arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

Πως η υγιεινή διατροφή επηρεάζει την κατάθλιψη στους νέους;


Η κατανάλωση υγιεινής διατροφής για τρεις εβδομάδες βελτίωσε τα συμπτώματα κατάθλιψης σε νεαρούς ενήλικες.
Πως η υγιεινή διατροφή επηρεάζει την κατάθλιψη στους νέους;

Wellness

Πως η υγιεινή διατροφή επηρεάζει την κατάθλιψη στους νέους;


Πως η υγιεινή διατροφή επηρεάζει την κατάθλιψη στους νέους;

Επιπλέον, εκείνοι που συνέχισαν τη δίαιτα για τρεις μήνες διατήρησαν τη βελτιωμένη τους προοπτική για τη ζωή, σύμφωνα με μια μικρή μελέτη που έγινε σε τυχαίο δείγμα για τη διατροφή και την κατάθλιψη.

"Η απλή μείωση της πρόσληψης επεξεργασμένων τροφών και η αύξηση των καρπών, των λαχανικών και των ψαριών είχαν ως αποτέλεσμα τη βελτίωση των συμπτωμάτων της κατάθλιψης", δήλωσε ο Heather Francis, νευροψυχολόγος στο πανεπιστήμιο Macquarie της Αυστραλίας και κύριος συγγραφέας της μελέτης που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό PLOS One.

Οι έφηβοι που είχαν μεγαλύτερη αύξηση στην κατανάλωση φρούτων και λαχανικών παρουσίασαν σημαντική βελτίωση ενώ την ίδια ώρα, όσοι δεν άλλαξαν τη διατροφή τους δεν είχαν καμία αλλαγή στο επίπεδο της κατάθλιψης, συγκριτικά με την αρχή της μελέτης.

Η μέση ηλικία των συμμετεχόντων στη μελέτη ήταν 19.

 

Εστιάστε στις υγιεινές τροφές

Οι συμμετέχοντες στην μελέτη, κλήθηκαν να περιορίσουν τους επεξεργασμένους υδατάνθρακες όπως τη ζάχαρη, τα λιπαρά, τα επεξεργασμένα κρέατα και τα αναψυκτικά. Σύμφωνα με τον Francis, οι πολύ επεξεργασμένες τροφές έχει αποδειχθεί πως αυξάνουν τη φλεγμονή που αποτελεί παράγοντα κινδύνου για την κατάθλιψη.

Κατά τη διάρκεια των τριών εβδομάδων της μελέτης, οι έφηβοι κλήθηκαν να τρώνε τα ακόλουθα τρόφιμα κάθε μέρα: 5 μερίδες λαχανικών, δύο έως τρία φρούτα, τρεις μερίδες σιτηρών, τρεις μερίδες πρωτεϊνών όπως το άπαχο κρέας, τα πουλερικά, τα αυγά, το tofu ή τα ψάρια (έως και τρείς φορές την εβδομάδα), τρεις μερίδες γαλακτοκομικών προϊόντων χωρίς ζάχαρη, τρεις κουταλιές της σούπας ξηρούς καρπούς και σπόρους, δύο κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο και ένα κουταλάκι του γλυκού κουρκουμά ή κανέλα.

Ο κουρκουμάς και η κανέλα συμπεριλήφθηκαν καθώς έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, όπως και τα τρόφιμα που είναι γεμάτα θρεπτικά συστατικά όπως τα φρούτα, τα λαχανικά, τα δημητριακά ολικής αλέσεως και τα ψάρια.

Περισσότερη έρευνα

Και προηγούμενες έρευνες έδειξαν σύνδεση μεταξύ των επεξεργασμένων τροφών και της κατάθλιψης. Την ίδια ώρα, η κατανάλωση μιας υγιεινής διατροφής όπως είναι η Μεσογειακή, έχει συνδεθεί με χαμηλότερο ρίσκο κατάθλιψης.

Αυτά βέβαια στηρίζονται σε τυχαίες κλινικές μελέτες ενώ χρειάζεται μεγαλύτερη επιστημονική έρευνα για να συνδεθεί η διατροφή με την κατάθλιψη.

Πηγή: https://edition.cnn.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.