arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

Τρόφιμα σε κονσέρβα: καλά ή κακά;


Τα κονσερβοποιημένα τρόφιμα θεωρούνται συχνά λιγότερο θρεπτικά από τα φρέσκα ή τα κατεψυγμένα τρόφιμα.
Τρόφιμα σε κονσέρβα: καλά ή κακά;

Wellness

Τρόφιμα σε κονσέρβα: καλά ή κακά;


Τρόφιμα σε κονσέρβα: καλά ή κακά;

Ορισμένοι ισχυρίζονται ότι περιέχουν βλαβερά συστατικά και πρέπει να αποφεύγονται. Άλλοι λένε ότι τα κονσερβοποιημένα τρόφιμα μπορούν να αποτελέσουν μέρος μιας υγιεινής διατροφής.

Αυτό το άρθρο εξηγεί όλα όσα πρέπει να ξέρετε για τα κονσερβοποιημένα τρόφιμα.

Τι είναι τα κονσερβοποιημένα τρόφιμα;

Η κονσερβοποίηση είναι μια μέθοδος διατήρησης των τροφίμων για μεγάλα χρονικά διαστήματα με τη συσκευασία τους σε αεροστεγή δοχεία.

Η κονσερβοποίηση αναπτύχθηκε για πρώτη φορά στα τέλη του 18ου αιώνα ως ένας τρόπος να παρασχεθεί μια σταθερή πηγή τροφής για στρατιώτες και ναύτες σε πόλεμο.

Η διαδικασία κονσερβοποίησης μπορεί να διαφέρει ελαφρά ανάλογα με το προϊόν, αλλά υπάρχουν τρία βασικά βήματα. Αυτά περιλαμβάνουν:

  • Επεξεργασία. Το φαγητό είναι ξεφλουδισμένο, κομμένο, ψιλοκομμένο, με κέλυφος ή όχι ή μαγειρεμένο.
  • Στεγανοποίηση. Το επεξεργασμένο τρόφιμο σφραγίζεται σε δοχεία.
  • Θέρμανση. Τα δοχεία θερμαίνονται για να σκοτώσουν τα επιβλαβή βακτήρια και να αποτρέψουν την αλλοίωση.

Αυτό επιτρέπει στα τρόφιμα να είναι σταθερά στο ράφι και ασφαλή για κατανάλωση για 1-5 χρόνια ή περισσότερο.

Τα κοινά κονσερβοποιημένα τρόφιμα περιλαμβάνουν φρούτα, λαχανικά, φασόλια, σούπες, κρέατα και θαλασσινά.

 

Πώς επηρεάζει η κονσερβοποίηση το επίπεδο των θρεπτικών στοιχείων;

Τα κονσερβοποιημένα τρόφιμα θεωρούνται συχνά λιγότερο θρεπτικά από τα φρέσκα ή κατεψυγμένα τρόφιμα, αλλά η έρευνα δείχνει ότι αυτό δεν ισχύει πάντα.

Στην πραγματικότητα, η κονσερβοποίηση διατηρεί τα περισσότερα θρεπτικά συστατικά ενός φαγητού.

Οι πρωτεΐνες, οι υδατάνθρακες και το λίπος δεν επηρεάζονται από τη διαδικασία. Τα περισσότερα μέταλλα και λιποδιαλυτές βιταμίνες όπως οι βιταμίνες A, D, E και K μπορούν επίσης να διατηρηθούν.

Ως εκ τούτου, οι μελέτες δείχνουν ότι τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε ορισμένα θρεπτικά συστατικά μπορούν να διατηρήσουν τα υψηλά επίπεδα θρεπτικών συστατικών τους μετά την κονσερβοποίηση.

Ωστόσο, δεδομένου ότι η κονσερβοποίηση συνήθως περιλαμβάνει υψηλή θερμότητα, οι υδατοδιαλυτές βιταμίνες όπως οι βιταμίνες C και B μπορούν να υποστούν βλάβη.

Αυτές οι βιταμίνες είναι ευαίσθητες στη θερμότητα και τον αέρα γενικά, με αποτέλεσμα να χάνονται και με κάποιες διαδικασίες που συμβαίνουν και στη φύλαξή τους σε ένα σπίτι.

Ωστόσο, ενώ η διαδικασία κονσερβοποίησης μπορεί να βλάψει ορισμένες βιταμίνες, οι ποσότητες άλλων υγιεινών ενώσεων μπορεί να αυξηθούν.

Για παράδειγμα, οι ντομάτες και το καλαμπόκι απελευθερώνουν περισσότερα αντιοξειδωτικά όταν θερμαίνονται.

Παρά τις επιμέρους αλλαγές των θρεπτικών συστατικών, τα κονσερβοποιημένα τρόφιμα αποτελούν καλές πηγές σημαντικών βιταμινών και ανόργανων συστατικών.

Σε μια μελέτη, οι άνθρωποι που έτρωγαν 6 ή περισσότερα κονσερβοποιημένα αντικείμενα την εβδομάδα είχαν υψηλότερη πρόσληψη 17 βασικών θρεπτικών ουσιών, σε σύγκριση με εκείνους που έτρωγαν 2 ή λιγότερα κονσερβοποιημένα αντικείμενα την εβδομάδα.

Τα κονσερβοποιημένα τρόφιμα είναι οικονομικά, βολικά και δεν χαλάνε εύκολα

Τα κονσερβοποιημένα τρόφιμα είναι ένας βολικός και πρακτικός τρόπος για να προσθέσετε περισσότερα θρεπτικά φαγητά στη διατροφή σας.

