arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

Πόσο υγιεινά είναι τα κατεψυγμένα λαχανικά;


Τα κατεψυγμένα λαχανικά θεωρούνται συχνά μια προσιτή και βολική εναλλακτική λύση σε σχέση με τα φρέσκα λαχανικά. 
Πόσο υγιεινά είναι τα κατεψυγμένα λαχανικά;

Wellness

Πόσο υγιεινά είναι τα κατεψυγμένα λαχανικά;


Πόσο υγιεινά είναι τα κατεψυγμένα λαχανικά;

Συνήθως δεν είναι μόνο φθηνότερα και ευκολότερα στην προετοιμασία, αλλά έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και μπορούν να αγοραστούν όλο το χρόνο.

Ωστόσο, μπορεί να μην είστε σίγουροι εάν τα κατεψυγμένα λαχανικά μπορούν να αποτελέσουν μια υγιεινή προσθήκη σε μια καλά ισορροπημένη διατροφή.

Αυτό το άρθρο εξετάζει εάν τα κατεψυγμένα λαχανικά είναι υγιεινά.

 

Διατροφική αξία

Επειδή τα λαχανικά καταψύχονται συνήθως αμέσως μετά τη συγκομιδή, συνήθως διατηρούν πολλά από τα θρεπτικά τους συστατικά.

Στην πραγματικότητα, μια μελέτη έδειξε ότι η κατάψυξη λαχανικών για έως και 2 μήνες δεν άλλαξε σημαντικά το φυτοχημικό τους περιεχόμενο.

Ωστόσο, μελέτες δείχνουν ότι η κατάψυξη μπορεί να επηρεάσει διαφορετικά τη θρεπτική αξία ορισμένων λαχανικών και συγκεκριμένων θρεπτικών συστατικών.

Για παράδειγμα, μια μελέτη διαπίστωσε ότι το κατεψυγμένο μπρόκολο ήταν υψηλότερο σε ριβοφλαβίνη, σε σύγκριση με το φρέσκο ​​μπρόκολο, ενώ τα κατεψυγμένα μπιζέλια ήταν χαμηλότερα σε αυτή τη βιταμίνη.

Επιπλέον, ενώ τα κατεψυγμένα μπιζέλια, τα καρότα και το σπανάκι ήταν χαμηλότερα σε βήτα καροτένιο, δεν παρατηρήθηκε σημαντική διαφορά μεταξύ κατεψυγμένων και φρέσκων πράσινων φασολιών και σπανακιού.

Μια άλλη μελέτη σημείωσε ότι το κατεψυγμένο, άψητο λάχανο περιέχει υψηλότερη ποσότητα αντιοξειδωτικών από το φρέσκο ​​λάχανο, υποδηλώνοντας ότι η κατάψυξη μπορεί ακόμη και να αυξήσει την αντιοξειδωτική περιεκτικότητα ορισμένων λαχανικών.

Από την άλλη πλευρά, το ζεμάρισμα μπορεί επίσης να οδηγήσει σε σημαντικές μειώσεις στα ευαίσθητα στη θερμότητα θρεπτικά συστατικά, συμπεριλαμβανομένης της βιταμίνης C και της θειαμίνης.

Σύμφωνα με μια ανασκόπηση, η περιεκτικότητα σε βιταμίνη C ορισμένων λαχανικών θα μπορούσε να μειωθεί κατά 10-80% κατά τη διάρκεια της διαδικασίας του ζεματίσματος και κατάψυξης, με μέση απώλεια θρεπτικών ουσιών περίπου 50%.

Λάβετε υπόψη ότι άλλες μέθοδοι μαγειρέματος, όπως το βράσιμο, το τηγάνισμα και ο φούρνος μικροκυμάτων, μπορούν επίσης να οδηγήσουν σε απώλεια θρεπτικών συστατικών, ακόμη και σε φρέσκα ή κονσερβοποιημένα λαχανικά.

 

Πρόσθετα και συντηρητικά

Όταν επιλέγετε κατεψυγμένα λαχανικά, είναι πάντα σημαντικό να ελέγχετε προσεκτικά την ετικέτα των συστατικών.

Αν και τα περισσότερα κατεψυγμένα λαχανικά δεν περιέχουν πρόσθετα και συντηρητικά, μερικά μπορεί να περιέχουν πρόσθετη ζάχαρη ή αλάτι.

Ορισμένα κατεψυγμένα λαχανικά μπορούν επίσης να συνδυαστούν με προπαρασκευασμένες σάλτσες ή μείγματα καρυκευμάτων, τα οποία μπορούν να προσθέσουν γεύση αλλά μπορεί να αυξήσουν την ποσότητα νατρίου, λίπους ή θερμίδων στο τελικό προϊόν.

Επιπλέον, όσοι έχουν υψηλή αρτηριακή πίεση μπορεί επίσης να θέλουν να ελέγχουν προσεκτικά την περιεκτικότητα σε νάτριο των κατεψυγμένων λαχανικών και να επιλέγουν προϊόντα χωρίς πρόσθετο αλάτι.

Μελέτες δείχνουν ότι η μείωση της πρόσληψης νατρίου μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των επιπέδων αρτηριακής πίεσης, ειδικά σε εκείνους με υψηλή αρτηριακή πίεση.

 

Πιθανά οφέλη

Τα κατεψυγμένα λαχανικά μπορούν συχνά να παρασκευαστούν με ελάχιστη προσπάθεια, καθιστώντας τα μια γρήγορη και βολική εναλλακτική λύση για τα φρέσκα λαχανικά.

Είναι επίσης συνήθως φθηνότερα από τα φρέσκα λαχανικά και τείνουν να έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, βοηθώντας σας να κερδίσετε περισσότερα χρήματα.

Επιπλέον, είναι διαθέσιμα όλο το χρόνο, που σημαίνει ότι μπορείτε να απολαύσετε τα αγαπημένα σας λαχανικά ανεξάρτητα από το αν η εποχή τους.

Η προσθήκη κατεψυγμένων λαχανικών στη διατροφή σας είναι ένας απλός τρόπος για να αυξήσετε την πρόσληψη σημαντικών θρεπτικών συστατικών, όπως φυτικές ίνες, αντιοξειδωτικά, βιταμίνες και μέταλλα.

Επιπλέον, μελέτες δείχνουν ότι η αύξηση της πρόσληψης λαχανικών μπορεί να σχετίζεται με χαμηλότερο κίνδυνο καταστάσεων όπως καρδιακές παθήσεις, καρκίνο, διαβήτη τύπου 2 και άλλα.

 

Συνοπτικά

Αν και μπορεί να υπάρχουν μικρές διαφορές μεταξύ διαφορετικών λαχανικών και συγκεκριμένων θρεπτικών συστατικών, τα κατεψυγμένα λαχανικά συνήθως διατηρούν το μεγαλύτερο μέρος της θρεπτικής τους αξίας.

Ο τρόπος με τον οποίο μαγειρεύετε κατεψυγμένα λαχανικά μπορεί επίσης να επηρεάσει την περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά τους, καθώς και εάν περιέχουν πρόσθετη ζάχαρη, αλάτι ή σάλτσες και καρυκεύματα.

Ωστόσο, ως επί το πλείστον, τα κατεψυγμένα λαχανικά μπορούν να είναι μια θρεπτική και κατάλληλη προσθήκη σε μια ισορροπημένη διατροφή.

Πηγή: https://www.healthline.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.