arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

Η Μεσογειακή Διατροφή κάνει καλό για στην μικροβιοκοινότητα σας


Η λεγόμενη μεσογειακή διατροφή θεωρείται ήδη μία από τις πιο υγιεινές διατροφές για την καρδιά σας και τώρα οι επιστήμονες λένε ότι μπορεί επίσης να ενισχύσει τα βακτηρίδια του εντέρου....
Η Μεσογειακή Διατροφή κάνει καλό για στην μικροβιοκοινότητα σας

Wellness

Η Μεσογειακή Διατροφή κάνει καλό για στην μικροβιοκοινότητα σας


Η Μεσογειακή Διατροφή κάνει καλό για στην μικροβιοκοινότητα σας

Η διατροφή αυτή είναι συνήθως υψηλή σε φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς, φασόλια, ελαιόλαδο και ψάρι και χαμηλά σε κόκκινο κρέας και κορεσμένα λιπαρά. Η νέα μελέτη διαπιστώνει ότι οι ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας που ακολουθούν τη μεσογειακή διατροφή τείνουν να έχουν περισσότερους τύπους βακτηρίων του εντέρου που συνδέονται με την υγιεινή γήρανση.

Οι διατροφολόγοι δεν εκπλήσσονται και πιστεύουν ότι η εξάρτηση της συγκεκριμένης διατροφής από τα λαχανικά μπορεί να είναι το κλειδί για το αποτέλεσμα.

Προηγούμενες έρευνες έχουν δείξει ότι μια κακή διατροφή μπορεί να έχει αρνητικό αντίκτυπο στη δύναμη και την αντοχή ενός ηλικιωμένου, καθώς και στο μικροβιοκτόνο - τα τρισεκατομμύρια βακτήρια που ζουν στον ανθρώπινο πεπτικό σωλήνα.

Στη μελέτη τους, οι ερευνητές παρακολούθησαν πώς μια μεσογειακή διατροφή επηρέασε τα μικροβιοκτόνα περισσότερων από 600 ανθρώπων ηλικίας 65 έως 79 ετών που ζούσαν στη Γαλλία, την Ιταλία, την Ολλανδία, την Πολωνία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Οι συμμετέχοντες ήταν είτε ήδη αδύναμοι (28), στα όρια της αδυναμίας (151), είτε δεν ήταν ευπαθείς (433).

Τα μικροβιοκτόνα του εντέρου αξιολογήθηκαν πριν και μετά από 12 μήνες που είτε κατανάλωναν τη συνήθη διατροφή τους είτε μια μεσογειακή διατροφή που είχε ειδικά προσαρμοσθεί στους ηλικιωμένους.

Η κατανάλωση της μεσογειακής διατροφής για ένα χρόνο ήταν συνδεδεμένη με μια σειρά ευεργετικών αλλαγών στο μικροβιακό έντερο.

Για παράδειγμα η μεσογειακή διατροφή συνδέθηκε με την άνοδο των βακτηριακών ειδών που συνδέονται με το να διατηρούν τους ανθρώπους σωματικά και διανοητικά ισχυρότερους καθώς μεγαλώνουν. Επιπλέον, η δίαιτα συνδέθηκε με μια χαμηλότερη παραγωγή δυνητικά επιβλαβών φλεγμονωδών χημικών ουσιών στο έντερο, ανέφερε η ομάδα της έρευνας.

Επιπλέον, η μεσογειακή διατροφή συσχετίστηκε με αύξηση των βακτηρίων του εντέρου που παράγουν ωφέλιμα λιπαρά οξέα βραχείας αλυσίδας και την μείωση των βακτηριδίων που βοηθούν στην παραγωγή ορισμένων χολικών οξέων. Η υπερπαραγωγή αυτών των χολικών οξέων έχει συνδεθεί με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου, αντοχής στην ινσουλίνη (προδρόμου του διαβήτη), ανθυγιεινού "λιπαρού" ήπατος και κυτταρικής βλάβης.

Οι ευεργετικές αλλαγές μικροβίων στο έντερο που σχετίζονται με την κατανάλωση μεσογειακής διατροφής οφείλονταν σε μεγάλο βαθμό στις αυξήσεις των διαιτητικών ινών και των συναφών βιταμινών και ανόργανων συστατικών, όπως οι βιταμίνες C, B6, B9 και ο χαλκός, το κάλιο, ο σίδηρος, το μαγγάνιο και το μαγνήσιο.

Παρά τα ευρήματα, η μελέτη δεν σχεδιάστηκε για να δημιουργήσει άμεση σχέση μεταξύ του μικροβίου του εντέρου και της υγείας σε ηλικιωμένους ενήλικες, τόνισαν οι ερευνητές.

 

Η μεσογειακή διατροφή είναι «γεμάτη βιταμίνες και μέταλλα» και μάλιστα πιστεύεται ότι ενισχύει τη λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος και μάλιστα «προκαλεί απώλεια βάρους διατηρώντας μας πλήρεις», δήλωσε η Sharon Zarabi, καταχωρημένη διαιτολόγος που διευθύνει το πρόγραμμα στο νοσοκομείο Lenox Hill στο New York City.

Πηγή: https://www.webmd.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.