arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

Παπαρουνόσπορος: 6 πιθανά οφέλη για την υγεία σας


Οι σπόροι παπαρούνας χρησιμοποιούνται σε ψημένα προϊόντα και παραδοσιακά πιάτα παγκοσμίως.
Παπαρουνόσπορος: 6 πιθανά οφέλη για την υγεία σας

Wellness

Παπαρουνόσπορος: 6 πιθανά οφέλη για την υγεία σας


Παπαρουνόσπορος: 6 πιθανά οφέλη για την υγεία σας

Τόσο οι σπόροι όσο και το λάδι τους λένε ότι προσφέρουν διάφορα οφέλη για την υγεία, από τη θεραπεία πονοκεφάλων και βήχα έως τη θεραπεία του άσθματος και της αϋπνίας.

Ωστόσο, αυτό το κείμενο εξετάζει αυτές τις θεωρίες σε επιστημονική βάση.

 

  1. Πλούσιοι σε θρεπτικά συστατικά και αντιοξειδωτικά

Όπως οι περισσότεροι σπόροι, οι σπόροι παπαρούνας είναι πλούσιοι σε φυτικές ίνες, λίπη φυτών και διάφορα άλλα θρεπτικά συστατικά. Μια κουταλιά της σούπας (9 γραμμάρια) παρέχει:

  • Θερμίδες: 46
  • Πρωτεΐνη: 1,6 γραμμάρια
  • Λίπος: 3,7 γραμμάρια
  • Υδατάνθρακες: 2,5 γραμμάρια
  • Ίνες: 1,7 γραμμάρια
  • Μαγγάνιο: 26% της ημερήσιας αξίας (DV)
  • Χαλκός: 16% του DV
  • Ασβέστιο: 10% του DV
  • Μαγνήσιο: 7% του DV
  • Φώσφορος: 6% του DV
  • Ψευδάργυρος: 6% του DV
  • θειαμίνη: 6% του DV
  • Σίδερο: 5% του DV

Οι σπόροι παπαρούνας είναι ιδιαίτερα πλούσιοι σε μαγγάνιο, ένα ιχνοστοιχείο σημαντικό για την υγεία των οστών και την πήξη του αίματος. Αυτό το μέταλλο βοηθά επίσης το σώμα σας να χρησιμοποιεί αμινοξέα, λίπη και υδατάνθρακες.

Έχουν επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε χαλκό, ένα μέταλλο που απαιτείται για τη δημιουργία συνδετικού ιστού και τη μεταφορά σιδήρου.

Οι σπόροι μπορούν να πιεστούν ψυχρά για την παραγωγή λαδιού παπαρούνας, το οποίο είναι ιδιαίτερα πλούσιο σε λιπαρά ωμέγα-6 και ωμέγα-9.

Η έρευνα συνήθως συνδέει δίαιτες πλούσιες σε αυτά τα λίπη με βελτιωμένη συνολική υγεία και χαμηλότερο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

Ωστόσο, οι δίαιτες με υψηλή αναλογία ωμέγα-6 προς ωμέγα-3 μπορεί να συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο φλεγμονής και ασθένειας. Ως εκ τούτου, δεν πρέπει να καταναλώνετε τακτικά μεγάλες ποσότητες λαδιού από παπαρούνες ή άλλα πλούσια σε ωμέγα-6 έλαια.

Τέλος, οι σπόροι παπαρούνας και το λάδι τους είναι μια καλή πηγή πολυφαινολών - ένας τύπος αντιοξειδωτικού που μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καταστάσεων όπως είναι οι καρδιακές παθήσεις.

  1. Μπορεί να περιέχει ανακουφιστικές ενώσεις

Το φυτό παπαρούνας περιέχει μορφίνη, κωδεΐνη, θεβεΐνη και άλλα αλκαλοειδή οπίου γνωστά για τις ανακουφιστικές και αναζωογονητικές τους ιδιότητες. Αυτές οι ενώσεις βρίσκονται συχνά σε ιατρικά φάρμακα που προορίζονται για αυτές τις χρήσεις.

Οι σπόροι παπαρούνας δεν περιέχουν φυσικά ενώσεις οπίου, αλλά μπορεί να μολυνθούν μαζί τους κατά τη συγκομιδή ή ως αποτέλεσμα βλάβης από παράσιτα.

Έτσι, πριν φτάσουν στα ράφια των σούπερ μάρκετ, οι σπόροι παπαρούνας καθαρίζονται συνήθως για να απαλλαγούν από αλκαλοειδή οπίου με τα οποία ενδέχεται να έχουν έρθει σε επαφή.

Ωστόσο, είναι δυνατό να βρείτε και να αγοράσετε άπλυτους παπαρουνόσπορους που περιέχουν υψηλότερα επίπεδα αυτών των οπιοειδών. Οι άπλυτοι σπόροι παπαρούνας συχνά προτείνονται ως φυσική εναλλακτική λύση σε ορισμένα φαρμακευτικά φάρμακα.