Η διαθεσιμότητα ασφαλών και ποιοτικών τροφών λείπει σε πολλά μέρη του κόσμου και η κονσερβοποίηση βοηθά τους ανθρώπους να έχουν πρόσβαση σε μια μεγάλη ποικιλία τροφίμων καθ’ 'όλη τη διάρκεια του έτους.

Στην πραγματικότητα, σχεδόν κάθε τρόφιμο μπορεί να βρεθεί σε ένα κουτί σήμερα.

Επίσης, δεδομένου ότι τα κονσερβοποιημένα τρόφιμα μπορούν να αποθηκευτούν με ασφάλεια για αρκετά χρόνια και συχνά περιλαμβάνουν ελάχιστο χρόνο προετοιμασίας, είναι εξαιρετικά βολικά.

Επιπλέον, τείνουν να κοστίζουν λιγότερο από τα φρέσκα προϊόντα.

Μπορεί να περιέχουν ιχνοστοιχεία BPA

Η BPA (δισφαινόλη-Α) είναι μια χημική ουσία που χρησιμοποιείται συχνά σε συσκευασίες τροφίμων, συμπεριλαμβανομένων των κονσερβών.

Μελέτες δείχνουν ότι η BPA στα κονσερβοποιημένα τρόφιμα μπορεί να περάσει από την επένδυση του κονσερβοποιημένου φαγητού στα τρόφιμα που περιέχει.

Μια μελέτη ανέλυσε 78 κονσερβοποιημένα τρόφιμα και βρήκε BPA σε πάνω από το 90% αυτών. Επιπλέον, η έρευνα έχει καταστήσει σαφές ότι η κατανάλωση κονσερβοποιημένων τροφίμων αποτελεί κύρια αιτία της έκθεσης στο BPA.

Σε μια μελέτη, οι συμμετέχοντες που κατανάλωναν 1 μερίδα κονσερβοποιημένης σούπας ημερησίως για 5 ημέρες παρουσίασαν αύξηση πάνω από 1.000% στα επίπεδα των BPA στα ούρα τους.

Παρόλο που τα στοιχεία είναι μικτά, μερικές μελέτες σε ανθρώπους έχουν συνδέσει την ΒΡΑ με προβλήματα υγείας όπως καρδιακές παθήσεις, διαβήτη τύπου 2 και αρσενική σεξουαλική δυσλειτουργία.

Εάν προσπαθείτε να ελαχιστοποιήσετε την έκθεσή σας σε BPA, το να τρώτε πολλά κονσερβοποιημένα τρόφιμα δεν είναι και η καλύτερη ιδέα.

Μερικά περιέχουν πρόσθετο αλάτι, ζάχαρη ή συντηρητικά

Αλάτι, ζάχαρη και συντηρητικά μερικές φορές προστίθενται κατά τη διάρκεια της διαδικασίας κονσερβοποίησης.

Ορισμένα κονσερβοποιημένα τρόφιμα μπορεί να είναι υψηλά σε αλάτι. Ενώ αυτό δεν αποτελεί κίνδυνο για την υγεία για τους περισσότερους ανθρώπους, μπορεί να είναι όμως προβληματικό για ορισμένους ανθρώπους, για παράδειγμα για εκείνους με υψηλή αρτηριακή πίεση.

Μπορούν επίσης να περιέχουν πρόσθετη ζάχαρη, η οποία μπορεί να έχει επιβλαβείς επιδράσεις.

Η υπερβολική ζάχαρη έχει συσχετιστεί με αυξημένο κίνδυνο πολλών ασθενειών, συμπεριλαμβανομένης της παχυσαρκίας, των καρδιακών παθήσεων και του διαβήτη τύπου 2.

Μπορεί επίσης να περιέχουν μια ποικιλία άλλων φυσικών ή χημικών συντηρητικών.

 

Πώς να κάνετε τις σωστές επιλογές

Όπως συμβαίνει με όλα τα τρόφιμα, είναι σημαντικό να διαβάσετε την ετικέτα και τη λίστα συστατικών.

Εάν η πρόσληψη αλατιού είναι ανησυχητική για εσάς, επιλέξτε την επιλογή "χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο" ή "χωρίς προσθήκη αλατιού".

Για να αποφύγετε επιπλέον ζάχαρη, επιλέξτε φρούτα που είναι κονσερβοποιημένα σε νερό ή χυμό αντί για σιρόπι.

Πολλά κονσερβοποιημένα τρόφιμα δεν περιέχουν καθόλου πρόσθετα συστατικά, αλλά ο μόνος τρόπος για να γνωρίζετε με βεβαιότητα είναι να διαβάσετε τον κατάλογο συστατικών.

Συνοπτικά

Τα κονσερβοποιημένα τρόφιμα μπορεί να είναι μια θρεπτική επιλογή όταν δεν υπάρχουν φρέσκα τρόφιμα.

Παρέχουν τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά και είναι εξαιρετικά βολικά.

Φυσικά όμως, τα κονσερβοποιημένα τρόφιμα είναι επίσης μια σημαντική πηγή BPA, η οποία μπορεί να προκαλέσει προβλήματα υγείας.

Τα κονσερβοποιημένα τρόφιμα μπορούν να αποτελούν μέρος μιας υγιεινής διατροφής, αλλά είναι σημαντικό να διαβάζετε τις ετικέτες και να κάνετε σωστές επιλογές.

 

Πηγή: https://www.healthline.com

 

 

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.