arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

WELLNESS

Νηστεία: 5+2 λόγοι να πεις το ΝΑΙ


Έχουμε τουλαχιστον 7 καλά κίνητρα να πούμε «ναι» στη νηστεία, για τη σωματική, αλλά και την ψυχική μας υγεία
Νηστεία: 5+2 λόγοι να πεις το ΝΑΙ

WELLNESS

Νηστεία: 5+2 λόγοι να πεις το ΝΑΙ


Νηστεία: 5+2 λόγοι να πεις το ΝΑΙ

Σε κάθε γωνία του πλανήτη, άνθρωποι από διαφορετικές θρησκείες, με διαφορετικές  κουλτούρες και διαφορετικούς στόχους νηστεύουν επειδή «πρέπει», επειδή «είθισται», ακόμα κι επειδή «φοβούνται» ή επειδή έτσι έχουν μεγαλώσει και συνηθίσει...Η νηστεία, όμως, είναι μια έννοια ανώτερη από μια ακούσια ή εκούσια αποχή από ορισμένες τροφές και γι’αυτό, παρακάτω, σας παρουσιάζουμε τα σημαντικότερα οφέλη της.

 

1.ΑΠΟΤΟΞΙΝΩΝΟΜΑΙ

Την περίδο της νηστείας, η διατροφή μας είναι πλούσια σε τρόφιμα φυτικής προέλευσης και φτωχή σε ζωϊκά λιπαρά, καθώς δεν τρώμε κρέας και ψάρια και αποφέυγουμε, συνήθως, τα γαλακτοκομικά και τα αυγά. Αυτό σημαίνει ότι ο οργανισμός «καθαρίζει» από τις τοξίνες, με αποτέλεσμα να μειώνεται η κατακράτηση υγρών και τα «πρηξίματα» που παρουσιάζουμε συχνά στην κοιλιά. Επιπλέον, μειώνονται οι μυϊκοί πόνοι, οι διαταραχές στον ύπνο και τα δερματικά προβλήματα και «ξεκουράζονται» αισθητά το ήπαρ και το πεπτικό μας σύστημα.

 

2.ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΑΙ

Την ίδια περίοδο, «γεμίζουμε» τον οργανισμό μας με φρούτα, λαχανικά, δημητριακά και όσπρια, τα οποία είναι πλούσια σε φυτικές ίνες. Βελτιώνουμε, έτσι τη λειτουργία του εντέρου, ενυδατωνόμαστε, λαμβάνουμε πληθώρα φυτοθρεπτικών συστατικών με αντιφλεγμονώδεις, αντιοξειδωτικές και αντικαρκινικές ιδιότητες και καλυπτόμαστε από όλες τις απαραίτητες βιταμίνες.

 

3.ΜΕΙΩΣΗ ΠΙΕΣΗΣ

Η αποχή από τις ζωϊκές τροφές, η κατανάλωση ελιών και η χρήση περισσότερου φρέσκου ελαιόλαδου (σε σαλάτες, για παράδειγμα, με την προϋπόθεση ότι αποφεύγουμε τα πολλά τηγανητά και, στο μαγείρεμα, αρκούμαστε σε 1-2 κουτ. της σούπας λάδι ανά μερίδα) έχει ώς αποτέλεσμα την υψηλότερη πρόσληψη μονοακόρεστων και πολυακόρεστων λιπαρών, μειώνοντας έτσι την αρτηριακή πίεση, την «κακή» χοληστερίνη και τα τριγλυκερίδια.

 

4.ΜΕΙΩΣΗ ΒΑΡΟΥΣ

Το κρέας και τα ζωϊκά, πολυακόρεστα λιπαρά ευθύνονται και για την αύξηση του σωματικού βάρους. Άρα, χωρίς αυτά, «χάνουμε» πιο εύκολα κιλά. Από τη στιγμή δε που καταναλώνουμε περισσότερα φρούτα και λαχανικά, ο μεταβολισμός μας λειτουργεί εν γένει καλύτερα. Επιπλέον, τα φρούτα, τα λαχανικά, τα ζυμαρικά, τα όσπρια, τα θαλασσινά και οι ξηροί καρποί, βελτιώνουν το λιποδαιμικό προφίλ μας – αρκεί να μην το παρακάνουμε με τους σύνθετους υδατάνθρακες (ψωμί, ρύζι, μακαρόνια, πατάτες κ.α.), που αποτελούν σαφώς μια θερμιδική παγίδα.

