arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

Μεσογειακή διατροφή: Πώς επηρεάζει την μνήμη και τον εγκέφαλο


Η διατροφή με περισσότερα λαχανικά και λιγότερο κρέας συνδέεται με μια σειρά από γνωστικά προνόμια.
Μεσογειακή διατροφή: Πώς επηρεάζει την μνήμη και τον εγκέφαλο

Wellness

Μεσογειακή διατροφή: Πώς επηρεάζει την μνήμη και τον εγκέφαλο


Μεσογειακή διατροφή: Πώς επηρεάζει την μνήμη και τον εγκέφαλο

Γνωρίζετε ότι η μεσογειακή διατροφή είναι καλή για την καρδιά σας. Τώρα, η έρευνα επιβεβαιώνει ότι είναι επίσης καλή για τον εγκέφαλό σας. Σε μια νέα ανασκόπηση προηγούμενων μελετών, η διατροφή με περισσότερα λαχανικά συσχετίστηκε με καλύτερη μνήμη και λιγότερη γνωστική μείωση. Τα οφέλη δεν ήταν αποκλειστικά για ηλικιωμένους καθώς σε δύο από τις έρευνες συμμετείχαν άτομα 19 έως 40 ετών.

Η δημοσίευση, στο περιοδικό Frontiers in Nutrition, περιλάμβανε 18 δημοσιεύσεις που δημοσιεύθηκαν μεταξύ 2000 και 2015, οι οποίες εξέτασαν την επίδραση της μεσογειακής διατροφής στις γνωστικές διαδικασίες με την πάροδο του χρόνου. Συνολικά, τα ευρήματα ήταν εντυπωσιακά: Δεκατρείς από τις μελέτες διαπίστωσαν κάποια συσχέτιση μεταξύ της μεσογειακής διατροφής και των οφελών της για τον εγκέφαλο, συμπεριλαμβανομένων των βραδύτερων ποσοστών μείωσης και βελτίωσης της μνήμης και της ανάκλησης.

Ορισμένες μελέτες συνέδεσαν επίσης τη διατροφή με βελτιωμένη προσοχή και γλωσσικές δεξιότητες ή διαπίστωσαν ότι οι οπαδοί της είχαν λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν τη νόσο του Alzheimer.

Τα οφέλη για την υγεία της διατροφής πιθανόν οφείλονται σε συνδυασμό πολλών παραγόντων. Για παράδειγμα, έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τη φλεγμονή, βελτιώνει τις ανισορροπίες βιταμινών και μετάλλων, μειώνει τη χοληστερόλη και ενισχύει το μεταβολισμό. Μερικές έρευνες δείχνουν ότι μπορεί επίσης να είναι καλή για το έντερο σας, να μειώσει τον κίνδυνο κατάγματος στα γεράματα και ακόμη και να επιβραδύνει τη γήρανση σε κυτταρικό επίπεδο.

Οι συγγραφείς της μελέτης χαρακτηρίζουν τα βασικά συστατικά της μεσογειακής διατροφής ως «άφθονη κατανάλωση φυτικών τροφών, όπως φυλλώδη χόρτα, φρέσκα φρούτα και λαχανικά, δημητριακά, φασόλια, σπόρους, ξηρούς καρπούς και όσπρια». Η διατροφή περιλαμβάνει επίσης μικρές ποσότητες γαλακτοκομικών προϊόντων και ελάχιστο κόκκινο κρέας και χρησιμοποιεί το ελαιόλαδο ως την κύρια πηγή λίπους.

Φυσικά, η ιδέα ότι ένα σχέδιο γεύματος με βάση τα φυτά, με ελάχιστο κρέας είναι καλό για το μυαλό δεν είναι καινούργια. Στην πραγματικότητα, ο Σύνδεσμος του Αλτσχάιμερ συστήνει ήδη τη μεσογειακή διατροφή.

Η διατήρηση μιας συνολικής υγιεινής διατροφής είναι πιθανώς πιο σημαντική από την επίδραση μερικών συγκεκριμένων βιταμινών ή τροφίμων. Και ένα αυξανόμενο σώμα έρευνας - συμπεριλαμβανομένης της νέας μελέτης του Hardman - υποστηρίζει την ιδέα ότι η μεσογειακή διατροφή είναι ένας τρόπος για να γίνει αυτό.

Ενώ είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι η διατροφή συνδέεται συχνά με άλλους παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν τη γνώση στη γήρανση - όπως το κάπνισμα, τα επίπεδα εκπαίδευσης και η κοινωνικοοικονομική κατάσταση - πιστεύεται ότι υπάρχουν αρκετά ισχυρά στοιχεία για να συμπεράνουμε ότι μια υγιεινή διατροφή μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο της γνωστικής παρακμής.

Πηγή: https://www.health.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.