arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

Βιταμίνη D: 8 πιθανά οφέλη για την υγεία σας


Γνωρίζετε ήδη ότι η βιταμίνη D είναι σημαντική για την υγεία των οστών, αλλά τα οφέλη της δεν σταματούν εκεί.
Βιταμίνη D: 8 πιθανά οφέλη για την υγεία σας

Wellness

Βιταμίνη D: 8 πιθανά οφέλη για την υγεία σας


Βιταμίνη D: 8 πιθανά οφέλη για την υγεία σας

Η βιταμίνη D, που ονομάζεται «βιταμίνη του ήλιου», λόγω της ικανότητάς της να απορροφάται από το σώμα μέσω του ηλιακού φωτός, είναι ένας σημαντικός παράγοντας για τη διατήρηση ενός υγιούς ανθρώπινου σώματος. Η κύρια δουλειά της, σύμφωνα με το Γραφείο Συμπληρώματος Διατροφής του Εθνικών Ινστιτούτου Υγείας Αμερικής, είναι να ενισχύει την απορρόφηση ασβεστίου, καθιστώντας απαραίτητη την ανάπτυξη και την αναδιαμόρφωση των οστών (όταν αφαιρείται ο ώριμος οστικός ιστός και σχηματίζεται νέος οστικός ιστός).

Εξαιτίας αυτού, η έλλειψη βιταμίνης D μπορεί να οδηγήσει σε λεπτά, εύθραυστα ή παραμορφωμένα οστά. Επιπλέον όμως, η βιταμίνη D προσφέρει και μια σειρά από άλλα οφέλη, θετικά τόσο για τη σωματική όσο και για την ψυχική υγεία. Ακολουθούν οκτώ οφέλη της βιταμίνης D που πρέπει να γνωρίζετε.

 

Η βιταμίνη D ενισχύει τα οστά σας

Η βιταμίνη D είναι διάσημη για την ενίσχυση των οστών και τις δυνάμεις της. Βασικά, το ασβέστιο που ωφελεί τα οστά σας δεν θα μπορούσε να κάνει τη δουλειά του χωρίς βιταμίνη D. Όταν συνεργάζεται με το ασβέστιο, μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της οστεοπόρωσης, μια ασθένεια που σημαίνει ότι η πυκνότητα και η ποιότητα των οστών μειώνεται.

Η βιταμίνη D μπορεί να βοηθήσει στην ενίσχυση των μυών

Μαζί με τις ικανότητές της για ανάπτυξη οστών, η βιταμίνη D είναι επίσης σημαντική για την ενίσχυση των μυών. Η έλλειψη βιταμίνης D στο σώμα μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο εμφάνισης αδυναμίας των μυών, γεγονός που με τη σειρά του αυξάνει τον κίνδυνο του να πέσει κάποιος. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τους ηλικιωμένους.

Η βιταμίνη D μπορεί να ενισχύσει το ανοσοποιητικό σύστημα και να καταπολεμήσει τη φλεγμονή

Η βιταμίνη D μπορεί επίσης να βοηθήσει στο χτίσιμο ανοσίας. Μπορεί να υποστηρίξει το ανοσοποιητικό σύστημα με την καταπολέμηση επιβλαβών βακτηρίων και ιών. Στην πραγματικότητα, αυτός ο ρόλος στην πιθανή πρόληψη λοιμώξεων έχει καταστεί κρίσιμη ανησυχία κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, καθώς οι ερευνητές ενδιαφέρονται για τον πιθανό ρόλο του στα αποτελέσματα της μόλυνσης. Μια ανάλυση BMJ του 2017 σε 25 τυχαιοποιημένες δοκιμές ελέγχου που συνέκριναν τα συμπληρώματα βιταμίνης D με τα εικονικά φάρμακα, διαπίστωσαν ότι η βιταμίνη D μείωσε τον κίνδυνο οξείας αναπνευστικής λοίμωξης είτε με καθημερινή είτε εβδομαδιαία συμπλήρωση βιταμίνης D, ιδιαίτερα σε άτομα που είχαν ανεπάρκεια σε αυτήν. Χρειάζεται ακόμη περισσότερη έρευνα για να καθοριστεί εάν ο σύνδεσμος είναι αιτιώδης ή απλώς τυχαίος.

Η βιταμίνη D μπορεί να βοηθήσει στην ενίσχυση της στοματικής υγείας

Επειδή η βιταμίνη D βοηθά το σώμα μας να απορροφήσει ασβέστιο, παίζει καθοριστικό ρόλο στην υποστήριξη της στοματικής υγείας, μειώνοντας τον κίνδυνο φθοράς των δοντιών και των ούλων.

