arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

Χουρμάδες: 6 σημαντικά φέλη για την υγεία


Είναι ένα φυσικά γλυκό και εξαιρετικά ευέλικτο φρούτο.
Χουρμάδες: 6 σημαντικά φέλη για την υγεία

Wellness

Χουρμάδες: 6 σημαντικά φέλη για την υγεία


Χουρμάδες: 6 σημαντικά φέλη για την υγεία

Είναι ένα φυσικά γλυκό και εξαιρετικά ευέλικτο φρούτο.

Οι χουρμάδες έρχονται συχνά στο νου ως επιδόρπιο. Η φυσική τους γλυκύτητα και η πλούσια γεύση τους είναι πράγματι υπέροχη. Αλλά αυτό το θρεπτικό φρούτο μπορεί πραγματικά να προσφέρει και μερικά εντυπωσιακά οφέλη για την υγεία. Εδώ είναι έξι τρόποι με τους οποίους οι χουρμάδες μπορούν να προστατεύσουν την υγεία σας αλλά και απλοί τρόποι για να ενσωματώσετε αυτό το σούπερ φρούτο σε γεύματα, σνακ, ποτά και λιχουδιές.

Οι χουρμάδες είναι πλούσιοι σε θρεπτικά συστατικά

Τρεις χουρμάδες παρέχουν περίπου 200 θερμίδες, 54 γραμμάρια υδατανθράκων με περίπου 5 γραμμάρια ινών, ένα γραμμάριο πρωτεΐνης και 0 λίπος. Αυτό το τμήμα μεγέθους παρέχει επίσης μικρότερες ποσότητες από ένα ευρύ φάσμα θρεπτικών συστατικών, όπως βιταμίνες Β, βιταμίνη Κ, ασβέστιο, σίδηρο, μαγνήσιο, κάλιο, ψευδάργυρο και μαγγάνιο. Με άλλα λόγια, οι χουρμάδες δεν είναι απλώς βόμβες ζάχαρης ή άδειες θερμίδες.

Οι χουρμάδες έχουν ποικιλία αντιοξειδωτικών

Εκτός από την περιεκτικότητα σε βιταμίνες και μέταλλα, οι χουρμάδες είναι πλούσιοι σε αντιοξειδωτικά προστατευτικά για την υγεία. Μια πρόσφατη εργασία, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Journal of Pharmacy & BioAllied Sciences, αναφέρει ότι οι χουρμάδες είναι μια καλή πηγή φυσικών αντιοξειδωτικών, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη διαχείριση ασθενειών που σχετίζονται με το οξειδωτικό στρες. Το οξειδωτικό στρες συμβαίνει όταν υπάρχει ανισορροπία μεταξύ της παραγωγής ελεύθερων ριζών που καταστρέφουν τα κύτταρα και της ικανότητας του σώματος να αντισταθμίζει τις επιβλαβείς επιπτώσεις τους. Είναι πρόδρομος για τη γήρανση και την καταστροφή των κυττάρων που μπορεί να οδηγήσει σε ασθένειες. Οι χουρμάδες περιέχουν επίσης αντιφλεγμονώδεις και αντιμικροβιακές ενώσεις, πράγμα που σημαίνει ότι μπορούν να παίξουν ρόλο στην καταπολέμηση των μολυσματικών ασθενειών.

Οι χουρμάδες είναι φυσικά γλυκές και δεν προσφέρουν πρόσθετη ζάχαρη

Πολλοί άνθρωποι θεωρούν τους χουρμάδες ως αποξηραμένα φρούτα - αλλά στην πραγματικότητα είναι φρέσκα φρούτα, καθώς δεν αφαιρείται νερό. Και επειδή είναι ολόκληρα, μη επεξεργασμένα φρούτα, η περιεκτικότητά τους σε ζάχαρη εμφανίζεται φυσικά. Με άλλα λόγια, εάν μια μπάρα ενέργειας γλυκαίνεται μόνο με χουρμάδες, η ετικέτα μπορεί να αναφέρει 0 γραμμάρια πρόσθετης ζάχαρης. Αυτό είναι το κλειδί, διότι η προστιθέμενη ζάχαρη είναι ο τύπος που πρέπει να περιορίσουμε, λόγω της συσχέτισης με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών παθήσεων και παχυσαρκίας.

