arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

9 διατροφικά tips που βοηθούν τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα


Πολλοί άνθρωποι αισθάνονται επείγουσα ανάγκη να μειώσουν τον αντίκτυπό τους στη περιβάλλον λόγω των καταστροφικών επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής και της εξόρυξης πόρων.
9 διατροφικά tips που βοηθούν τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα

Wellness

9 διατροφικά tips που βοηθούν τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα


9 διατροφικά tips που βοηθούν τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα

Μία στρατηγική είναι να μειώσετε το αποτύπωμα άνθρακα, το οποίο είναι ένα μέτρο των συνολικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου σας όχι μόνο από την οδήγηση οχημάτων ή τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά και από επιλογές τρόπου ζωής, όπως τα ρούχα που φοράτε και τα τρόφιμα που τρώτε.

Παρόλο που υπάρχουν πολλοί τρόποι για να ελαχιστοποιήσετε το αποτύπωμα άνθρακα, η πραγματοποίηση αλλαγών στη διατροφή είναι ένα καλό μέρος για να ξεκινήσετε.

Στην πραγματικότητα, ορισμένες έρευνες δείχνουν ότι η αλλαγή της δυτικής διατροφής σε πιο βιώσιμα πρότυπα διατροφής θα μπορούσε να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 70% και τη χρήση νερού κατά 50%.

Εδώ είναι 9 απλοί τρόποι για να ελαχιστοποιήσετε το αποτύπωμα άνθρακα μέσω της διατροφής και του τρόπου ζωής σας.

  1. Σταματήστε να σπαταλάτε φαγητό

Τα απόβλητα τροφίμων συμβάλλουν σημαντικά στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Αυτό συμβαίνει επειδή τα τρόφιμα που πετιούνται αποσυντίθενται σε χώρους υγειονομικής ταφής και εκπέμπουν μεθάνιο, ένα ιδιαίτερα ισχυρό αέριο του θερμοκηπίου.

Αυτή τη στιγμή εκτιμάται ότι κάθε άτομο στον πλανήτη σπαταλά κατά μέσο όρο 194–389 κιλά τροφής ετησίως.

Η μείωση των απορριμμάτων τροφίμων είναι ένας από τους ευκολότερους τρόπους μείωσης του αποτυπώματος άνθρακα. Ο προγραμματισμός γευμάτων εκ των προτέρων, η εξοικονόμηση υπολειμμάτων και η αγορά μόνο όσων χρειάζεστε σας προχωρούν πολύ προς την εξοικονόμηση τροφίμων.

  1. Αφαιρέστε τα πλαστικά

Η χρήση λιγότερου πλαστικού είναι ένα σημαντικό μέρος της μετάβασης σε έναν φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο ζωής.

Τα πλαστικά περιτυλίγματα, οι πλαστικές σακούλες και τα πλαστικά δοχεία αποθήκευσης χρησιμοποιούνται συνήθως από τους καταναλωτές και τη βιομηχανία τροφίμων για τη συσκευασία, αποστολή, αποθήκευση και μεταφορά τροφίμων.

Ωστόσο, το πλαστικό μιας χρήσης συμβάλλει σημαντικά στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.

Ακολουθούν ορισμένες συμβουλές για τη χρήση λιγότερου πλαστικού:

  • Πλαστικές σακούλες και πλαστικές συσκευασίες κατά την αγορά φρέσκων προϊόντων.
  • Φέρτε τις δικές σας τσάντες στο κατάστημα.
  • Πίνετε από επαναχρησιμοποιήσιμα μπουκάλια νερό - και μην αγοράζετε εμφιαλωμένο νερό.
  • Φυλάσσετε τα τρόφιμα σε γυάλινα τάπερ.
  • Αγοράστε λιγότερο φαγητό σε πακέτο, καθώς είναι συχνά συσκευασμένο σε φελιζόλ ή πλαστικό.
  1. Τρώτε λιγότερο κρέας

Η έρευνα δείχνει ότι η μείωση της πρόσληψης κρέατος είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να μειώσετε το αποτύπωμα άνθρακα.

