arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

5 μύθοι για τις δίαιτες χαμηλών υδατανθράκων


Παρά τη δημοτικότητά τους, υπάρχει έντονη παραπληροφόρηση σχετικά με τις δίαιτες που είναι χαμηλές σε περιεκτικότητα υδατανθράκων.
5 μύθοι για τις δίαιτες χαμηλών υδατανθράκων

Wellness

5 μύθοι για τις δίαιτες χαμηλών υδατανθράκων


5 μύθοι για τις δίαιτες χαμηλών υδατανθράκων

Την ώρα που αρκετοί υποστηρίζουν ότι είναι η ιδανική διατροφή, άλλοι τη θεωρούν ασταθή και δυνητικά επικίνδυνη

Ποιοι είναι όμως οι πέντε συχνότεροι μύθοι που ακούμε;

Είναι μόνο μια τάση

Αυτός ο όρος χρησιμοποιείται για τις δίαιτες που στοχεύουν στην μείωση του βάρους αλλά έχουν χαμηλή διάρκεια.

Σήμερα, έτσι αποκαλούμε τις δίαιτες που δεν έχουν την κοινή αποδοχή του πληθυσμού. Μια από αυτές είναι και η δίαιτα με μικρή κατανάλωση υδατανθράκων.

Παρ' όλα αυτά, η συγκεκριμένη διάτα έχει αποδειχθεί αποτελεσματική σε περισσότερες από 20 επιστημονικές έρευνες. Επιπλέον, έχει μεγάλη χρονική διάρκεια καθώς το πρώτο βιβλίο Atkins δημοσιεύτηκε το 1972.

Δύσκολο να την κρατήσεις

Συχνά, οι πολέμιοι αυτής της δίαιτας, την χαρακτηρίζουν ως ακατάλληλη καθώς θεωρούν ότι είναι δύσκολο κάποιος να την ακολουθήσει. Πιστεύουν ότι αυτό συμβαίνει επειδή αποκλείει συγκεκριμένες διατροφικές ομάδες.

Φυσικά, σε αυτό το σημείο πρέπει να σκεφτούμε πως όλες οι δίαιτες περιορίζουν κάτι, όπως για παράδειγμα θερμίδες. Σε αντίθεση με άλλες δίαιτες, η δίαιτα που προτείνει χαμηλή πρόσληψη υδατανθράκων, επιτρέπει σε εκείνους που την ακολουθούν να φάνε ως που να νιώσουν χορτάτοι.

Την ίδια ώρα, άλλες δίαιτες που στοχεύουν στην μείωση των θερμίδων, δεν το κάνουν αυτό με αποτέλεσμα ο άνθρωπος να νιώθει συχνά πεινασμένος.

Συνεπώς, δεν υπάρχουν επιστημονικά στοιχεία που να δείχνουν πως είναι δυσκολότερο να ακολουθήσει κανείς μια δίαιτα χαμηλή σε υδατάνθρακες, συγκριτικά με άλλες δίαιτες.

Χάνουμε μόνο νερό

Αυτός ο ισχυρισμός στηρίζεται στο ότι κατά τη διάρκεια αυτής της δίαιτας χάνεται όντως το μέρος του βάρους μας που οφείλεται σε υγρά.

Την ίδια ώρα όμως, σύμφωνα με επιστημονικά ευρήματα, υπάρχει και απώλεια κιλών και λίπους από το συκώτι αλλά και την κοιλιακή χώρα, η οποία μάλιστα αποτελεί το πιο επικίνδυνο σημείο αποθήκευσης λίπους.

Είναι βλαβερή για την καρδιά

Οι δίαιτες χαμηλών υδατανθράκων τείνουν να είναι υψηλές σε χοληστερόλη και λίπος, συμπεριλαμβανομένων των κορεσμένων λιπαρών.

Για αυτό το λόγο, πολλοί άνθρωποι τις θεωρούν υπεύθυνες για την αύξηση κινδύνου εμφάνισης καρδιακών νοσημάτων.

Ωστόσο, μερικές μελέτες υποδεικνύουν ότι ούτε η διαιτητική χοληστερόλη ούτε τα κορεσμένα λιπαρά έχουν σημαντική επίδραση στον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

Αυτό που είναι το πιο σημαντικό είναι πως οι δίαιτες χαμηλών υδατανθράκων μπορεί να βελτιώσουν πολλούς σημαντικούς παράγοντες που αυξάνουν τον κίνδυνο καρδιακής νόσου:

  • σημαντική μείωση των τριγλυκεριδίων του αίματος
  • αύξηση της HDL (καλής) χοληστερόλης
  • μείωση της αρτηριακής πίεσης
  • μείωση της αντίστασης στην ινσουλίνη, η οποία μειώνει τα επίπεδα σακχάρου και ινσουλίνης στο αίμα
  • μείωση των φλεγμονών

Επίσης, πρέπει να έχετε κατά νου ότι αυτές οι μελέτες αφορούν τον μέσο όρο του πληθυσμό. Μερικά άτομα μπορεί να εμφανίσουν μείζονες αυξήσεις της LDL (κακής) χοληστερόλης σε δίαιτα χαμηλών υδατανθράκων.

Αν αυτό συμβαίνει για εσάς, μπορείτε να προσαρμόσετε τη διατροφή σας.

Λειτουργούν μόνο επειδή οι άνθρωποι καταναλώνουν λιγότερες θερμίδες

Πολλοί είναι εκείνοι που ισχυρίζονται ότι ο μόνος λόγος που οι άνθρωποι χάνουν βάρος όταν ακολουθούν δίαιτες με χαμηλή κατανάλωση υδατανθράκων οφείλεται στην μειωμένη πρόσληψη θερμίδων.

Αυτό όμως δεν είναι η πλήρης αλήθεια.

Το κύριο πλεονέκτημα απώλειας βάρους στις δίαιτες με χαμηλούς υδατάνθρακες είναι ότι η απώλεια βάρους συμβαίνει αυτόματα.

Οι άνθρωποι αισθάνονται τόσο γεμάτοι ώστε καταλήγουν να τρώνε λιγότερο φαγητό χωρίς να μετράνε τις θερμίδες ή να ελέγχουν τις μερίδες.

Οι δίαιτες χαμηλής περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες τείνουν επίσης να είναι υψηλές σε πρωτεΐνες, γεγονός που αυξάνει το μεταβολισμό, προκαλώντας μια ελαφρά αύξηση στον αριθμό των θερμίδων που καίτε.

Είναι επίσης πολύ αποτελεσματικές κατά ορισμένων θεμάτων υγείας, όπως το μεταβολικό σύνδρομο, ο διαβήτης τύπου 2 και η επιληψία.

Σε αυτές τις περιπτώσεις, τα οφέλη για την υγεία υπερβαίνουν τη μειωμένη πρόσληψη θερμίδων.

 

Με πληροφορίες από το: www.healthline.com

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.