κατά 50% περισσότερο βάρος σε σύγκριση με την ομάδα που έλαβε ένα εικονικό χάπι (εικονικό φάρμακο). Συνέχισαν επίσης να χάσουν βάρος κατά τη φάση συντήρησης βάρους της μελέτης.

Lactobacillus Gasseri

Από όλα τα προβιοτικά βακτηρίδια που μελετήθηκαν μέχρι σήμερα, το Lactobacillus gasseri παρουσιάζει τα πιο ελπιδοφόρα αποτελέσματα στην απώλεια βάρους.

Επιπλέον, μελέτες σε ενήλικες Ιαπωνέζους έχουν δείξει εντυπωσιακά αποτελέσματα.

Μια μελέτη παρακολούθησε 210 άτομα με πολύ λίπος στην κοιλιά και διαπίστωσε ότι η λήψη του Lactobacillus gasseri για 12 εβδομάδες μείωσε το σωματικό βάρος, το λίπος γύρω από τα όργανα, το BMI, το μέγεθος της μέσης και την περιφέρεια του ισχίου.

Επιπλέον, το λίπος της κοιλιάς μειώθηκε κατά 8,5%. Ωστόσο, όταν οι συμμετέχοντες σταμάτησαν να παίρνουν το προβιοτικό, όλο το λίπος της κοιλιάς επέστρεψε μέσα σε ένα μήνα.

Μερικά προβιοτικά μπορεί να αποτρέψουν την αύξηση του σωματικού βάρους

Η απώλεια βάρους δεν είναι ο μόνος τρόπος για την καταπολέμηση της παχυσαρκίας. Η πρόληψη είναι ακόμη πιο σημαντική. 

Μέσα από έρευνες φάνηκε ότι ορισμένα προβιοτικά στελέχη μπορεί να είναι αποτελεσματικά στην πρόληψη της αύξησης του σωματικού βάρους στο πλαίσιο μιας δίαιτας υψηλής θερμιδικής αξίας. Ωστόσο, αυτό πρέπει να μελετηθεί πολύ περισσότερο.

Μερικά προφυτικά στελέχη μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο αύξησης του σωματικού βάρους και της παχυσαρκίας

Δεν έχει φανεί σε όλες τις μελέτες ότι τα προβιοτικά βοηθούν στην απώλεια βάρους.

Ορισμένες μελέτες έχουν ακόμη διαπιστώσει ότι ορισμένα προβιοτικά στελέχη μπορεί να οδηγήσουν σε αύξηση βάρους, όχι απώλεια. Αυτό περιλαμβάνει το Lactobacillus acidophilus.

Μια πρόσφατη μελέτη εξέτασε 4 ελεγχόμενες κλινικές μελέτες. Κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα προβιοτικά δεν μείωσαν το σωματικό βάρος, τα επίπεδα BMI ή το σωματικό λίπος σε υπέρβαρους ή παχύσαρκους ενήλικες.

Ωστόσο, αυτή η μελέτη επανεξέτασης δεν περιλάμβανε πολλές από τις μελέτες που προαναφέρθηκαν.

Τα προβιοτικά μπορεί να είναι ένα μέρος του παζλ

Τα προβιοτικά προσφέρουν ένα ευρύ φάσμα οφελών για την υγεία. Ωστόσο, οι επιδράσεις τους στο βάρος εξαρτώνται και από τον τύπο του προβιοτικού.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι το Lactobacillus gasseri μπορεί να βοηθήσει τα άτομα με παχυσαρκία να χάσουν βάρος και λίπος στην κοιλιά. Επιπλέον, ένα μείγμα προβιοτικών που ονομάζεται VSL # 3 μπορεί να μειώσει την αύξηση βάρους σε μια δίαιτα υψηλής θερμιδικής αξίας.

Στο τέλος της ημέρας, ορισμένα είδη προβιοτικών μπορεί να έχουν μέτριες επιπτώσεις στο βάρος σας, ειδικά όταν συνδυάζονται με μια υγιεινή διατροφή.

Παρ 'όλα αυτά, υπάρχουν πολλοί άλλοι λόγοι για να λάβετε ένα προβιοτικό συμπλήρωμα εκτός από την απώλεια βάρους.

Μπορούν να βελτιώσουν την πεπτική υγεία, να μειώσουν τη φλεγμονή, να βελτιώσουν τους καρδιαγγειακούς παράγοντες κινδύνου και ακόμη και να βοηθήσουν στην καταπολέμηση της κατάθλιψης και του άγχους.

Πηγή: https://www.healthline.com/

 

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.

Καλάθι Αγορών