arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τα σύκα


Τα σύκα είναι ένα μοναδικό φρούτο που μοιάζει με δάκρυ.
Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τα σύκα

Wellness

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τα σύκα


Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τα σύκα

Έχουν περίπου το μέγεθος του αντίχειρα σας, γεμίζουν με εκατοντάδες μικροσκοπικούς σπόρους και έχουν μια βρώσιμη μωβ ή πράσινη φλούδα. Η σάρκα του καρπού είναι ροζ και έχει ήπια, γλυκιά γεύση. Το επιστημονικό όνομα για το σύκο είναι το Ficus carica.

Τα σύκα - και τα φύλλα τους - είναι γεμάτα με θρεπτικά συστατικά και προσφέρουν μια ποικιλία πιθανών οφελών για την υγεία. Μπορούν να eενισχύσουν την υγιή πέψη, να μειώσουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και να σας βοηθήσουν να διαχειριστείτε τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας.

Αυτό το άρθρο αναλύει τα σύκα, συμπεριλαμβανομένης της διατροφής, των οφελών και των μειονεκτημάτων τους.

 

Διατροφικά στοιχεία σύκου

Τα φρέσκα σύκα είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά ενώ είναι σχετικά χαμηλά σε θερμίδες, καθιστώντας τα μια εξαιρετική προσθήκη σε μια υγιεινή διατροφή.

Ένα μικρό (40 γραμμάρια) φρέσκο ​​σύκο περιέχει:

  • Θερμίδες: 30
  • Πρωτεΐνη: 0 γραμμάρια
  • Λίπος: 0 γραμμάρια
  • Υδατάνθρακες: 8 γραμμάρια
  • Ίνες: 1 γραμμάριο
  • Χαλκός: 3% της ημερήσιας τιμής (DV)
  • Μαγνήσιο: 2% του DV
  • Κάλιο: 2% του DV
  • Ριβοφλαβίνη: 2% του DV
  • θειαμίνη: 2% του DV
  • Βιταμίνη Β6: 3% του DV
  • Βιταμίνη Κ: 2% του DV

 

Τα φρέσκα σύκα περιέχουν μερικές θερμίδες από τη φυσική ζάχαρη, αλλά το να φάτε κάποια σύκα είναι ένα λογικό, σνακ χαμηλής περιεκτικότητας σε θερμίδες.

Από την άλλη πλευρά, τα αποξηραμένα σύκα έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και είναι πλούσια σε θερμίδες, καθώς η ζάχαρη συμπυκνώνεται όταν στεγνώσουν τα φρούτα.

Τα σύκα περιέχουν επίσης μικρές ποσότητες μεγάλης ποικιλίας θρεπτικών συστατικών, αλλά είναι ιδιαίτερα πλούσια σε χαλκό και βιταμίνη Β6.

 

Οφέλη

Τα σύκα έχουν πολλά πιθανά οφέλη, συμπεριλαμβανομένης της ενίσχυσης της υγείας του πεπτικού συστήματος και της καρδιάς, καθώς και δυνητικά βοηθώντας στη διαχείριση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα.

Ενίσχυση της πεπτικής υγείας

Τα σύκα έχουν χρησιμοποιηθεί από καιρό ως θεραπεία στο σπίτι ή ως εναλλακτική θεραπεία για πεπτικά προβλήματα όπως η δυσκοιλιότητα.

Περιέχουν φυτικές ίνες, οι οποίες μπορούν να συμβάλουν στην προαγωγή της πεπτικής υγείας μειώνοντας τη δυσκοιλιότητα και χρησιμεύουν πηγή τροφής για τα υγιή βακτήρια που εισβάλλουν στο έντερο.

 

Μπορεί να βελτιώσει την υγεία των αγγείων και της καρδιάς

Τα σύκα μπορεί να βελτιώσουν την αρτηριακή πίεση και τα επίπεδα του λίπους στο αίμα, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση της αγγειακής σας υγείας και να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών παθήσεων.

Ωστόσο, σε μια μελέτη 5 εβδομάδων σε 83 άτομα με υψηλή LDL (κακή) χοληστερόλη, οι ερευνητές σημείωσαν ότι εκείνοι που πρόσθεσαν περίπου 14 αποξηραμένα σύκα (120 γραμμάρια) στη διατροφή τους καθημερινά δεν είχαν αλλαγές στα επίπεδα λίπους στο αίμα, σε σύγκριση με μια ομάδα ελέγχου.

Απαιτούνται περισσότερες μελέτες για να κατανοήσουμε καλύτερα τη σχέση μεταξύ των σύκων και της υγείας της καρδιάς.

