arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

Είναι ο χυμός σέλινου καλός για το δέρμα σας;


Ο χυμός σέλινου έχει γίνει πολύ δημοφιλής τα τελευταία χρόνια.
Είναι ο χυμός σέλινου καλός για το δέρμα σας;

Wellness

Είναι ο χυμός σέλινου καλός για το δέρμα σας;


Είναι ο χυμός σέλινου καλός για το δέρμα σας;

Είναι γνωστός για τις θετικές ιδιότητες που έχει για την υγεία του δέρματος και ορισμένοι ισχυρίζονται ότι βοηθά στη θεραπεία της ακμής.

Ωστόσο, μπορεί να αναρωτιέστε εάν αυτά τα χαρακτηριστικά υποστηρίζονται από την επιστήμη.

 

Αντιμετωπίζει την ακμή;

Αν και πολλοί άνθρωποι ορκίζονται ότι ο χυμός σέλινου μπορεί να θεραπεύσει την ακμή, καμία μελέτη δεν έχει αποδείξει ότι αυτό λειτουργεί.

Η ακμή είναι μια φλεγμονώδης κατάσταση του δέρματος που οδηγεί σε αποκλεισμένους πόρους. Οι κύριες αιτίες του περιλαμβάνουν την ηλικία, τη γενετική, τις ορμόνες, τη διατροφή και ορισμένα βακτηριακά στελέχη του Cutibacterium acnes (C. acnes).

 

Ψευδείς ισχυρισμοί

Αν και η ακμή έχει μελετηθεί εκτενώς, ορισμένοι ισχυρίζονται ότι προκαλείται από την υπερβολική παραγωγή σμήγματος - ένα λάδι στο δέρμα σας - λόγω της υπερφόρτωσης βακτηρίων Streptococcus. Λένε πως το αλάτι στο χυμό σέλινου σκοτώνει τον στρεπτόκοκκο και έτσι μειώνει την ακμή.

Ωστόσο, αυτοί οι ισχυρισμοί υπερκαλύπτουν την πολυπλοκότητα της ακμής και αγνοούν το γεγονός ότι αυτά τα βακτήρια μπορούν να βλάψουν και να βοηθήσουν την ανθρώπινη υγεία.

Εάν το σώμα σας έχει παραπάνω επιβλαβή βακτήρια Streptococcus, ίσως χρειαστεί να πάρετε αντιβιοτικά και πρέπει πάντα να συμβουλευτείτε έναν επαγγελματία υγείας.

Επιπλέον, αν και το αλάτι έχει αντιβακτηριακές ιδιότητες για τη διατήρηση των τροφίμων και την υγεία των δοντιών, καμία έρευνα δεν υποστηρίζει την ιδέα ότι η περιεκτικότητα νατρίου που έχει ο χυμός σέλινου μειώνει τις βακτηριακές λοιμώξεις ή την ακμή.

 

Πιθανά οφέλη του χυμού σέλινου για την ακμή

Αν και καμία μελέτη δεν υποστηρίζει την ιδέα ότι ο χυμός σέλινου αντιμετωπίζει την ακμή, μπορεί να ανακουφίσει τα συμπτώματα της ακμής για άλλους λόγους.

Ο χυμός σέλινου έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και μια καλή αντικατάσταση ζαχαρούχων ποτών όπως είναι η σόδα, κάποιοι καφέδες και τα ενεργειακά ποτά. Η έρευνα συνδέει τη διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρα με την αυξημένη ακμή και τη χαμηλή γλυκαιμικά διατροφή με τη μειωμένη ακμή.

Μια χαμηλή γλυκαιμική διατροφή δίνει έμφαση σε τρόφιμα που δεν αυξάνουν γρήγορα τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας. Αυτή η διατροφή περιλαμβάνει τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες όπως λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως, φακές, φασόλια και ορισμένα φρούτα όπως μούρα, μήλα και αχλάδια.

Εάν αντικαταστήσετε τα ζαχαρούχα ποτά με χυμό σέλινου, μπορεί να παρατηρήσετε μείωση της ακμής λόγω λιγότερης ζάχαρης και περισσότερων φυτικών ινών στη διατροφή σας.

Επιπλέον, ο χυμός σέλινου είναι μια πλούσια πηγή βιταμινών, μετάλλων και αντιοξειδωτικών που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της φλεγμονής.

Δεδομένου ότι η ακμή είναι μια φλεγμονώδης κατάσταση, η κατανάλωση αντιφλεγμονωδών τροφών μπορεί να μειώσει το οξειδωτικό στρες και τα επίπεδα ορμονών όπως η ινσουλίνη που συμβάλλουν στην ακμή.

Ωστόσο, απαιτείται περισσότερη έρευνα.

 

Άλλα πιθανά οφέλη για το δέρμα

Ο χυμός σέλινου μπορεί να έχει πολλά άλλα οφέλη για το δέρμα.

 

Αυξημένη ενυδάτωση

Ο χυμός σέλινου αποτελείται κυρίως από νερό και μπορεί να σας βοηθήσει να ενυδατώσετε το δέρμα σας.

Η κατανάλωση αρκετών υγρών καθ 'όλη τη διάρκεια της ημέρας βοηθά στη διατήρηση των επιπέδων ενυδάτωσης ώστε να διατηρούνται τα κύτταρα του δέρματος σας καλά συντηρημένα. Όταν είστε αφυδατωμένοι, το δέρμα σας μπορεί να αρχίσει να φαίνεται θαμπό, γεγονός που ενισχύει τις λεπτές γραμμές και τις ρυτίδες.