 

5.ΑΝΟΣΟΠΟΙΗΤΙΚΟ

Ισχυροποιείται το ανοσοποιητικό μας σύστημα! Και δεν είναι μόνο από τις πρόσθετες βιταμίνες που έχουν μπει στην καθημερινή διατροφή μας. Είναι που αισθανόμαστε ελαφρείς, οπότε πιο έτοιμοι να ασχοληθούμε κάπως συστηματικά με μια φυσική άσκηση, όπως το βάδισμα, το τρέξιμο, ο χορός, η κολύμβηση. Μόλις 20-30’  τη μέρα είνια αρκετά, ωστόσο, αυτό προϋποθέτει να τρώμε  τρόφιμα που μπορούν να αναπληρώσουν την ανάγκη του οργανισμού για πρωτεϊνες, ασβέστιο, σίδηρο και ω-3 από τα θαλασσινά, το ταχίνι και το λιναρόσπορο, ενώ εξαιρετικές, φυτικές πηγές πρωτεϊνών είναι τα μανιτάρια, τα κόκκινα φασόλια, οι φακές, τα ρεβύθια, οι ξηροί καρποί, οι σπόροι κολοκύθας, η κινόα και το τόφου.

 

6.ΑΥΤΟΠΕΙΘΑΡΧΙΑ

Η νηστεία αποτελεί μορφή πνευματικής αυτοπειθαρχίας. Άλλωστε, «παχιά κοιλιά, δε γεννά λεπτό νου», όπως λέει ο λαός, κι αυτό σημαίνει ότι, πέραν της αποχής από συγκεκριμένες τροφές, πρέπει να συνηθίσουμε στην εγκράτεια και την ολιγοφαγία. Ας μη μας τρομάζουν οι λέξεις! Δε μιλάμε για εξαντλητικές δίαιτες (αλήθεια, πόσες δεν έχουμε δοκιμάσει;) ούτε για αίσθηση πείνας. Μιλάμε για ένα πιο λιτό, καθημερινό τραπέζι που απαιτεί, βεβαίως, να έρθουμεπιο κοντά στις πραγματικές ανάγκες μας και να ενισχύσουμε τη θέλησή μας. Εξάλλου, καταστέλλοντας, έστω και για λίγο, τις παρορμήσεις μας, υποδηλώνουμε τη δύναμη του χαρακτήρα μας κι ότι υπερισχύει η βουλησή μας!

 

7.ΑΥΤΟΠΡΑΓΜΑΤΩΣΗ

Η νηστεία «καθαρίζει» τα κύτταρα σε όλο το σώμα, στα οποία συμπεριλαμβάνονται, βεβαίως, και τα εγκεφαλικά κύτταρα. Οπότε, αρνητικές νοητικές καταστάσεις, όπως άγχος, πικρίες, φοβίες, εντάσεις, αισθήματα μειονεξίας ή εκδίκησης, μοναξιά, άνια, δε χωρούν πια σε έναν εγκέφαλο απαλλαγμένο από τοξικά δηλητήρια! Ήδη από το 1972, ο δρ Γιούρι Νικολάγιεφ, διευθυντής της Μονάδας Νηστείας, του Ψυχιατρικού Ινστιτούτου της Μόσχας, στράφηκε στη μέθοδο της νηστείας για να αντιμετωπίσει με επιτυχία πάνω από 7.000 ασθενείς που έπασχαν από διάφορα ψυχικά νοσήματα. Επιπλέον έρευνες, έχουν αποδείξει ότι η νηστεία οδηγεί τον άνθρωπο στην αυτοπραγμάτωση και τη διαύγεια της συνείδησής του και στην εκτίμηση των «λίγων και καλών», είτε πρόκειται για υλικά αγαθά, είτε για κοινωνικούς, επαγελματικούς, οικονομικούς και προσωπικούς στόχους, είτε...για τους φίλους μας.

 

Πηγή: CookMagazineGr

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.