arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

Βραδινό: τι ρόλο παίζει η ώρα στην αύξηση βάρους και σακχάρου;


Αν τρώτε νωρίς το δείπνο σας, αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να κάψετε λίπος και να μειώσετε το σάκχαρο στο αίμα σας
Βραδινό: τι ρόλο παίζει η ώρα στην αύξηση βάρους και σακχάρου;

Wellness

Βραδινό: τι ρόλο παίζει η ώρα στην αύξηση βάρους και σακχάρου;


Βραδινό: τι ρόλο παίζει η ώρα στην αύξηση βάρους και σακχάρου;

Η συμβατική σκέψη λέει είναι ότι μια θερμίδα είναι μια θερμίδα, ανεξάρτητα από το πότε την τρώτε και ότι η αύξηση βάρους προκαλείται από την κατανάλωση περισσότερων θερμίδων από όσες χρησιμοποιείτε.

Αλλά η διαδικασία μπορεί να μην είναι τόσο απλή. Νέα έρευνα ανακαλύπτει ότι η ώρα που τρώτε μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην αύξηση του βάρους.

 

Η κατανάλωση αργά σχετίζεται με αύξηση βάρους

Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism της Ενδοκρινικής Εταιρείας, η κατανάλωση δείπνα αργά σχετίζεται με αύξηση βάρους και υψηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα, ανεξάρτητα από το αν το γεύμα είναι το ίδιο με αυτό που θα τρώγατε νωρίτερα.

Η ερευνητική ομάδα ήθελε να καταλάβει εάν η αργοπορημένη κατανάλωση φαγητού αλλάζει πραγματικά τον μεταβολισμό με τρόπο που μπορεί να ενισχύει την παχυσαρκία.

 

Ίδια γεύματα, ίδιος χρόνος ύπνου

Ο Jun, υπεύθυνος της ομάδας, και η ομάδα μελέτησαν 20 υγιείς εθελοντές (10 άνδρες και 10 γυναίκες) για να μάθουν πώς το σώμα τους μεταβολίζει το δείπνο στις 10 μ.μ. αντί για τις 6 μ.μ.

Όλοι οι συμμετέχοντες στη μελέτη κοιμήθηκαν ταυτόχρονα στις 11 μ.μ.

Τα ευρήματα της μελέτης δείχνουν ότι τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα είναι υψηλότερα και η ποσότητα του λίπους καίγεται χαμηλότερα, όταν κανείς τρώει αργά το δείπνο του. Αυτό συνέβαινε ακόμα και όταν έτρωγαν το ίδιο δείπνο.

Η μελέτη διαπίστωσε ότι όσοι έτρωγαν αργά είχαν μέγιστα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σχεδόν 20% υψηλότερα και η καύση λίπους μειώθηκε κατά 10%, σε σύγκριση με εκείνους που έτρωγαν δείπνο νωρίτερα.

 

Δεν ισχύει το ίδιο για όλους

Το πιο ενδιαφέρον μέρος αυτής της μελέτης είναι ότι οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ο καθένας δεν αντιδρά στο να τρώει αργά γεύματα με τον ίδιο τρόπο.

Σύμφωνα με τον επικεφαλή της μελέτης, οι άνθρωποι που είναι συνηθισμένοι να κοιμούνται πολύ αργά και έτρωγαν μέχρι τις 2 ή τις 3 π.μ. φάνηκε να μην επηρεάζονται από την αλλαγή στο γεύμα τους. Αυτό δείχνει ότι δεν υπάρχει μια συνταγή για όλους. Υπάρχουν διαφορές στον μεταβολισμό των ανθρώπων που είτε τους καθιστούν πιο ευάλωτους στην ώρα του φαγητού είτε δεν τους ενοχλεί.

 

Μία από τις πιο λεπτομερείς μελέτες του είδους της

Ο Jun επεσήμανε ότι αυτή η μελέτη ήταν πολύ πιο λεπτομερής από την προηγούμενη έρευνα επί του θέματος. Οι συμμετέχοντες φορούσαν ιχνηλάτες δραστηριότητας, έκαναν δειγματοληψία αίματος, υποβλήθηκαν σε μελέτες ύπνου και σαρώσεις σωματικού λίπους και έτρωγαν τρόφιμα που περιέχουν μη ραδιενεργούς δείκτες για τη μέτρηση του μεταβολισμού του λίπους.

 

Τα ευρήματα μπορεί να βοηθήσουν στην καθοδήγηση των διατροφικών συνηθειών

Αν και η μελέτη διεξήχθη με νεαρούς ενήλικες, υγιείς εθελοντές βάρους, μας παρέχει μερικές χρήσιμες πληροφορίες για να καθοδηγήσουμε τις διατροφικές συνήθειες.

Αυτή η μελέτη παρέχει μια υπενθύμιση ότι η καλλιέργεια διατροφικών συνηθειών που αντιμετωπίζει όχι μόνο παραδοσιακούς παράγοντες όπως το περιεχόμενο και το μέγεθος του γεύματος, αλλά και το χρονοδιάγραμμα του γεύματος, μπορεί να επηρεάσει τον κίνδυνο χρόνιων παθήσεων όπως ο διαβήτης και οι καρδιακές παθήσεις μελλοντικά.

 

Τι να κάνω;

Ο ειδικός συνέστησε να φάτε ένα μικρό σνακ υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες, όπως το ελληνικό γιαούρτι πασπαλισμένο με ξηρούς καρπούς, αργά το απόγευμα.

Οι επιλογές θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν την κατανάλωση μιας μικρής σαλάτας με πρωτεΐνη, μισό σάντουιτς και φρούτα, ή ένα φλιτζάνι σούπα λαχανικών και ένα ποτήρι γάλα με χαμηλά λιπαρά.

 

Η κατώτατη γραμμή

Μια πρόσφατη μελέτη διαπίστωσε ότι η κατανάλωση του δείπνου σε περασμένη ώρα μπορεί να προκαλέσει αύξηση βάρους και υψηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα ανεξάρτητα από τις θερμίδες.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι δεν αντιδρούν όλοι με τον ίδιο τρόπο, και τα άτομα που είχαν συνηθίσει να κοιμούνται νωρίτερα είχαν το μεγαλύτερο βάρος όταν έτρωγαν αργά. Αντίθετα, όσοι κοιμούνται αργά δεν επηρεάστηκαν.

Οι ειδικοί λένε, όταν εργάζεστε πολλές μέρες, είναι καλή ιδέα να τρώτε ένα υγιεινό σνακ το απόγευμα για να περιορίσετε την όρεξή σας αργότερα.

Πηγή: https://www.healthline.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.