Μελέτες από όλο τον κόσμο υποστηρίζουν αυτά τα ευρήματα.

Αυτό συμβαίνει επειδή οι εκπομπές από την κτηνοτροφία - ειδικά βοοειδή και γαλακτοκομικά βοοειδή - αντιπροσωπεύουν το 14,5% των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου που προκαλούνται από τον άνθρωπο.

Μπορείτε να δοκιμάσετε να περιορίσετε τα πιάτα με κρέας σας σε ένα γεύμα την ημέρα, χωρίς κρέας μία ημέρα την εβδομάδα ή να δοκιμάσετε tips για χορτοφάγους ή vegan.

  1. Δοκιμάστε φυτική πρωτεΐνη

Η κατανάλωση περισσότερων φυτικών πρωτεϊνών μπορεί να μειώσει δραστικά τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.

Σε μια μελέτη, τα άτομα με τις χαμηλότερες εκπομπές αερίων θερμοκηπίου είχαν την υψηλότερη πρόσληψη φυτικών πρωτεϊνών, συμπεριλαμβανομένων των οσπρίων, των ξηρών καρπών και των σπόρων - και τη χαμηλότερη πρόσληψη ζωικών πρωτεϊνών.

Ωστόσο, δεν χρειάζεται να κόψετε εντελώς τη ζωική πρωτεΐνη από τη διατροφή σας.

Για παράδειγμα, μια μερίδα κρέατος είναι περίπου 85 γραμμάρια. Εάν τρώτε τακτικά περισσότερο από αυτό κάθε μέρα, δοκιμάστε να το ανταλλάξετε με περισσότερες φυτικές πρωτεΐνες, όπως φασόλια, tofu, ξηρούς καρπούς και σπόρους.

  1. Μειώστε τα γαλακτοκομικά προϊόντα

Η μείωση των γαλακτοκομικών προϊόντων, συμπεριλαμβανομένου του γάλακτος και του τυριού, είναι ένας άλλος τρόπος για να μειώσετε το αποτύπωμα άνθρακα.

Άλλες μελέτες καταλήγουν επίσης στο συμπέρασμα ότι η παραγωγή γαλακτοκομικών προϊόντων συμβάλλει σημαντικά στην κλιματική αλλαγή. Τα γαλακτοκομικά βοοειδή και η κοπριά τους εκπέμπουν αέρια θερμοκηπίου όπως μεθάνιο, διοξείδιο του άνθρακα, νιτρικό οξείδιο και αμμωνία.

Στην πραγματικότητα, επειδή το τυρί καταναλώνει τόσο πολύ γάλα, σχετίζεται με μεγαλύτερες εκπομπές αερίων θερμοκηπίου από τα ζωικά προϊόντα όπως το χοιρινό, τα αυγά και το κοτόπουλο.

Για να ξεκινήσετε, δοκιμάστε να τρώτε λιγότερο τυρί και να αντικαταστήσετε το γαλακτοκομικό γάλα με φυτικές εναλλακτικές λύσεις όπως το αμύγδαλο ή το γάλα σόγιας.

  1. Τρώτε περισσότερα τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες

Η κατανάλωση περισσότερων τροφών πλούσιων σε φυτικές ίνες όχι μόνο βελτιώνει την υγεία σας, αλλά μπορεί επίσης να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα.

Αυτά τα τρόφιμα μπορεί να σας βοηθήσουν να διατηρηθείτε πλήρεις, περιορίζοντας φυσικά την πρόσληψη τροφών με μεγάλο φορτίο άνθρακα.

Επιπλέον, η προσθήκη περισσότερων φυτικών ινών στη διατροφή σας μπορεί να βελτιώσει την υγεία του πεπτικού σας συστήματος, να βοηθήσει στην εξισορρόπηση των βακτηρίων του εντέρου σας, στην προώθηση της απώλειας βάρους και στην προστασία από ασθένειες όπως καρδιακές παθήσεις, καρκίνο του παχέος εντέρου και διαβήτη.

