arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

Μπορούμε να τρώμε τις φλούδες του πορτοκαλιού;


Τα πορτοκάλια είναι ένα από τα πιο δημοφιλή φρούτα παγκοσμίως. Οι φλούδες πορτοκαλιού συνήθως αφαιρούνται πριν φάμε τα φρούτα.
Μπορούμε να τρώμε τις φλούδες του πορτοκαλιού;

Wellness

Μπορούμε να τρώμε τις φλούδες του πορτοκαλιού;


Μπορούμε να τρώμε τις φλούδες του πορτοκαλιού;

Τα πορτοκάλια είναι ένα από τα πιο δημοφιλή φρούτα παγκοσμίως. Οι φλούδες πορτοκαλιού συνήθως αφαιρούνται πριν φάμε τα φρούτα. Όμως, ορισμένοι υποστηρίζουν ότι οι φλούδες πορτοκαλιού περιέχουν σημαντικές θρεπτικές ουσίες και πρέπει να τρώγονται αντί να τις πετάμε. Αυτό το άρθρο εξετάζει κατά πόσο οι φλούδες πορτοκαλιού είναι μια υγιεινή προσθήκη στη διατροφή σας.

 

Ευεργετικές θρεπτικές ουσίες και ενώσεις φυτών

Τα πορτοκάλια είναι ζουμερά, γλυκά εσπεριδοειδή γνωστά για την υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C.

Είναι ίσως λιγότερο γνωστό ότι οι φλούδες πορτοκαλιού είναι επίσης πλούσιες σε διάφορα θρεπτικά συστατικά, όπως ίνες, βιταμίνη C και ενώσεις φυτών όπως οι πολυφαινόλες.

Στην πραγματικότητα, μόλις 1 κουτάλι σούπας (6 γραμμάρια) φλούδας πορτοκαλιού παρέχει το 14% της ημερήσιας τιμής πρόσληψης της βιταμίνης C - σχεδόν 3 φορές περισσότερο από το εσωτερικό του φρούτου. Η ίδια μερίδα περιέχει επίσης περίπου 4 φορές περισσότερες ίνες.

Μελέτες δείχνουν ότι οι δίαιτες υψηλής περιεκτικότητας σε βιταμίνη C και σε ίνες ωφελούν την καρδιά και την πεπτική υγεία και μπορούν να προστατεύσουν από ορισμένους τύπους καρκίνου.

Ο φλοιός πορτοκαλιού περιέχει επίσης καλές ποσότητες προβιταμίνης Α, φυλλικού οξέος, ριβοφλαβίνης, θειαμίνης, βιταμίνης Β6 και ασβεστίου.

Επιπλέον, είναι πλούσιο σε φυτικές ενώσεις που ονομάζονται πολυφαινόλες, οι οποίες μπορεί να βοηθήσουν στην πρόληψη και αντιμετώπιση πολλών χρόνιων παθήσεων, όπως ο διαβήτης τύπου 2, η παχυσαρκία και το Αλτσχάιμερ.

Επιπλέον, σχεδόν το 90% των αιθέριων ελαίων σε φλούδες πορτοκαλιού αποτελείται από λιμονένιο, ένα φυσικό χημικό που έχει μελετηθεί για τις αντιφλεγμονώδεις και αντικαρκινικές του ιδιότητες, συμπεριλαμβανομένου και του καρκίνου του δέρματος.

Συνοψίζοντας οι φλούδες πορτοκαλιού είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες, βιταμίνες και πολυφαινόλες που καταπολεμούν διάφορες ασθένειες. Περιέχουν επίσης λιμονένιο, ένα χημικό που μπορεί να προστατεύσει από τον καρκίνο του δέρματος.

 

Πιθανά μειονεκτήματα

Παρά τα διατροφικά οφέλη, η κατανάλωση φλούδας πορτοκαλιού έχει επίσης ορισμένα μειονεκτήματα.

 

  • Μπορεί να περιέχει κατάλοιπα φυτοφαρμάκων

Τα φυτοφάρμακα χρησιμοποιούνται συχνά σε εσπεριδοειδή όπως τα πορτοκάλια για να βοηθήσουν στην προστασία από τα καλούπια και τα έντομα.

