arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

Διαλογισμός: 5 Επιστημονικά οφέλη για την υγεία


Ο διαλογισμός είναι η συνήθης διαδικασία εκπαίδευσης του μυαλού σας για βελτίωση της εστίασης και ανακατεύθυνση των σκέψεών σας.
Διαλογισμός: 5 Επιστημονικά οφέλη για την υγεία

Wellness

Διαλογισμός: 5 Επιστημονικά οφέλη για την υγεία


Διαλογισμός: 5 Επιστημονικά οφέλη για την υγεία

Η δημοτικότητα του διαλογισμού αυξάνεται καθώς περισσότεροι άνθρωποι ανακαλύπτουν τα πολλά οφέλη που έχει για την υγεία.

Μπορείτε να τον χρησιμοποιήσετε για να αυξήσετε την ενσυναίσθηση για τον εαυτό σας και το περιβάλλον σας. Πολλοί άνθρωποι τον θεωρούν ως τρόπο μείωσης του στρες και ανάπτυξης της συγκέντρωσης.

Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν επίσης την πρακτική για να αναπτύξουν άλλες ευεργετικές συνήθειες και συναισθήματα, όπως μια θετική διάθεση και προοπτική, αυτοπειθαρχία, υγιή πρότυπα ύπνου και ακόμη και αυξημένη ανοχή στον πόνο.

Αυτό το άρθρο εξετάζει 5 οφέλη που προσφέρει ο διαλογισμός στην υγεία σας.

  1. Μειώνει το άγχος

Η μείωση του στρες είναι ένας από τους πιο συνηθισμένους λόγους που οι άνθρωποι προσπαθούν να διαλογιστούν.

Μια ανασκόπηση κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο διαλογισμός ανταποκρίνεται στη φήμη του σχετικά με την μείωση του στρες.

Κανονικά, το ψυχικό και σωματικό στρες προκαλούν αυξημένα επίπεδα της κορτιζόλης, που είναι ορμόνη του στρες. Αυτό παράγει πολλές από τις επιβλαβείς επιπτώσεις του, όπως η απελευθέρωση φλεγμονωδών χημικών ουσιών που ονομάζονται κυτοκίνες.

Αυτά τα αποτελέσματα μπορούν να διαταράξουν τον ύπνο, να ενισχύσουν την κατάθλιψη και το άγχος, να αυξήσουν την αρτηριακή πίεση και να συμβάλουν στην κόπωση και την αρνητική σκέψη.

Επιπλέον, η έρευνα έχει δείξει ότι ο διαλογισμός μπορεί επίσης να βελτιώσει συμπτώματα καταστάσεων που σχετίζονται με το στρες, όπως το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, τη διαταραχή μετατραυματικού στρες και την ινομυαλγία.

 

  1. Ελέγχει το άγχος

Ο διαλογισμός μπορεί να μειώσει τα επίπεδα άγχους.

Μια μετα-ανάλυση που περιελάβανε περίπου 1.300 ενήλικες διαπίστωσε ότι ο διαλογισμός μπορεί να μειώσει το άγχος. Συγκεκριμένα, αυτό το αποτέλεσμα ήταν ισχυρότερο σε εκείνους με τα υψηλότερα επίπεδα άγχους.

Επίσης, μια μελέτη διαπίστωσε ότι ο διαλογισμός 8 εβδομάδων συνειδητοποίησης βοήθησε στη μείωση των συμπτωμάτων άγχους σε άτομα με γενικευμένη αγχώδη διαταραχή, μαζί με την αύξηση των θετικών αυτο-δηλώσεων και της αντιμετώπισης του στρες.

Επιπλέον, άλλη έρευνα δείχνει ότι μια ποικιλία ασκήσεων προσοχής και διαλογισμού μπορεί να μειώσει τα επίπεδα άγχους.

Για παράδειγμα, η γιόγκα έχει αποδειχθεί ότι βοηθά τους ανθρώπους να μειώσουν το άγχος. Αυτό πιθανότατα οφείλεται τόσο στη διαλογιστική πρακτική όσο και στη σωματική δραστηριότητα.

