arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

Πώς η διατροφή, η άσκηση και η διαχείριση βάρους μπορούν να προσθέσουν μια δεκαετία στη ζωή σας


Όλοι θα θέλαμε να ζήσουμε πολύ καιρό έχοντας καλή υγεία.
Πώς η διατροφή, η άσκηση και η διαχείριση βάρους μπορούν να προσθέσουν μια δεκαετία στη ζωή σας

Wellness

Πώς η διατροφή, η άσκηση και η διαχείριση βάρους μπορούν να προσθέσουν μια δεκαετία στη ζωή σας


Πώς η διατροφή, η άσκηση και η διαχείριση βάρους μπορούν να προσθέσουν μια δεκαετία στη ζωή σας

Τώρα, μια πρόσφατα δημοσιευμένη μελέτη έχει καταλήξει στο συμπέρασμα ότι υπάρχουν παράγοντες τρόπου ζωής που μπορούν να αυξήσουν τις πιθανότητες να φτάσετε σε μια μεγαλύτερη ηλικία χωρίς χρόνια προβλήματα υγείας.

Έχουν γίνει πολλές έρευνες σχετικά με τις επιλογές για τον τρόπο ζωής, όπως το κάπνισμα, τη σωματική δραστηριότητα, τις συνήθειες κατανάλωσης, τη διαχείριση του βάρους και τη διατροφή, που επηρεάζουν τη συνολική διάρκεια ζωής μας και την πιθανότητα εμφάνισης χρόνιων ασθενειών.

Ωστόσο, λίγες μελέτες έχουν εξετάσει το πώς ένας συνδυασμός αυτών των παραγόντων σχετίζεται με μια μακρά ζωή χωρίς ασθένεια.

5 κρίσιμους παράγοντες υγείας

Οι ερευνητές εξέτασαν δεδομένα από περίπου 73.000 εγγεγραμμένες γυναίκες νοσηλεύτριες  στις Ηνωμένες Πολιτείες από τη Μελέτη για την Υγεία των Νοσηλευτών και από σχεδόν 40.000 άνδρες επαγγελματίες υγείας στις Ηνωμένες Πολιτείες από τη Μελέτη Παρακολούθησης Επαγγελματιών Υγείας.

Οι συμμετέχοντες στη μελέτη δεν είχαν καρκίνο, καρδιαγγειακές παθήσεις ή διαβήτη κατά την εγγραφή τους.

Αξιολογήθηκαν συστηματικά για νέες διαγνώσεις και θανάτους από καρκίνο, καρδιαγγειακές παθήσεις και διαβήτη τύπου 2 για περισσότερο από 20 χρόνια. Οι ερευνητές προσαρμόστηκαν ανάλογα με την ηλικία, το εθνικό υπόβαθρο, το οικογενειακό ιατρικό ιστορικό και άλλες εκτιμήσεις.

Οι παράγοντες ενισχύουν έναν υγιή τρόπο ζωής περιλάμβαναν:

  • καθόλου κάπνισμα
  • τουλάχιστον 30 λεπτά καθημερινής σωματικής δραστηριότητας
  • μέτρια πρόσληψη αλκοόλ
  • Διατήρηση μέτριου βάρους (το οποίο ορίζεται ως BMI μικρότερος από 25)
  • μια διατροφή καλής ποιότητας

 

Αύξηση μιας υγιούς ζωής

Τα χρόνια ζωής χωρίς καρκίνο, καρδιακές παθήσεις και διαβήτη σε γυναίκες ηλικίας 50 ετών ήταν 24 για όσες δεν ακολούθησαν κανέναν από τους παράγοντες χαμηλού κινδύνου.

Την ίδια ώρα ήταν 34 για τις γυναίκες που υιοθέτησαν τέσσερις ή πέντε από τους παράγοντες.

Το προσδόκιμο ζωής χωρίς αυτές τις χρόνιες ασθένειες ήταν 24 χρόνια μεταξύ ανδρών ηλικίας 50 ετών που δεν ακολούθησαν παράγοντες χαμηλού κινδύνου για τον τρόπο ζωής και 31 χρόνια για τους άνδρες που έκαναν τέσσερις ή πέντε από αυτές τις υγιεινές συνήθειες.

Η διατροφή είναι καθοριστική

Το να είσαι επιλεκτικός σε αυτό που τρως είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες του τρόπου ζωής.

Τα  πιο σωστά τρόφιμα είναι τα φυτικά και περιλαμβάνουν δημητριακά ολικής αλέσεως, φρούτα και λαχανικά.

Επιπλέον, τα όσπρια, όπως τα φασόλια, οι φακές και τα μπιζέλια, έχουν αποδειχθεί ότι μειώνουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, υψηλού επιπέδου χοληστερόλης και υψηλής αρτηριακής πίεσης.

Το κάπνισμα και τα αποτελέσματα της παχυσαρκίας

Σύμφωνα με τη μελέτη, οι άνδρες που καπνίζουν βαριά (15  ή περισσότερα τσιγάρα την ημέρα) και οι άνδρες και οι γυναίκες με παχυσαρκία (που ορίζονται ως BMI 30 ή υψηλότεροι) είχαν τις χαμηλότερες πιθανότητες εμφάνισης προσδόκιμου ζωής χωρίς ασθένεια στην ηλικία των 50 ετών.

Συνοπτικά

Νέα έρευνα διαπιστώνει ότι υπάρχουν πέντε παράγοντες του τρόπου ζωής που αυξάνουν σημαντικά τα χρόνια που ζείτε χωρίς να αντιμετωπίζετε χρόνια προβλήματα υγείας.

Οι συμμετέχοντες στη μελέτη παρακολουθήθηκαν για περισσότερα από 20 χρόνια. Αυτοί που ακολούθησαν τέσσερις ή πέντε από τις επιλογές υγιεινού τρόπου ζωής αύξησαν σημαντικά την υγιή ζωή τους μετά την ηλικία των 50 ετών.

Οι ειδικοί τονίζουν ότι οι πιο σημαντικές από αυτές είναι το κάπνισμα και η διατήρηση ενός μέτριου σωματικού βάρους.

Πηγή: https://www.healthline.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.

Καλάθι Αγορών