arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

Λιπαρά τρόφιμα: 7 τρόποι με τους οποίους επηρεάζουν το σώμα σας


Τα λιπαρά τρόφιμα δεν βρίσκονται μόνο σε μαγαζιά fast food αλλά και σε χώρους εργασίας, εστιατόρια, σχολεία, ακόμη και στο σπίτι σας. 
Λιπαρά τρόφιμα: 7 τρόποι με τους οποίους επηρεάζουν το σώμα σας

Wellness

Λιπαρά τρόφιμα: 7 τρόποι με τους οποίους επηρεάζουν το σώμα σας


Λιπαρά τρόφιμα: 7 τρόποι με τους οποίους επηρεάζουν το σώμα σας

Τα περισσότερα τρόφιμα που τηγανίζονται ή μαγειρεύονται με πολύ λάδι θεωρούνται λιπαρά. Μερικά από αυτά είναι οι τηγανητές πατάτες, τα πατατάκια, οι πίτσες , τα onion rings, τα cheeseburgers και τα ντόνατς.

Αυτά τα είδη τείνουν να έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες, λίπη, αλάτι και εξευγενισμένους υδατάνθρακες, αλλά χαμηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, βιταμίνες και μέταλλα.

Ενώ μπορεί να είναι μια ευχάριστη στιγμή σε ειδικές περιπτώσεις, τα λιπαρά τρόφιμα επηρεάζουν αρνητικά το σώμα και την υγεία σας τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα.

Εδώ είναι 7 τρόποι με τους οποίους επιδρούν στο σώμα σας.

  1. Μπορεί να προκαλέσουν φούσκωμα, πόνο στο στομάχι και διάρροια

Μεταξύ των μακροθρεπτικών συστατικών - υδατάνθρακες, λίπος και πρωτεΐνες - το λίπος έχει την πιο αργή πέψη.

Επειδή τα λιπαρά τρόφιμα περιέχουν υψηλές ποσότητες λίπους, επιβραδύνουν την εκκένωση του στομάχου. Με τη σειρά της, η τροφή περνά περισσότερο χρόνο στο στομάχι σας, γεγονός που μπορεί να προκαλέσει φούσκωμα, ναυτία και πόνο στο στομάχι.

Σε άτομα με πεπτικά παράπονα, όπως σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου (IBS) ή χρόνια παγκρεατίτιδα τα υψηλά επίπεδα λιπαρών τροφών μπορεί να προκαλέσουν πόνο στο στομάχι, κράμπες και διάρροια.

  1. Μπορεί να οδηγήσουν σε αύξηση βάρους και παχυσαρκία

Τα λιπαρά τρόφιμα, τα οποία μαγειρεύονται σε μεγάλες ποσότητες λίπους, μπορεί να προκαλέσουν αύξηση βάρους λόγω του υψηλού αριθμού θερμίδων.

Μελέτες παρατήρησης συνδέουν την υψηλή πρόσληψη τηγανητών και γρήγορων φαγητών με αυξημένα ποσοστά αύξησης βάρους και παχυσαρκίας.

Η παχυσαρκία σχετίζεται με πολλές αρνητικές καταστάσεις υγείας, όπως καρδιακές παθήσεις, διαβήτη, εγκεφαλικό επεισόδιο και ορισμένους καρκίνους.

Συγκεκριμένα, η υψηλή πρόσληψη trans λιπαρών μπορεί να προκαλέσει αύξηση βάρους.

Τα trans λιπαρά σχηματίζονται όταν τα φυτικά έλαια τροποποιούνται χημικά για να παραμείνουν στερεά σε θερμοκρασία δωματίου. Παρά τους κανονισμούς για τη χρήση τους, εξακολουθούν να βρίσκονται σε πολλά λιπαρά τρόφιμα λόγω της χρήσης μερικώς υδρογονωμένων φυτικών ελαίων στο τηγάνισμα και την επεξεργασία τροφίμων.

  1. Μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο καρδιακής νόσου και εγκεφαλικού επεισοδίου

Τα λιπαρά τρόφιμα έχουν πολλές αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία της καρδιάς.

Για παράδειγμα, τα τηγανητά τρόφιμα έχει αποδειχθεί ότι αυξάνουν την αρτηριακή πίεση, μειώνουν την HDL (καλή) χοληστερόλη και οδηγούν σε αύξηση βάρους και παχυσαρκία, τα οποία σχετίζονται με καρδιακές παθήσεις.

Για παράδειγμα, η έρευνα αποκαλύπτει ότι τα πατατάκια αυξάνουν τη φλεγμονή και μπορούν να συμβάλουν στις καρδιακές παθήσεις.

Επιπλέον, ο κίνδυνος καρδιακής νόσου μπορεί να σχετίζεται με το πόσο συχνά τρώτε τηγανητά τρόφιμα.

Τέλος, μια μεγάλη μελέτη παρατήρησης σε 6.000 άτομα σε 22 χώρες συσχέτισε με την κατανάλωση τηγανητών τροφών, πίτσας και αλμυρών σνακ με 16% αυξημένο κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου.

  1. Μπορεί να βλάψουν το μικρόβιο του εντέρου σας

Τα λιπαρά τρόφιμα είναι γνωστό ότι βλάπτουν τα υγιή βακτήρια που ζουν στο έντερο σας.

Αυτή η συλλογή μικροοργανισμών, που ονομάζεται επίσης μικρόβιο του εντέρου, επηρεάζει τα εξής:

  • Πέψη των ινών.
  • Ανοσολογική απόκριση.
  • Ρύθμιση βάρους.
  • Υγεία του εντέρου.
  • Υγεία της καρδιάς.