 

Μπορεί να βοηθήσει στη διαχείριση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα

Μια μελέτη από το 1998 σε 10 άτομα με διαβήτη τύπου 1 διαπίστωσε ότι η κατανάλωση τσαγιού συκιάς με το πρωινό μπορεί να έχει μειώσει τις ανάγκες τους σε ινσουλίνη. Τον μήνα που έλαβαν τσάι από φύλλα συκιάς, οι δόσεις ινσουλίνης μειώθηκαν κατά 12%, περίπου.

Επιπλέον, μια πιο πρόσφατη μελέτη διαπίστωσε ότι τα ποτά που περιέχουν υψηλές δόσεις εκχυλίσματος φρούτων σύκων είχαν χαμηλότερο γλυκαιμικό δείκτη (GI) από τα ποτά χωρίς εκχύλισμα φρούτων σύκων, πράγμα που σημαίνει ότι αυτά τα ποτά θα είχαν πιο ευνοϊκή επίδραση στα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

Ωστόσο, τα φρούτα σύκων - ειδικά τα ξηρά σύκα - έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρα και μπορεί να αυξήσουν βραχυπρόθεσμα τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Εάν αντιμετωπίζετε προβλήματα με τη διαχείριση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα σας, θα πρέπει να περιορίσετε την πρόσληψη ξηρών σύκων.

 

Πιθανές αντικαρκινικές ιδιότητες

Τα φύλλα σύκων και το φυσικό λατέξ από φυτά σύκων έχουν δείξει ότι εμφανίζουν αντικαρκινική δράση κατά του καρκίνου του παχέος εντέρου, του καρκίνου του μαστού, του καρκίνου του τραχήλου της μήτρας και των καρκινικών κυττάρων του ήπατος.

Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι η κατανάλωση σύκων ή η κατανάλωση τσαγιού φύλλων σύκων θα έχει τα ίδια αποτελέσματα. Απαιτούνται μελέτες για την εκτίμηση του τρόπου με τον οποίο η λήψη σύκων ή φύλλων σύκων επηρεάζει την ανάπτυξη του καρκίνου.

 

Μπορεί να ενισχύσει το υγιές δέρμα

Τα σύκα μπορεί να έχουν κάποια ευεργετικά αποτελέσματα στο δέρμα, ειδικά σε άτομα με αλλεργική δερματίτιδα.

Ωστόσο, είναι δύσκολο να προσδιοριστεί εάν αυτά τα θετικά αποτελέσματα προήλθαν από το εκχύλισμα σύκου ή από ένα από τα άλλα εκχυλίσματα που μελετήθηκαν. Απαιτείται περισσότερη έρευνα για τον προσδιορισμό των επιπτώσεων των σύκων στην υγεία του δέρματος.

 

Μειονεκτήματα

Τα σύκα έχουν κάποια πιθανά μειονεκτήματα. Για παράδειγμα, καθώς μερικές φορές χρησιμοποιούνται ως σπιτική θεραπεία για τη δυσκοιλιότητα, τα σύκα μπορεί να προκαλέσουν διάρροια ή άλλα πεπτικά προβλήματα.

Τα σύκα είναι επίσης αρκετά πλούσια σε βιταμίνη Κ, η οποία μπορεί να επηρεάσει τα φάρμακα αραίωσης του αίματος και να τα κάνει λιγότερο αποτελεσματικά.

Τέλος, μερικοί άνθρωποι μπορεί να είναι αλλεργικοί στα σύκα. Εάν έχετε αλλεργία στη γύρη σημύδας, ενδέχεται να έχετε περισσότερες πιθανότητες να έχετε αλλεργία στα σύκα. Τα σύκα περιέχουν επίσης φυσικό λατέξ, στο οποίο ορισμένα άτομα μπορεί να είναι αλλεργικά.

 

Συνοπτικά

Τα σύκα έχουν ποικίλα πιθανά οφέλη για την υγεία. Μαζί με τα φρούτα, τα φύλλα συκιάς και το τσάι με φύλλα συκιάς φαίνεται να είναι ευεργετικά για την υγεία. Τα ξηρά σύκα ειδικότερα μπορούν να βοηθήσουν στην ανακούφιση της δυσκοιλιότητας.

Ωστόσο, τα σύκα μπορεί να επηρεάσουν τα φάρμακα αραίωσης του αίματος λόγω της περιεκτικότητάς τους σε βιταμίνη Κ ενώ τα αποξηραμένα σύκα πρέπει να τρώγονται με μέτρο λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε σάκχαρα.

Πηγή: https://www.healthline.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.