Ο διαλογισμός μπορεί επίσης να βοηθήσει στον έλεγχο του άγχους που σχετίζεται με την εργασία.

 

  1. Ενισχύει τη συναισθηματική υγεία

Ορισμένες μορφές διαλογισμού μπορούν να οδηγήσουν σε βελτιωμένη αυτοεκτίμηση και μια πιο θετική προοπτική για τη ζωή.

Μια ανασκόπηση 18 μελετών έδειξε ότι τα άτομα που έλαβαν θεραπείες διαλογισμού εμφάνισαν μειωμένα συμπτώματα κατάθλιψης, σε σύγκριση με εκείνα μιας ομάδας ελέγχου.

Επιπλέον, οι φλεγμονώδεις χημικές ουσίες που ονομάζονται κυτοκίνες, οι οποίες απελευθερώνονται ως απόκριση στο στρες, μπορούν να επηρεάσουν τη διάθεση, οδηγώντας σε κατάθλιψη. Μια ανασκόπηση αρκετών μελετών δείχνει ότι ο διαλογισμός μπορεί επίσης να μειώσει την κατάθλιψη μειώνοντας τα επίπεδα αυτών των φλεγμονωδών χημικών.

 

  1. Βελτιώνει τον ύπνο

Σχεδόν ο μισός πληθυσμός θα ταλαιπωρηθεί από αυπνίες σε κάποια φάση της ζωής του.

Μία μελέτη συνέκρινε τα προγράμματα διαλογισμού που βασίζονται στη συνειδητοποίηση και διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι που κάνουν διαλογισμό κοιμόντουσαν περισσότερο και είχαν καλύτερο έλεγχο της αυπνίας τους χωρίς φάρμακα.  

Η εξειδίκευση στον διαλογισμό μπορεί να σας βοηθήσει να ελέγξετε ή να αναπροσανατολίσετε τις σκέψεις σας που συχνά οδηγούν σε αυπνία.

Επιπλέον, μπορεί να σας βοηθήσει να χαλαρώσετε το σώμα σας, να απελευθερώσετε την ένταση και να σας βάλει σε μια ήρεμη κατάσταση στην οποία είναι πιο πιθανό να κοιμηθείτε.

 

  1. Μπορεί να μειώσει την αρτηριακή πίεση

Ο διαλογισμός μπορεί επίσης να βελτιώσει τη σωματική υγεία μειώνοντας την πίεση στην καρδιά.

Με την πάροδο του χρόνου, η υψηλή αρτηριακή πίεση κάνει την καρδιά να εργάζεται σκληρότερα για την άντληση αίματος, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε κακή λειτουργία της καρδιάς.

Η υψηλή αρτηριακή πίεση συμβάλλει επίσης στην αθηροσκλήρωση ή στη στένωση των αρτηριών, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε καρδιακή προσβολή και εγκεφαλικό επεισόδιο.

Μια κριτική κατέληξε στο συμπέρασμα ότι διάφοροι τύποι διαλογισμού παρήγαγαν παρόμοιες βελτιώσεις στην αρτηριακή πίεση.

Εν μέρει, ο διαλογισμός φαίνεται να ελέγχει την αρτηριακή πίεση χαλαρώνοντας τα νευρικά σήματα που συντονίζουν τη λειτουργία της καρδιάς, την ένταση των αιμοφόρων αγγείων και την απόκριση εγρήγορσης σε αγχωτικές καταστάσεις.

 

Συνοπτικά

Ο διαλογισμός είναι κάτι που όλοι μπορούν να κάνουν για να βελτιώσουν την ψυχική και συναισθηματική τους υγεία.

Μπορείτε να το κάνετε οπουδήποτε, χωρίς ειδικό εξοπλισμό ή συνδρομή.

Εναλλακτικά, διατίθενται μαθήματα διαλογισμού και ομάδες υποστήριξης.

Υπάρχει επίσης μια μεγάλη ποικιλία στυλ, το καθένα με διαφορετικά πλεονεκτήματα για εσάς.

Πηγή: https://www.healthline.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.