Μια δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, μπορεί να βλάψει το μικρόβιο του εντέρου σας αυξάνοντας τον αριθμό των ανθυγιεινών βακτηρίων του εντέρου και μειώνοντας τον αριθμό των υγιών.

Αυτές οι αλλαγές μπορεί να σχετίζονται με την παχυσαρκία και άλλες χρόνιες ασθένειες, όπως ο καρκίνος, οι καρδιακές παθήσεις, ο διαβήτης και η νόσος του Πάρκινσον

Ωστόσο, απαιτείται περαιτέρω έρευνα για τη διατροφή και την υγεία του εντέρου.

 

  1. Μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο διαβήτη

Τα λιπαρά τρόφιμα μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2.

Η κατανάλωση γρήγορου φαγητού, η οποία περιλαμβάνει όχι μόνο λιπαρά τρόφιμα, αλλά και ζαχαρούχα ποτά, οδηγεί σε υψηλή πρόσληψη θερμίδων, αύξηση βάρους, κακή ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα και αυξημένη φλεγμονή.

Με τη σειρά τους, αυτοί οι παράγοντες αυξάνουν τον κίνδυνο διαβήτη τύπου 2 και του μεταβολικού συνδρόμου - μια ομάδα καταστάσεων που περιλαμβάνουν παχυσαρκία, υψηλή αρτηριακή πίεση και υψηλό σάκχαρο στο αίμα.

Μια άλλη μελέτη διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι που έτρωγαν γρήγορο φαγητό περισσότερες από δύο φορές την εβδομάδα είχαν διπλάσιες πιθανότητες να αναπτύξουν αντίσταση στην ινσουλίνη, η οποία μπορεί να είναι πρόδρομος του διαβήτη, σε σύγκριση με εκείνους που τα έτρωγαν λιγότερο από μία φορά την εβδομάδα.

 

  1. Μπορεί να προκαλέσει ακμή

Πολλοί άνθρωποι συνδέουν τα λιπαρά τρόφιμα με την ακμή.

Στην πραγματικότητα, οι μελέτες συνδέουν τη δυτική διατροφή, η οποία είναι πλούσια σε εκλεπτυσμένους υδατάνθρακες, fast food και λιπαρά είδη, με ακμή.

Ωστόσο, ο ακριβής μηχανισμός πίσω από αυτό το αποτέλεσμα παραμένει ασαφής.

Μερικοί ερευνητές προτείνουν ότι η κακή διατροφή μπορεί να επηρεάσει την έκφραση των γονιδίων και να αλλάξει τα επίπεδα ορμονών με τρόπο που προκαλεί την ακμή.

Δυτικές δίαιτες με υψηλή αναλογία ωμέγα-6 προς ωμέγα-3 λιπαρά οξέα μπορεί επίσης να προκαλέσουν αυξημένη φλεγμονή που οδηγεί σε ακμή. Ενώ τα ωμέγα-3 εμφανίζονται σε λιπαρά ψάρια, φύκια και ξηρούς καρπούς, τα ωμέγα-6 βρίσκονται σε φυτικά έλαια, ξηρούς καρπούς και σπόρους.

Τα έλαια που χρησιμοποιούνται στο τηγάνισμα των λιπαρών τροφίμων έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ωμέγα-6 και επομένως μπορεί να συμβάλουν σε μια ανισορροπία σε αυτήν την αναλογία.

Ορισμένα λιπαρά τρόφιμα όπως τα τηγανητά ντόνατς έχουν επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε εκλεπτυσμένους υδατάνθρακες. Πρόκειται για σάκχαρα και εξευγενισμένους κόκκους που χάνουν τις ίνες τους και πολλά θρεπτικά συστατικά.

Λάβετε υπόψη ότι απαιτείται περισσότερη έρευνα για τις αιτίες της ακμής.

 

  1. Μπορεί να βλάψει τη λειτουργία του εγκεφάλου

Μια διατροφή πλούσια σε λιπαρά μπορεί να προκαλέσει προβλήματα με τη λειτουργία του εγκεφάλου.

Η αύξηση βάρους, η υψηλή αρτηριακή πίεση και το μεταβολικό σύνδρομο που συνδέονται με λιπαρά τρόφιμα σχετίζονται επίσης με βλάβη στη δομή, τους ιστούς και τη δραστηριότητα του εγκεφάλου σας.

Επιπλέον, οι δίαιτες με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά έχουν συνδεθεί με διαταραχές στη λειτουργία του εγκεφάλου.

Συνολικά, απαιτείται περισσότερη έρευνα.

 

Συνοπτικά

Τα λιπαρά τρόφιμα όπως πατάτες, πατάτες, πίτσα και ντόνατς έχουν πολλές θερμίδες και ανθυγιεινά λίπη.

Η υψηλή πρόσληψη αυτών των τροφών μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση βάρους, παχυσαρκία, καρδιακές παθήσεις, διαβήτη, φούσκωμα, διάρροια, ακμή και διαταραχή της λειτουργίας του εγκεφάλου.

Αν και είναι απολύτως αποδεκτό να απολαμβάνετε τηγανητά τρόφιμα σε ειδικές περιστάσεις, θα πρέπει να προσπαθήσετε να περιορίσετε την πρόσληψη και να επιλέξετε πιο υγιεινές εναλλακτικές λύσεις ως μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής.

Πηγή: https://www.healthline.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.