Ενώ οι μελέτες έχουν βρει ότι το εσωτερικό των πορτοκαλιών έχει πολύ χαμηλά ή μη ανιχνεύσιμα επίπεδα φυτοφαρμάκων, οι φλούδες περιέχουν σημαντικά υψηλότερες ποσότητες.

Οι μελέτες συνδέουν τη χρόνια λήψη φυτοφαρμάκων με αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία, συμπεριλαμβανομένου του αυξημένου κινδύνου για καρκίνο και της δυσλειτουργίας των ορμονών.

Αυτές οι επιδράσεις σχετίζονται κυρίως με τα χρόνια υψηλά επίπεδα έκθεσης και όχι με τις σχετικά μικρές ποσότητες που βρίσκονται στις φλούδες των φρούτων.

Ωστόσο, συνιστάται να πλένετε τα πορτοκάλια με ζεστό νερό για να μειώσετε την ποσότητα των παρασιτοκτόνων που καταναλώθηκαν.

 

  •  Μπορεί να είναι δύσκολο να χωνευτεί

Λόγω της σκληρής τους υφής και της υψηλής περιεκτικότητας σε ίνες, οι φλούδες πορτοκαλιού μπορεί να είναι δύσκολο να χωνευτούν.

Ως αποτέλεσμα, η κατανάλωσή τους, ειδικά σε μεγαλύτερα κομμάτια, μπορεί να προκαλέσει δυσφορία στο στομάχι, όπως κράμπες ή φούσκωμα.

 

  •    Δυσάρεστη γεύση και υφή

Σε αντίθεση με τον εσωτερικό καρπό ενός πορτοκαλιού, η φλούδα έχει μια σκληρή, ξηρή υφή που είναι δύσκολο να μασήσεις. Είναι επίσης πικρή και μερικοί άνθρωποι μπορεί να την βρουν άγευστη. 

Παρά τα διατροφικά του οφέλη, ο συνδυασμός μιας πικρής γεύσης και μιας σκληρής υφής μπορεί να κάνει την φλούδα πορτοκαλιού απωθητική.

 

Πώς να το φάτε

Αν και μπορείτε να το φάτε απευθείας, είναι καλύτερο να τρώτε μικρότερες ποσότητες κάθε φορά για να αποτρέψετε τυχόν στομαχικές διαταραχές.

Χρησιμοποιώντας ένα μαχαίρι ή αποφλοιωτή λαχανικών, οι φλούδες πορτοκαλιού μπορούν να κοπούν σε λεπτές λωρίδες και να προστεθούν σε σαλάτες ή μαρινάδες.

Για μια πιο γλυκιά πρόσληψη, μπορούν να ζαχαρωθούν ή να χρησιμοποιηθούν για να κάνουν μαρμελάδα πορτοκαλί.

Τέλος, το ξύσμα πορτοκαλιού είναι ένας εύκολος τρόπος να ενσωματωθούν μικρότερες ποσότητες φλούδας πορτοκαλιού προσθέτοντας το σε γιαούρτι, πλιγούρι βρώμης, muffins, dressings για σαλάτα ή μαρινάδες.

Ωστόσο, αν αποφασίσετε να τα δοκιμάσετε, θυμηθείτε να πλύνετε πρώτα τα φρούτα.

 

Συμπερασματικά, αν και συχνά τις πετάμε, οι φλούδες πορτοκαλιού είναι πλούσιες σε σημαντικά θρεπτικά συστατικά, όπως ίνες, βιταμίνη C και πολυφαινόλες.

Όμως, είναι πικρές, και αυτό μπορεί να τις κάνει δύσκολες στη χώνεψη. Επιπλέον, χρειάζονται καλό πλύσιμο και κατανάλωση σε μικρές ποσότητες.  

Τέλος, αν και τα οφέλη είναι σημαντικά, μπορείτε να τα αποκτήσετε κι αν φάτε ποικιλία φρούτων οι λαχανικών καθώς η κατανάλωση φλούδας πορτοκαλιού δεν είναι απαραίτητη.

Πηγή: www.healthline.com

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.