arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

Μπορεί ο καφές να σας αφυδατώσει;


Ο καφές είναι ένα από τα πιο δημοφιλή ποτά στον κόσμο.
Μπορεί ο καφές να σας αφυδατώσει;

Wellness

Μπορεί ο καφές να σας αφυδατώσει;


Μπορεί ο καφές να σας αφυδατώσει;

Ένας σημαντικός λόγος για τον οποίο οι άνθρωποι πίνουν καφέ είναι για την καφεΐνη, μια ψυχοδραστική ουσία που σας βοηθά να μείνετε σε εγρήγορση και ενισχύει την απόδοση.

Ωστόσο, η καφεΐνη μπορεί να σας αφυδατώσει, κάτι που μπορεί να σας κάνει να αναρωτιέστε εάν πίνοντας καφέ καφέ ενυδατώνεστε ή σας αφυδατώνεστε.

 

Καφεΐνη και ενυδάτωση

Ένας βασικός λόγος για τον οποίο οι άνθρωποι πίνουν καφέ είναι για να πάρουν την ημερήσια δόση καφεΐνης.

Η καφεΐνη είναι η πιο καταναλώσιμη ψυχοδραστική ουσία στον κόσμο. Μπορεί να σας βοηθήσει να ενισχύσετε τη διάθεσή σας και να αυξήσετε την ψυχική και σωματική σας απόδοση.

Μέσα στο σώμα σας, η καφεΐνη περνά μέσα από το έντερο και στην κυκλοφορία του αίματος. Τελικά, φτάνει στο συκώτι σας, όπου διασπάται σε διάφορες ενώσεις που επηρεάζουν τον τρόπο λειτουργίας οργάνων όπως ο εγκέφαλός σας.

Αν και η καφεΐνη είναι γνωστή κυρίως για τις επιδράσεις της στον εγκέφαλο, η έρευνα έχει δείξει ότι μπορεί να έχει διουρητικό αποτέλεσμα - ειδικά σε υψηλές δόσεις.

Τα διουρητικά είναι ουσίες που αναγκάζουν το σώμα σας να κάνει περισσότερα ούρα από το συνηθισμένο. Η καφεΐνη μπορεί να το κάνει αυξάνοντας τη ροή του αίματος στα νεφρά σας, γεγονός που τα ωθεί να απελευθερώσουν περισσότερο νερό μέσω των ούρων.

Όσο ενισχύεται η ούρηση, ενώσεις με διουρητικές ιδιότητες όπως η καφεΐνη μπορεί να επηρεάσουν την κατάσταση ενυδάτωσης.

 

Περιεκτικότητα σε καφεΐνη σε διαφορετικούς τύπους καφέ

Διαφορετικοί τύποι καφέ περιέχουν διαφορετικές ποσότητες καφεΐνης.

Ως αποτέλεσμα, ενδέχεται να επηρεάσουν διαφορετικά την κατάσταση ενυδάτωσης.

 

Ψημένος καφές

Φτιάχνεται ρίχνοντας ζεστό ή βραστό νερό πάνω σε αλεσμένους κόκκους καφέ και γίνεται συνήθως χρησιμοποιώντας φίλτρο, γαλλικό πιεστήριο ή διηθητήρα.

Ένα φλιτζάνι παρασκευασμένου καφέ (240 ml) περιέχει 70-140 mg καφεΐνης ή περίπου 95 mg κατά μέσο όρο.

Στιγμιαίος καφές

Ο στιγμιαίος καφές παρασκευάζεται από παρασκευασμένους κόκκους καφέ που στεγνώνουν με ψύξη ή ψεκασμό.

Είναι απλός στην προετοιμασία, καθώς το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να αναμίξετε 1-2 κουταλάκια του γλυκού στιγμιαίο καφέ με ζεστό νερό. Αυτό επιτρέπει στα κομμάτια καφέ να διαλυθούν.

Ο στιγμιαίος καφές έχει λιγότερη καφεΐνη από τον κανονικό καφέ, με 30–90 mg ανά (240 ml) φλιτζάνι.

Εσπρέσο

Ο καφές εσπρέσο παρασκευάζεται πιέζοντας μια μικρή ποσότητα πολύ ζεστού νερού ή ατμού, μέσω των αλεσμένων κόκκων καφέ.

Αν και είναι μικρότερος σε όγκο από τον κανονικό καφέ, έχει υψηλή περιεκτικότητα σε καφεΐνη.

30-50 ml εσπρέσο περιέχει περίπου 63 mg καφεΐνης.

Καφές χωρίς καφεΐνη

Το Decaf είναι το όνομα του καφέ χωρίς καφεΐνη.

Είναι φτιαγμένος από κόκκους καφέ που έχουν αφαιρέσει τουλάχιστον το 97% της καφεΐνης τους.

Ωστόσο, το όνομα είναι παραπλανητικό – καθώς δε σημαίνει πως δεν περιέχει καθόλου καφεΐνη. Ένα φλιτζάνι καφεΐνης των 240 ml περιέχει 0-7 mg καφεΐνης ή περίπου 3 mg κατά μέσο όρο.

 

Ο καφές είναι απίθανο να σας αφυδατώσει

Αν και η καφεΐνη στον καφέ μπορεί να έχει διουρητικό αποτέλεσμα, είναι απίθανο να σας αφυδατώσει.

Για να έχει η καφεΐνη σημαντικό διουρητικό αποτέλεσμα, μελέτες δείχνουν ότι πρέπει να καταναλώνετε περισσότερα από 500 mg την ημέρα - ή το ισοδύναμο 5 φλιτζανιών  παρασκευασμένου καφέ.

Επιπλέον, μελέτες δείχνουν ότι η μέτρια πρόσληψη καφέ είναι τόσο ενυδατική όσο το πόσιμο νερό.

Για παράδειγμα, μια μελέτη σε 50 άτομα που κατανάλωναν βαρύ καφέ σημείωσε ότι η κατανάλωση 800 ml καφέ καθημερινά για 3 ημέρες ήταν εξίσου ενυδατική με την κατανάλωση της ίδιας ποσότητας νερού.

Επίσης, μια ανάλυση 16 μελετών ανακάλυψε ότι η λήψη 300 mg καφεΐνης σε μία μόνο συνεδρίαση - ισοδύναμη με 3 φλιτζάνια (710 ml) παρασκευασμένου καφέ - αύξησε την παραγωγή ούρων μόνο κατά 109 ml, σε σύγκριση με την κατανάλωση της ίδιας ποσότητας σε μη καφεϊνούχα ποτά.

Έτσι, ακόμη και όταν ο καφές σας κάνει να ουρείτε περισσότερο, δεν θα πρέπει να σας αφυδατώνει - καθώς δεν χάνετε τόσο υγρό όσο αρχικά ήπιατε.

Πηγή: https://www.healthline.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.