arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

Χυμός καρότου: 4 εντυπωσιακά οφέλη για την υγεία


Ο χυμός καρότου εξάγεται από ολόκληρα καρότα και είναι εξαιρετικά θρεπτικός.
Χυμός καρότου: 4 εντυπωσιακά οφέλη για την υγεία

Wellness

Χυμός καρότου: 4 εντυπωσιακά οφέλη για την υγεία


Χυμός καρότου: 4 εντυπωσιακά οφέλη για την υγεία

Δεν παρέχει μόνο κάλιο και βιταμίνη C, αλλά είναι επίσης πολύ πλούσιο σε προβιταμίνη Α. Η κατανάλωση χυμού καρότου πιστεύεται ότι μεταξύ άλλων, ενισχύει την ανοσία και βελτιώνει την υγεία των ματιών και του δέρματος.

Ακολουθούν 4 εντυπωσιακά οφέλη του χυμού καρότου.

 

  1. Ιδιαίτερα θρεπτικός

Ο χυμός καρότου έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες και υδατάνθρακες ενώ περιέχει πολλά θρεπτικά συστατικά. Ένα φλιτζάνι (240 mL) περιέχει:

  • Θερμίδες: 96
  • Πρωτεΐνη: 2 γραμμάρια
  • Λίπος: λιγότερο από 1 γραμμάριο
  • Υδατάνθρακες: 22 γραμμάρια
  • Ζάχαρη: 9 γραμμάρια
  • Ίνες: 2 γραμμάρια
  • Βιταμίνη Α (ως προβιταμίνη Α): 255% της ημερήσιας αξίας (DV)
  • Βιταμίνη C: 23% του DV
  • Βιταμίνη Κ: 31% του DV
  • Κάλιο: 15% του DV

Ο χυμός καρότου παρέχει επίσης τις καροτινοειδείς χρωστικές λουτεΐνη και ζεαξανθίνη, οι οποίες δρουν ως αντιοξειδωτικά στο σώμα σας. Τα αντιοξειδωτικά καταπολεμούν τα ασταθή μόρια που ονομάζονται ελεύθερες ρίζες.

Το κύριο καροτενοειδές στο χυμό καρότου είναι το βήτα καροτένιο, το οποίο είναι υπεύθυνο για το πορτοκαλί χρώμα των καρότων. Το σώμα σας το μετατρέπει σε αντιοξειδωτική βιταμίνη Α.

 

  1. Μπορεί να βελτιώσει την υγεία των ματιών

Ο χυμός καρότου περιέχει υψηλές ποσότητες θρεπτικών ουσιών που ωφελούν τα μάτια σας.

Συγκεκριμένα, 1 φλιτζάνι (250 ml) χυμού καρότου περιέχει πάνω από 250% του DV για βιταμίνη Α, κυρίως με τη μορφή καροτενοειδών προβιταμίνης Α όπως το β-καροτένιο.

Η βιταμίνη Α είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία των ματιών. Αρκετές μελέτες συσχετίζουν την πρόσληψη φρούτων και λαχανικών που περιέχουν προβιταμίνη Α με μειωμένο κίνδυνο τύφλωσης και οφθαλμικών παθήσεων που σχετίζονται με την ηλικία.

Επιπλέον, ο χυμός καρότου είναι μια εξαιρετική πηγή λουτεΐνης και ζεαξανθίνης, δύο άλλων καροτενοειδών που συσσωρεύονται στα μάτια σας και τα προστατεύουν από την καταστροφή του φωτός.

 

  1. Μπορεί να ενισχύσει την ανοσία

Ο χυμός καρότου μπορεί να δώσει ενίσχυση στο ανοσοποιητικό σας σύστημα.

Και οι δύο βιταμίνες Α και C που βρίσκονται στο χυμό καρότου δρουν ως αντιοξειδωτικά και προστατεύουν τα ανοσοκύτταρα από τις βλάβες που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες.

