arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

Κουνουπίδι: 6 τρόποι που αυτό το λαχανικό βοηθά την υγεία σας


Το κουνουπίδι μεταξύ άλλων είναι γεμάτο με θρεπτικά συστατικά, είναι αντιφλεγμονώδες και έχει αντιγηραντικές ιδιότητες.
Κουνουπίδι: 6 τρόποι που αυτό το λαχανικό βοηθά την υγεία σας

Wellness

Κουνουπίδι: 6 τρόποι που αυτό το λαχανικό βοηθά την υγεία σας


Κουνουπίδι: 6 τρόποι που αυτό το λαχανικό βοηθά την υγεία σας

Το κουνουπίδι έγινε ιδιαίτερα δημοφιλές πρόσφατα - μπαίνοντας σε όλα, από την ζύμη της πίτσας έως τα ζεστά δημητριακά, και επίσης έχει αντικαταστήσει σε διάφορα πιάτα. Η αύξηση της δημοτικότητας αυτού του λευκού λαχανικού μπορεί να αποτελεί έκπληξη για ορισμένους, αλλά έχει διατροφικό νόημα. Εδώ είναι έξι λόγοι για τους οποίους πρέπει να προσθέσετε το κουνουπίδι στη διατροφή σας.

 

Το κουνουπίδι είναι πυκνό σε θρεπτικά συστατικά

Ένα φλιτζάνι ακατέργαστο κουνουπίδι παρέχει πάνω από το 75% του ελάχιστου ημερήσιου στόχου για τη βιταμίνη C. Εκτός από την υποστήριξη του ανοσοποιητικού, αυτό το θρεπτικό συστατικό είναι απαραίτητο για την επισκευή του DNA και την παραγωγή τόσο του κολλαγόνου όσο και της σεροτονίνης. (Το τελευταίο προάγει την ευτυχία και τον υγιή ύπνο.)

Η βιταμίνη Κ του κουνουπιδιού (20% του ημερήσιου στόχου ανά φλιτζάνι) απαιτείται για το σχηματισμό οστών και το έλλειμμα μας συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο κατάγματος. Το κουνουπίδι παρέχει επίσης μικρότερες ποσότητες άλλων βασικών θρεπτικών συστατικών, όπως βιταμίνες Β, φώσφορο, μαγγάνιο, μαγνήσιο και κάλιο.

Το κουνουπίδι είναι αντιφλεγμονώδες

Οι βιοδραστικές ενώσεις που βρίσκονται στο κουνουπίδι είναι γνωστό ότι μειώνουν τη φλεγμονή. Το λαχανικό είναι επίσης πλούσιο σε αντιοξειδωτικά, συμπεριλαμβανομένων τύπων γνωστών για την αντιμετώπιση του οξειδωτικού στρες. Με λίγα λόγια, το οξειδωτικό στρες εμφανίζεται όταν υπάρχει ανισορροπία μεταξύ της παραγωγής ελεύθερων ριζών που προκαλούν βλάβη στα κύτταρα και της ικανότητας του σώματος να αντισταθμίζει τις επιβλαβείς επιπτώσεις τους, που περιλαμβάνουν πρόωρη γήρανση και κίνδυνο εμφάνισης ασθένειας.

Το κουνουπίδι καταπολεμά τη γήρανση

Ορισμένες μελέτες δείχνουν ότι οι φυσικές ουσίες στο κουνουπίδι, όπως η σουλφοραφάνη, μπορούν να επηρεάσουν τα γονίδια με τρόπους που επιβραδύνουν τη βιοχημική διαδικασία γήρανσης. Οι ενώσεις του κουνουπιδιού έχουν επίσης αποδειχθεί ότι προστατεύουν τη λειτουργία του εγκεφάλου και του νευρικού συστήματος και την αργή γνωστική μείωση που σχετίζεται με την ηλικία.

Το κουνουπίδι σας βοηθά στην αποτοξίνωση

Οι φυσικές ενώσεις στο κουνουπίδι εμπλέκονται στην αποτοξίνωση. Πολλοί επαγγελματίες υγείας αντιπαθούν τη λέξη αποτοξίνωση, επειδή είναι συχνά υπερβολική. Όμως, η αποτοξίνωση ουσιαστικά σημαίνει ότι βοηθάτε στην απενεργοποίηση δυνητικά επιβλαβών χημικών ουσιών ή κάνετε την απομάκρυνσή τους από το σώμα πιο γρήγορη.

Το κουνουπίδι είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες

Η ίνα στο κουνουπίδι - σχεδόν 12 γραμμάρια ανά μεσαίο κεφάλι - ενισχύει την πεπτική υγεία, προάγει την κανονικότητα του εντέρου και τροφοδοτεί ευεργετικά βακτήρια στο έντερο που συνδέονται με την αντιφλεγμονή, την ανοσία και τη διάθεση.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί, ωστόσο, ότι το κουνουπίδι μπορεί να προκαλέσει πεπτική διαταραχή σε ορισμένους, ιδίως σε άτομα με σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου ή IBS. Αυτός ο συνδυασμός μπορεί να προκαλέσει την παραγωγή αερίων, που μπορεί να οδηγήσει σε πεπτικό φούσκωμα, πόνο και κράμπες. Εάν έχετε ένα ευαίσθητο πεπτικό σύστημα ή δεν έχετε συνηθίσει να τρώτε πολλές φυτικές ίνες, δεν είναι ασυνήθιστο να εμφανίσετε ορισμένα προβλήματα εάν αυξήσετε την πρόσληψη κουνουπιδιού.

Το κουνουπίδι ενισχύει την σωστή απώλεια βάρους

Οι ίνες του κουνουπιδιού υποστηρίζουν τη διαχείριση βάρους ενισχύοντας το αίσθημα πληρότητας, καθυστερώντας την πείνα και βοηθώντας στη ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα και της ινσουλίνης. Ένα φλιτζάνι ωμό κουνουπίδι παρέχει επίσης περίπου 100 ml νερού, το οποίο βοηθά στην ενίσχυση του κορεσμού. Και η κατανάλωση κουνουπιδιού στη θέση του λευκού ρυζιού μπορεί να αντικαταστήσει σοβαρά τις θερμίδες και τους υδατάνθρακες, χωρίς να χρειάζεται να θυσιάσετε την ποσότητα του φαγητού σας.

Μια μερίδα ¾ φλυτζανιού ρυζιού κουνουπιδιού περιέχει περίπου 25 θερμίδες και 1 γραμμάριο καθαρών υδατανθράκων (συνολικά 3 γραμμάρια με 2 γραμμάρια ως ίνες). Η ίδια μερίδα μαγειρεμένου λευκού ρυζιού παρέχει περίπου 150 θερμίδες και 30 γραμμάρια υδατανθράκων.

 

Πηγή: https://www.health.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.