Ωστόσο, οι άπλυτοι παπαρουνόσποροι ενέχουν πολλούς κινδύνους για την υγεία, ο πιο σοβαρός από τους οποίους είναι ο ξαφνικός θάνατος. Ως εκ τούτου, πρέπει να καταναλώνονται μόνο υπό ιατρική παρακολούθηση.

 

  1. Μπορεί να ενισχύσει την υγεία της καρδιάς και του δέρματος

Το λάδι παπαρούνας είναι ιδιαίτερα πλούσιο σε μονο- και πολυακόρεστα λίπη, τα οποία μπορεί να είναι ευεργετικά για την καρδιά και το δέρμα σας.

Η έρευνα δείχνει ότι οι δίαιτες πλούσιες σε ακόρεστα λίπη μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο καρδιακών προσβολών και εγκεφαλικού επεισοδίου έως και 17%. Η αντικατάσταση των κορεσμένων λιπών στη διατροφή σας με ακόρεστα λίπη μπορεί να είναι ιδιαίτερα οφέλιμη.

Λάβετε υπόψη ότι οι δίαιτες με υψηλή αναλογία ωμέγα-6 προς ωμέγα-3 μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο φλεγμονής και ασθένειας. Για αυτόν τον λόγο, ίσως είναι καλύτερο να αποφεύγετε να καταναλώνετε τακτικά μεγάλες ποσότητες πλούσιων σε ωμέγα-6 ελαίων, συμπεριλαμβανομένου του λαδιού παπαρούνας.

Πρόσθετες έρευνες δείχνουν ότι τα λίπη στο λάδι παπαρούνας μπορούν επίσης να υποστηρίξουν την επούλωση των πληγών, καθώς και να αποτρέψουν φολιδωτές βλάβες όταν εφαρμόζονται απευθείας στο δέρμα.

Για αυτά τα ευρήματα βέβαια, απαιτείται περισσότερη έρευνα.

 

4–6. Άλλα πιθανά οφέλη

Οι σπόροι παπαρούνας λέγεται συχνά ότι προσφέρουν διάφορα άλλα οφέλη, όπως ενίσχυση της πέψης, της υγείας του δέρματος και των μαλλιών καθώς και θεραπεία για πονοκέφαλο, βήχα και άσθμα.

Αν και δεν υπάρχουν άμεσες μελέτες, ορισμένες έρευνες συνδέουν μεμονωμένα θρεπτικά συστατικά ή ενώσεις παπαρουνόσπορων με ορισμένα από αυτά τα αποτελέσματα.

  • Μπορεί να βοηθήσουν στην πέψη. Οι σπόροι παπαρούνας είναι πλούσιοι σε φυτικές ίνες, οι οποίες μπορούν να βελτιώσουν την υγεία του εντέρου και να μειώσουν τη δυσκοιλιότητα.
  • Μπορεί να προστατεύσουν από ορισμένες ασθένειες. Τα αντιοξειδωτικά σε αυτούς τους σπόρους μπορεί να προστατεύσουν το σώμα σας από κυτταρική βλάβη και διάφορες ασθένειες.
  • Μπορεί να ενισχύσουν τη γονιμότητα. Ορισμένες έρευνες δείχνουν ότι μπορεί να παρουσιάσουν βελτιωμένη γονιμότητα.

 

Αν και αυτά τα αποτελέσματα είναι πολλά υποσχόμενα, απαιτείται περαιτέρω έρευνα.

 

Συνοπτικά

Οι σπόροι παπαρούνας είναι πλούσιοι σε υγιεινές φυτικές ενώσεις και θρεπτικά συστατικά όπως το μαγγάνιο.

Αυτοί οι σπόροι και το λάδι τους μπορούν να ενισχύσουν τη γονιμότητα και να βοηθήσουν στην πέψη, αν και απαιτείται περαιτέρω έρευνα για πολλά από τα πιθανά οφέλη τους.

Οι άπλυτοι σπόροι παπαρούνας μπορούν επίσης να περιέχουν, έπειτα από μόλυνση, ποικίλες ποσότητες ενώσεων οπίου που είναι γνωστές για τις ανακουφιστικές και αναζωογονητικές τους ιδιότητες.

Ωστόσο, δεν πρέπει ποτέ να τρώτε άπλυτους σπόρους παπαρούνας λόγω των κινδύνων για την υγεία.

Οι σπόροι παπαρούνας που βρίσκονται σε σούπερ μάρκετ ή σε ψημένα προϊόντα θεωρούνται ευρέως ασφαλείς και τα συστατικά οπίου, αν υπάρχουν, είναι λίγα.

Πηγή: https://www.healthline.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.