  1. Αναπτύξτε τα δικά σας προϊόντα

Η καλλιέργεια των δικών σας προϊόντων σε έναν κοινοτικό κήπο ή στην αυλή σας σχετίζεται με πολλά οφέλη, όπως μειωμένο άγχος, καλύτερη ποιότητα διατροφής και βελτιωμένη συναισθηματική ευεξία.

Η καλλιέργεια, ανεξάρτητα από το μέγεθος, μπορεί επίσης να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα.

Αυτό συμβαίνει επειδή η καλλιέργεια φρούτων και λαχανικών μειώνει τη χρήση πλαστικών συσκευασιών και την εξάρτησή σας από προϊόντα που μεταφέρονται σε μεγάλες αποστάσεις.

Η εξάσκηση μεθόδων βιολογικής καλλιέργειας, η ανακύκλωση του βρόχινου νερού και η κομποστοποίηση μπορεί να μειώσουν περαιτέρω τις περιβαλλοντικές σας επιπτώσεις.

  1. Μην τρώτε υπερβολικές θερμίδες

Η κατανάλωση περισσότερων θερμίδων από τις ανάγκες του σώματός σας μπορεί να προωθήσει την αύξηση βάρους και τις σχετικές ασθένειες. Επιπλέον, συνδέεται με υψηλότερες εκπομπές αερίων θερμοκηπίου.

Λάβετε υπόψη ότι αυτό ισχύει μόνο για άτομα που τρώνε υπερβολικά και όχι για όσους τρώνε αρκετές θερμίδες για να διατηρήσουν ένα υγιές σωματικό βάρος.

Οι ανάγκες σας σε θερμίδες εξαρτώνται από το ύψος, την ηλικία και το επίπεδο δραστηριότητάς σας. Εάν δεν είστε βέβαιοι εάν καταναλώνετε πάρα πολλές θερμίδες, συμβουλευτείτε έναν διαιτολόγο ή έναν επαγγελματία υγείας.

  1. Αγορά τοπικών τροφίμων

Η υποστήριξη των τοπικών αγροτών είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να μειώσετε το αποτύπωμα άνθρακα. Η τοπική αγορά μειώνει την εξάρτησή σας από τρόφιμα που μεταφέρονται σε μεγάλες αποστάσεις και μπορεί να αυξήσει την πρόσληψη φρέσκων φρούτων και λαχανικών, συμβάλλοντας στην αντιστάθμιση των εκπομπών άνθρακα.

Η κατανάλωση εποχιακών τροφίμων και η υποστήριξη βιολογικών καλλιεργητών είναι επιπλέον τρόποι για να ελαχιστοποιήσετε το αποτύπωμά σας. Αυτό συμβαίνει επειδή τα τρόφιμα που παράγονται εκτός εποχής συνήθως εισάγονται ή χρειάζονται περισσότερη ενέργεια για να αναπτυχθούν λόγω της ανάγκης για θερμαινόμενα θερμοκήπια.

Μπορείτε επίσης να αποκτήσετε μεγαλύτερη εκτίμηση για τα τρόφιμα που προέρχονται από την περιοχή σας.

Συνοπτικά

Η επανάσταση της διατροφής σας είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να μειώσετε το αποτύπωμα άνθρακα ενώ ταυτόχρονα μπορεί μπορεί να ενισχύσει την υγεία σας.

Κάνοντας απλές αλλαγές, όπως η κατανάλωση λιγότερων ζωικών προϊόντων, η χρήση λιγότερων πλαστικών, η κατανάλωση περισσότερων φρέσκων προϊόντων και η μείωση των απορριμμάτων τροφίμων, μπορείτε να μειώσετε σημαντικά τις προσωπικές σας εκπομπές αερίων θερμοκηπίου.

Λάβετε υπόψη ότι οι προσπάθειες που φαίνονται μικρές μπορούν να κάνουν μεγάλη διαφορά.

Πηγή: https://www.healthline.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.