Η American Heart Association (AHA) συνιστά στις γυναίκες να καταναλώνουν όχι περισσότερο από έξι κουταλάκια του γλυκού πρόσθετη ζάχαρη την ημέρα, που ισοδυναμεί με 25 γραμμάρια ή 100 θερμίδες. Η προτεινόμενη ποσότητα για τους άνδρες είναι εννέα κουταλάκια του γλυκού πρόσθετη ζάχαρη, η οποία είναι 36 γραμμάρια ή 150 θερμίδες. Εάν χρησιμοποιείτε χουρμάδες για να γλυκάνετε ένα γεύμα ή μια συνταγή, δεν έχετε καταναλώσει κανέναν από τον ημερήσιο προϋπολογισμό προσθήκης ζάχαρης.

Οι χουρμάδες υποστηρίζουν την πεπτική υγεία

Τρεις χουρμάδες παρέχουν περίπου το 18% του ημερήσιου στόχου για φυτικές ίνες, οι οποίες υποστηρίζουν την καλή πεπτική λειτουργία.

Εάν είχατε ποτέ δυσκοιλιότητα, είναι σημαντικό να γνωρίζετε πως μπορούν να σας βοηθήσουν.  

Οι χουρμάδες προστατεύουν την υγεία της καρδιάς και τη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα

Παλαιότερες έρευνες έχουν εξετάσει τις επιπτώσεις της πρόσληψης χουρμάδων σε υγιείς ενήλικες για περίοδο τεσσάρων εβδομάδων. Το πιο σημαντικό είναι ότι τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα νηστείας και του λίπους στο αίμα δεν αυξήθηκαν μετά την κατανάλωση μιας ποικιλίας χουρμάδων. Στην πραγματικότητα, τα λίπη στο αίμα μειώθηκαν, όπως και οι τιμές του οξειδωτικού στρες.

Οι μελέτες είναι σημαντικές επειδή η ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα και η υγεία της καρδιάς συνδέονται στενά. Τα άτομα με διαβήτη τύπου 2 έχουν διπλό αυξημένο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, συμπεριλαμβανομένης της καρδιακής προσβολής. η καρδιαγγειακή νόσος είναι η κορυφαία αιτία θανάτου μεταξύ ατόμων με διαβήτη τύπου 2.

Οι χουρμάδες μπορούν να προσφέρουν προστασία στον εγκέφαλο

Οι ενώσεις που περιέχουν οι χουρμάδες πιστεύεται επίσης ότι βοηθούν στην προστασία του εγκεφάλου. Ένα έγγραφο που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Neural Regeneration Research αναφέρει ότι οι χουρμάδες έχουν πολλά υποσχόμενα θεραπευτικά δυναμικά κατά της νόσου του Alzheimer, λόγω της ικανότητάς τους να καταπολεμούν τη φλεγμονή και το οξειδωτικό στρες στον εγκέφαλο.

Πώς να τους απολαύσετε και να τους προσθέσετε σε γεύματα και σνακ

Είναι μια γλυκαντική ουσία σε μια μεγάλη ποικιλία συνταγών, όπως smoothies, μπάλες ενέργειας, πλιγούρι βρώμης, βρώμη, πουτίγκα αβοκάντο και ψητά. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε πουρέ χουρμάδων για να φτιάξετε σπιτικό «παγωτό», διάφορα αλμυρά πιάτα, σάλτσες για σαλάτα και συνοδευτικό για ψητά λαχανικά.

Πηγή: https://www.health.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.