arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

Μουστάρδα: είναι καλή για εσάς;


Η μουστάρδα είναι ένα δημοφιλές καρύκευμα φτιαγμένο από τους σπόρους του φυτού μουστάρδας.
Μουστάρδα: είναι καλή για εσάς;

Wellness

Μουστάρδα: είναι καλή για εσάς;


Μουστάρδα: είναι καλή για εσάς;

Αυτό το φυτό είναι εγγενές στην περιοχή της Μεσογείου και σχετίζεται με πλούσια σε θρεπτικά λαχανικά όπως μπρόκολο, λάχανο και λαχανάκια Βρυξελλών. Τόσο οι σπόροι και τα φύλλα του είναι βρώσιμα, καθιστώντας το μια ευέλικτη προσθήκη στα πιάτα σας.

Εκτός από τις γαστρονομικές του χρήσεις, η μουστάρδα έχει ιστορία χρήσης ως φάρμακο στην παραδοσιακή ιατρική που χρονολογείται από τους αρχαίους ελληνικούς και ρωμαϊκούς πολιτισμούς - και ίσως για καλό λόγο.

Η σύγχρονη επιστήμη αρχίζει να συνδέει τη μουστάρδα με τα οφέλη για την υγεία που κυμαίνονται από χαμηλότερα επίπεδα σακχάρου στο αίμα έως την αυξημένη προστασία από λοιμώξεις και ασθένειες.

Αυτό το άρθρο εξετάζει την επιστήμη πίσω από τη μουστάρδα και τα πιθανά οφέλη για την υγεία.

 

Η μουστάρδα είναι πηγή θρεπτικών συστατικών

Τα φυτά μουστάρδας διατίθενται σε πολλές δεκάδες ποικιλίες, όλες πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά.

Τα φύλλα τους περιέχουν σημαντικές ποσότητες ασβεστίου, χαλκού και βιταμινών C, A και K, ενώ οι σπόροι τους είναι ιδιαίτερα πλούσιοι σε φυτικές ίνες, σελήνιο, μαγνήσιο και μαγγάνιο.

Τα φύλλα μουστάρδας μπορούν να καταναλωθούν ωμά ή μαγειρεμένα, καθιστώντας τα μια ευέλικτη προσθήκη σε σαλάτες και σούπες.

Η πάστα μουστάρδας είναι αναμφισβήτητα ο πιο δημοφιλής τρόπος κατανάλωσης μουστάρδας. Αυτό το καρύκευμα χαμηλών θερμίδων είναι ένας απλός τρόπος για να προσθέσετε μια γεύση σιδήρου, ασβεστίου, σεληνίου και φωσφόρου στα γεύματά σας.

 

Πηγή ευεργετικών αντιοξειδωτικών

Η μουστάρδα περιέχει αντιοξειδωτικά και άλλες ευεργετικές φυτικές ενώσεις που πιστεύεται ότι βοηθούν στην προστασία του σώματός σας από βλάβες και ασθένειες.

Για παράδειγμα, είναι μια εξαιρετική πηγή γλυκοσινολικών, μια ομάδα ενώσεων που περιέχουν θείο και βρίσκονται σε όλα τα σταυρανθή λαχανικά, όπως μπρόκολο, λάχανο, λαχανάκια Βρυξελλών και μουστάρδα.

Οι γλυκοσινολικές ενώσεις ενεργοποιούνται όταν τα φύλλα ή οι σπόροι του φυτού υποστούν βλάβη - είτε μέσω μάσησης είτε κοπής - και πιστεύεται ότι διεγείρουν τις αντιοξειδωτικές άμυνες του σώματός σας για προστασία από ασθένειες.

Η μουστάρδα είναι επίσης πλούσια σε καροτενοειδή, ισοραμνετίνη και καεμπερόλη. Η έρευνα συνδέει αυτά τα αντιοξειδωτικά φλαβονοειδών με την προστασία από καταστάσεις όπως ο διαβήτης τύπου 2, οι καρδιακές παθήσεις και ίσως ακόμη και ορισμένους τύπους καρκίνου.

 

 

Ασφάλεια και πιθανές παρενέργειες

Η κατανάλωση σπόρων μουστάρδας, φύλλων ή πάστας θεωρείται γενικά ασφαλής για τους περισσότερους ανθρώπους, ειδικά όταν καταναλώνεται σε ποσότητες που βρίσκονται συνήθως στη διατροφή του μέσου ατόμου.

Ωστόσο, η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων, όπως αυτές που απαντώνται συνήθως σε εκχυλίσματα μουστάρδας, μπορεί να οδηγήσει σε κοιλιακό άλγος, διάρροια και φλεγμονή του εντέρου.

Υπάρχει επίσης μια αναφορά μιας γυναίκας που αναπτύσσει δερματίτιδα εξ επαφής μετά την εφαρμογή κινεζικού φαρμάκου που περιέχει σπόρους μουστάρδας απευθείας στο δέρμα της.

Τέλος, οι άψητοι σπόροι και τα φύλλα μουστάρδας περιέχουν σημαντική ποσότητα goitrogen. Αυτές είναι ενώσεις που μπορούν να επηρεάσουν τη φυσιολογική λειτουργία του θυρεοειδούς σας, που είναι ο αδένας που είναι υπεύθυνος για τη ρύθμιση του μεταβολισμού σας.

Αυτό είναι απίθανο να προκαλέσει πρόβλημα σε άτομα με φυσιολογική λειτουργία του θυρεοειδούς.

 

Συνοπτικά

Η μουστάρδα τρώγεται συνήθως ως καρύκευμα, αλλά οι σπόροι και τα φύλλα μουστάρδας είναι δύο επιπλέον τρόποι για να αποκομίσει κανείς τα πιθανά οφέλη για την υγεία αυτού του φυτού.

Αυτά κυμαίνονται από χαμηλότερα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και μειωμένη φλεγμονή έως αυξημένη προστασία έναντι λοίμωξης. Οι ενώσεις στη μουστάρδα μπορεί ακόμη και να προσφέρουν κάποια προστασία έναντι ορισμένων τύπων καρκίνου.

Είναι σημαντικό να λάβετε όμως υπόψιν σας ότι οι μελέτες είναι σε αρχικό στάδιο ακόμα.

 

Πηγή: https://www.healthline.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.