Επιπλέον, αυτός ο χυμός είναι μια πλούσια πηγή βιταμίνης Β6, παρέχοντας πάνω από το 30% του DV σε 1 φλιτζάνι (240 mL). Όχι μόνο η βιταμίνη Β6 είναι απαραίτητη για τη βέλτιστη ανοσοαπόκριση, αλλά και η ανεπάρκεια συνδέεται με εξασθενημένη ανοσία.

 

  1. Μπορεί να ενισχύσει την υγεία της καρδιάς

Ο χυμός καρότου μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των παραγόντων κινδύνου εμφάνισης καρδιακών παθήσεων.  

Πρώτον, ο χυμός καρότου είναι μια καλή πηγή καλίου, ένα μέταλλο που παίζει σημαντικό ρόλο στη σωστή ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης. Μια δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο έχει αποδειχθεί ότι προστατεύει από την υψηλή αρτηριακή πίεση και το εγκεφαλικό επεισόδιο.

Οι αντιοξειδωτικές ενώσεις στο χυμό καρότου μπορούν επίσης να ωφελήσουν την καρδιά σας.

Μια 3μηνη μελέτη σε 17 ενήλικες με υψηλά επίπεδα χοληστερόλης και τριγλυκεριδίων διαπίστωσε ότι η κατανάλωση 2 φλιτζανιών (480 mL) χυμού καρότου την ημέρα αύξησε σημαντικά τα αντιοξειδωτικά του αίματος και μείωσε την οξείδωση των λιπιδίων του αίματος που μπορεί να οδηγήσουν σε καρδιακές παθήσεις.

 

Προφυλάξεις

Ενώ ο χυμός καρότου είναι απόλυτα ασφαλής για τους περισσότερους ανθρώπους, υπάρχουν μερικές προφυλάξεις που πρέπει να θυμάστε.

Ορισμένοι χυμοί καρότου, ειδικά φρέσκες ποικιλίες, μπορεί να μην έχουν παστεριωθεί για να σκοτώσουν επιβλαβή βακτήρια. Οι γυναίκες σε εγκυμοσύνη, οι μεγαλύτεροι σε ηλικία ενήλικες, τα μικρά παιδιά και τα άτομα με μειωμένο ανοσοποιητικό σύστημα πρέπει να αποφεύγουν τον μη παστεριωμένο χυμό καρότου.

Επιπλέον, η κατανάλωση πολύ μεγάλων ποσοτήτων χυμού καρότου μπορεί να οδηγήσει σε καροτεναιμία, μια κατάσταση που μετατρέπει το δέρμα σας κίτρινο-πορτοκαλί ως αποτέλεσμα των υψηλών επιπέδων βήτα καροτίνης στο αίμα.

Αν και δεν είναι επιβλαβές, μπορεί να είναι ανησυχητικό. Η προσωρινή αφαίρεση πηγών βήτα καροτίνης από τη διατροφή σας συνήθως επιλύει το πρόβλημα.

Τέλος, ο χυμός καρότου έχει λιγότερες φυτικές ίνες από τα ολόκληρα καρότα και περιέχει φυσικά σάκχαρα. Δεδομένου ότι η χαμηλότερη περιεκτικότητα σε ίνες σημαίνει ότι τα σάκχαρά της απορροφώνται πιο γρήγορα, η υπερβολική κατανάλωση μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας.

Ενώ το χαμηλό GI του χυμού καρότου σημαίνει ότι δεν αυξάνει το σάκχαρο στο αίμα σας όσο άλλοι χυμοί, θα πρέπει να είστε προσεκτικοί για να μετριάσετε την πρόσληψή του εάν έχετε διαβήτη.

 

Συνοπτικά

Ο χυμός καρότου είναι εξαιρετικά θρεπτικός, παρέχοντας κάλιο, διάφορα καροτενοειδή και βιταμίνες Α, C και Κ.

Η κατανάλωση αυτού του χυμού λαχανικών μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της υγείας των ματιών, στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού σας συστήματος και στην ενίσχυση του δέρματος. Ωστόσο, απαιτείται εκτενέστερη έρευνα.

Επειδή περιέχει φυσικά σάκχαρα, μπορεί να χρειαστεί να τον καταναλώνετε με μέτρο.

Πηγή: https://www.healthline.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.