 

Η βιταμίνη D μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη του διαβήτη τύπου 1 και τύπου 2

Αν και οι μελέτες δεν είναι πειστικές, η βιταμίνη D μπορεί να είναι χρήσιμη για την πρόληψη τόσο του διαβήτη τύπου 1 όσο και του τύπου 2. Μια τέτοια μελέτη, δημοσιεύθηκε το 2006 στο περιοδικό Diabetes Care και διαπίστωσε ότι ενώ η βιταμίνη D από μόνη της δεν μείωσε αποτελεσματικά τον κίνδυνο αύξησης του ζαχάρου στο αίμα, μια συνδυασμένη ημερήσια πρόσληψη> 1.200 mg ασβεστίου και> 800 IU βιταμίνης Το D θα μπορούσε να μειώσει αποτελεσματικά τον κίνδυνο διαβήτη τύπου 2.

Η βιταμίνη D μπορεί να βοηθήσει στη θεραπεία της υπέρτασης

Σύμφωνα με μια ανασκόπηση του 2019 που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Current Protein & Peptide Science προτείνει ότι η βιταμίνη D μπορεί να διαδραματίσει ρόλο στη θεραπεία της υψηλής αρτηριακής πίεσης - ένας από τους δείκτες καρδιαγγειακών παθήσεων. Σύμφωνα με τους συγγραφείς της έρευνας, «ακόμη και η βραχυπρόθεσμη ανεπάρκεια βιταμίνης D μπορεί να αυξήσει άμεσα την αρτηριακή πίεση και να προωθήσει τη βλάβη των οργάνων-στόχων» Οι ερευνητές συνέχισαν να προσθέτουν ότι, "λόγω της υψηλής συσχέτισης μεταξύ της βιταμίνης D και της υπέρτασης, η θεραπεία με συμπληρώματα βιταμίνης D μπορεί να είναι μια νέα οπτική για τη θεραπεία της υπέρτασης."

Η βιταμίνη D μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε βάρος

Η παχυσαρκία είναι ένας γνωστός παράγοντας κινδύνου για χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D - που σημαίνει ότι περισσότερη βιταμίνη D μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια βάρους. Μια μελέτη του 2009 στο British Journal of Nutrition διαπίστωσε ότι, σε υπέρβαρες ή παχύσαρκες γυναίκες με χαμηλά επίπεδα ασβεστίου, εκείνες που έπαιρναν ημερήσια δόση ασβεστίου σε συνδυασμό με βιταμίνη D είχαν μεγαλύτερη επιτυχία στο να χάσουν βάρος συγκριτικά με εκείνες που έλαβαν συμπλήρωμα εικονικού φαρμάκου.

Η βιταμίνη D μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση της κατάθλιψης

Ο ήλιος μπορεί να φωτίσει τη διάθεσή σας, όπως και η βιταμίνη D. Σύμφωνα με ένα άρθρο του 2017 στο περιοδικό Neuropsychology, οι ερευνητές διαπίστωσαν «μια σημαντική σχέση μεταξύ κατάθλιψης και ανεπάρκειας βιταμίνης D.» Ενώ αναγνώρισαν ότι απαιτείται περισσότερη έρευνα για να προσδιοριστεί η ακριβής λειτουργία της - όπως, εάν, εάν τα χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D είναι αιτία ή αποτέλεσμα της κατάθλιψης - οι συγγραφείς συνιστούν "έλεγχο και θεραπεία της ανεπάρκειας βιταμίνης D σε άτομα με κατάθλιψη" σημειώνοντας ότι Είναι «εύκολο, οικονομικό και μπορεί να βελτιώσει την κατάθλιψη».

Διατροφή και Ήλιος

Εάν ανακαλύψετε ότι έχετε έλλειψη ή έλλειψη πρόσληψης βιταμίνης D, υπάρχουν μερικοί βασικοί τρόποι με τους οποίους μπορείτε να αυξήσετε την ημερήσια δόση σας. Ένας από αυτούς είναι το φως του ήλιου για περίπου 20 λεπτά αρκετές φορές την εβδομάδα. Η κύρια αιτία ανεπάρκειας βιταμίνης D είναι η ανεπαρκής έκθεση στο φως του ήλιου, ένα αυξανόμενο χαρακτηριστικό στη σύγχρονη ζωή. Αλλά θυμηθείτε: Πρέπει να φοράτε αντηλιακό όποτε βγείτε έξω - ακόμη και για να πάρετε βιταμίνη D.

Εκτός από τον ήλιο, μπορείτε επίσης να πάρετε επιπλέον βιταμίνη D μέσω λίγων (αν και πολύ λίγων) τροφίμων, όπως λιπαρά ψάρια (συμπεριλαμβανομένων σολομού, τόνου, σκουμπριού και σαρδέλας) και μανιταριών (μερικά από τα οποία εκτίθενται σε υπεριώδες φως (UV) για την αύξηση των επιπέδων βιταμίνης D). Τρόφιμα όπως γάλα, χυμός πορτοκάλι, γιαούρτι και δημητριακά πρωινού μπορούν επίσης να εμπλουτιστούν με βιταμίνη D.

Πηγή: https://www.health.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.