Ωστόσο, η κατανάλωση υγρών δεν σχετίζεται με τη βελτίωση του ξηρού δέρματος. Το ξηρό δέρμα προκύπτει από μειωμένα επίπεδα προστατευτικού ελαίου στο δέρμα σας.

Συνιστώνται επίσης άλλα προληπτικά μέτρα, όπως η αλλαγή σαπουνιών, η χρήση ζεστού (όχι καυτού) νερού και η εφαρμογή κρέμας μετά από λίγα λεπτά από το μπάνιο.

Ωστόσο, η διαρκής ενυδάτωση είναι σημαντική για τη γενική υγεία και βοηθά το δέρμα σας να φαίνεται φρέσκο

 

Αυξάνει τη διαθεσιμότητα θρεπτικών συστατικών στο δέρμα σας

Ο χυμός σέλινου μπορεί να αυξήσει την ποσότητα των θρεπτικών συστατικών που αποστέλλονται στο δέρμα σας.

Τα ενυδατικά αποτελέσματά του μπορούν να βοηθήσουν στην παροχή θρεπτικών συστατικών και στην απομάκρυνση απορριμμάτων σε όλο το σώμα σας - συμπεριλαμβανομένου του δέρματος σας/

Επιπλέον, ο χυμός σέλινου περιέχει πολλά θρεπτικά συστατικά που ενισχύουν την υγεία του δέρματος, όπως φυτικές ίνες, μαγνήσιο, ψευδάργυρο και βιταμίνες Α, Β, Γ και Κ.

Για παράδειγμα, η βιταμίνη C παίζει βασικό ρόλο στη σύνθεση κολλαγόνου, ενώ ο ψευδάργυρος είναι σημαντικός για την επούλωση των πληγών.

Τέλος, τα αντιοξειδωτικά του μπορούν να βοηθήσουν στην προστασία του δέρματός σας και να του  επιτρέψουν να αναζωογονηθεί πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά.

Χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη

Η επιλογή χυμού σέλινου αντί των ζαχαρούχων ποτών μπορεί να ωφελήσει το δέρμα σας.

Μια δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρα συνδέεται με την αύξηση της γήρανσης του δέρματος μέσω μιας διαδικασίας γνωστής ως γλυκοζυλίωση.

Επομένως, η επιλογή ποτών με χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη όπως ο χυμός σέλινου μπορεί να μειώσει τη συνολική πρόσληψη ζάχαρης και να ενισχύσει την υγεία του δέρματος.

Διατροφικά στοιχεία του χυμού σέλινου

Ο χυμός σέλινου είναι γεμάτος θρεπτικά συστατικά και αποτελεί εξαιρετική προσθήκη στη διατροφή σας. Μόνο 1 φλιτζάνι (240 mL) παρέχει:

  • Θερμίδες: 42.5
  • Πρωτεΐνη: 2 γραμμάρια
  • Υδατάνθρακες: 9,5 γραμμάρια
  • Ίνες: 4 γραμμάρια
  • Ζάχαρη: 5 γραμμάρια
  • Ασβέστιο: 8% της ημερήσιας τιμής (DV)
  • Μαγνήσιο: 7% του DV
  • Φώσφορο: 5% του DV
  • Κάλιο: 14% του DV
  • Νάτριο: 9% του DV
  • Βιταμίνη Α: 7% του DV
  • Βιταμίνη C: 16% του DV
  • Βιταμίνη Κ: 74% του DV

Επιπλέον, προσφέρει μικρές ποσότητες μικροθρεπτικών συστατικών όπως χαλκό, ψευδάργυρο, φολικό οξύ, βιοτίνη και πολλές βιταμίνες Β. Είναι επίσης πλούσιο σε αντιοξειδωτικά φλαβονοειδών, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της φλεγμονής και του οξειδωτικού στρες στο σώμα σας.

Τέλος, ο χυμός του σέλινου συγκεντρώνει τα θρεπτικά του συστατικά και σας επιτρέπει να καταναλώνετε περισσότερο σέλινο σε ένα ποτήρι.

Συνοπτικά

Ο χυμός σέλινου έχει χαρακτηριστεί ως θεραπεία και πολλοί πιστεύουν ότι θεραπεύει την ακμή.

Παρά αυτούς τους ισχυρισμούς, κανένα στοιχείο δεν δείχνει ότι μπορεί να σας απαλλάξει από την ακμή.

Ωστόσο, ο χυμός σέλινου είναι πλούσιος σε θρεπτικά συστατικά, αντιοξειδωτικά και νερό, τα οποία μπορούν να ενισχύσουν την υγεία και την αναζωογόνηση του δέρματος. Επιπλέον, είναι μια εξαιρετική εναλλακτική λύση για τα ζαχαρούχα ποτά και μπορεί ακόμη να βοηθήσει ορισμένα συμπτώματα ακμής.

Εάν θέλετε να δοκιμάσετε το χυμό σέλινου, μπορείτε εύκολα να το κάνετε στο σπίτι χρησιμοποιώντας ένα μπλέντερ ή έναν αποχυμωτή.

Πηγή: https://www.healthline.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.