arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

Ποια είναι τα οφέλη της βήτα καροτίνης;


Η βήτα καροτίνη είναι μια φυτική χρωστική που δίνει στα κόκκινα, πορτοκαλί και κίτρινα λαχανικά το έντονο χρώμα τους.
Ποια είναι τα οφέλη της βήτα καροτίνης;

Wellness

Ποια είναι τα οφέλη της βήτα καροτίνης;


Ποια είναι τα οφέλη της βήτα καροτίνης;

Η βήτα καροτίνη θεωρείται μια καροτενοειδής προβιταμίνη Α, που σημαίνει ότι το σώμα μπορεί να το μετατρέψει σε βιταμίνη Α (ρετινόλη).

Επιπλέον, το βήτα καροτένιο έχει ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες.

 

Ποια είναι τα οφέλη;

Εκτός από τη διατροφική πηγή προβιταμίνης Α, το β-καροτένιο λειτουργεί ως αντιοξειδωτικό.

Τα αντιοξειδωτικά είναι ενώσεις που εξουδετερώνουν ασταθή μόρια που ονομάζονται ελεύθερες ρίζες. Όταν οι αριθμοί των ελεύθερων ριζών ανεβαίνουν στο σώμα, προκαλώντας μια ανισορροπία, αυτό οδηγεί σε βλάβη των κυττάρων και των ιστών, μια κατάσταση γνωστή ως οξειδωτικό στρες.

Το οξειδωτικό στρες είναι γνωστός συντελεστής στην ανάπτυξη ορισμένων χρόνιων παθήσεων. Τα αντιοξειδωτικά όπως το βήτα καροτένιο βοηθούν στη μείωση ή την πρόληψη του οξειδωτικού στρες στο σώμα.

Πολλές έρευνες δείχνουν ότι οι δίαιτες που είναι πλούσιες σε αντιοξειδωτικά μπορούν να ενισχύσουν την υγεία.

Μειώνοντας το οξειδωτικό στρες στο σώμα, τα αντιοξειδωτικά μπορούν να βοηθήσουν στην προστασία από καταστάσεις όπως:

  • ορισμένους καρκίνοι
  • καρδιακή ασθένεια
  • γνωστικές διαταραχές όπως η νόσος του Alzheimer

Η έρευνα έχει συνδέσει την κατανάλωση τροφών πλούσιων σε β-καροτένιο και τη λήψη συμπληρωμάτων βήτα καροτίνης με τα ακόλουθα οφέλη για την υγεία:

Καλύτερη γνωστική λειτουργία

Η βήτα καροτίνη μπορεί να βελτιώσει τη γνωστική σας λειτουργία, σύμφωνα με ορισμένες μελέτες, λόγω των αντιοξειδωτικών της αποτελεσμάτων.

Μια ανασκόπηση του 2018 που περιλάμβανε οκτώ μελέτες που επικεντρώθηκαν στα αντιοξειδωτικά, συμπεριλαμβανομένου του βήτα καροτένιο, βρήκαν μικρά οφέλη που σχετίζονται με τη συμπλήρωση βήτα καροτίνης στη γνωστική λειτουργία και τη μνήμη.

Ωστόσο, οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι απαιτείται περισσότερη έρευνα.

Ωστόσο, υπάρχουν καλές ενδείξεις ότι η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών γενικά, συμπεριλαμβανομένων αυτών που είναι πλούσια σε β-καροτένιο, μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο γνωστικής πτώσης και καταστάσεων όπως η άνοια.

 

Καλή υγεία του δέρματος

Η βήτα καροτίνη μπορεί επίσης να βοηθήσει στην ενίσχυση της υγείας του δέρματός σας. Και πάλι, αυτό πιθανότατα οφείλεται στα αντιοξειδωτικά του αποτελέσματα.

Μια ανασκόπηση του 2012 αναφέρει ότι η λήψη πολλών αντιοξειδωτικών μικροθρεπτικών συστατικών, συμπεριλαμβανομένης της βήτα καροτίνης, μπορεί να αυξήσει την άμυνα του δέρματος έναντι της υπεριώδους ακτινοβολίας και βοηθά στη διατήρηση της υγείας και της εμφάνισης του δέρματος.

Οι ερευνητές σημειώνουν, ωστόσο, ότι η διατροφική προστασία από τον ήλιο είναι σημαντικά χαμηλότερη από τη χρήση ενός τοπικού αντηλιακού.

 

Υγεία των πνευμόνων

Η έρευνα σχετικά με την επίδραση του στην υγεία των πνευμόνων είναι ανάμικτη.

Η βιταμίνη Α, την οποία δημιουργεί το σώμα από β-καροτένιο, βοηθά τους πνεύμονες να λειτουργούν σωστά.

Επιπλέον, τα άτομα που τρώνε άφθονο φαγητό που περιέχει β-καροτένιο μπορεί να έχουν χαμηλότερο κίνδυνο για ορισμένα είδη καρκίνου, συμπεριλαμβανομένου του καρκίνου του πνεύμονα.

Μια μελέτη του 2017 σε περισσότερα από 2.500 άτομα έδειξε ότι η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών πλούσιων σε καροτενοειδή, όπως το βήτα καροτένιο, είχε προστατευτική επίδραση έναντι του καρκίνου του πνεύμονα.

 

Υγεία των ματιών

Οι δίαιτες πλούσιες σε καροτενοειδή όπως το β-καροτένιο μπορούν να βοηθήσουν στην ενίσχυση της υγείας των ματιών και στην προστασία από ασθένειες που επηρεάζουν τα μάτια, συμπεριλαμβανομένου του εκφυλισμού της ωχράς κηλίδας που σχετίζεται με την ηλικία, μιας ασθένειας που προκαλεί απώλεια όρασης.

Η έρευνα έχει δείξει ότι η υψηλή περιεκτικότητα σε καροτενοειδή στο αίμα - συμπεριλαμβανομένου του βήτα καροτενίου - μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης προχωρημένου εκφυλισμού της ωχράς κηλίδας που σχετίζεται με την ηλικία σε ποσοστό έως και 35%.

Επιπλέον, μελέτες έχουν δείξει ότι οι δίαιτες με υψηλή περιεκτικότητα σε φρούτα και λαχανικά που είναι πλούσια σε β-καροτένιο μπορεί να είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικές στη μείωση του κινδύνου AMD σε άτομα που καπνίζουν.

 

Μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης ορισμένων καρκίνων

Η έρευνα προτείνει ότι οι δίαιτες που είναι πλούσιες σε τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά όπως το β-καροτένιο μπορούν να βοηθήσουν στην προστασία από την ανάπτυξη ορισμένων καρκίνων.

Αυτό περιλαμβάνει:

  • προεμμηνοπαυσιακός καρκίνος του μαστού
  • καρκίνος του πνεύμονα
  • καρκίνος στο πάγκρεας

Σε γενικές γραμμές, οι ειδικοί υγείας συνιστούν συνήθως να τρώτε μια διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά, η οποία είναι γεμάτη με βιταμίνες, μέταλλα και φυτικές ενώσεις που συνεργάζονται για να υποστηρίξουν την υγεία.

Πηγή: https://www.healthline.com/

 

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.