arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

Εθισμός στο φαγητό; Ανακαλύψτε 8 κοινά συμπτώματα


Ενώ η εξάρτηση από τα τρόφιμα δεν περιλαμβάνεται στο Διαγνωστικό και Στατιστικό Εγχειρίδιο των Ψυχικών Διαταραχών, συνήθως εμπλέκεται σε υπερβολικές διατροφικές συμπεριφορές, λιγούρες και έλλειψη ελέγχου γύρω από τα τρόφιμα. ...
Εθισμός στο φαγητό; Ανακαλύψτε 8 κοινά συμπτώματα

Wellness

Εθισμός στο φαγητό; Ανακαλύψτε 8 κοινά συμπτώματα


Εθισμός στο φαγητό; Ανακαλύψτε 8 κοινά συμπτώματα

Ενώ κάποιος που ικανοποιεί κάποιες λιγούρες ή υπερκαταναλώνει περιστασιακά φαγητό, δεν μπαίνει στην κατηγορία, υπάρχουν τουλάχιστον 8 κοινά συμπτώματα για την υπερκατανάλωση φαγητού.

 

  1. Να ικανοποιούν τις λιγούρες, παρά την αίσθηση πληρότητας

Δεν είναι ασυνήθιστο να λιγουρεύεστε, ακόμα και αφού έχετε φάει ένα πλούσιο, θρεπτικό γεύμα.

Για παράδειγμα, μπορεί κάποιοι να έχουν φάει μπριζόλα, πατάτες και λαχανικά και να περιμένουν με λιγούρα το παγωτό για επιδόρπιο.

Οι λιγούρες και η πείνα δεν είναι το ίδιο πράγμα.

Μια λιγούρα εμφανίζεται όταν αισθάνεστε μια ταλαιπωρία για να φάτε κάτι, παρά το γεγονός ότι έχετε ήδη φάει ή είστε γεμάτος.

Αυτό είναι αρκετά κοινό και δεν σημαίνει απαραίτητα ότι κάποιος έχει εθισμό σε τρόφιμα. Οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν λιγούρες.

Ωστόσο, εάν οι λιγούρες συμβαίνουν συχνά και η ικανοποίηση ή η αγνόησή τους γίνεται σκληρή, μπορεί να αποτελούν ένδειξη για κάτι άλλο.

Αυτές οι επιθυμίες δεν αφορούν την ανάγκη για ενέργεια ή θρεπτικά συστατικά - είναι ο εγκέφαλος που ζητά κάτι που απελευθερώνει ντοπαμίνη, μια χημική ουσία στον εγκέφαλο που παίζει ρόλο στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αισθάνονται την ευχαρίστηση.

 

  1. Να τρώνε πολύ περισσότερο από το προβλεπόμενο

Για μερικούς ανθρώπους, δεν υπάρχει κάτι τέτοιο όπως το τσίμπημα μιας σοκολάτας ή ένα κομμάτι κέικ. Ένα δάγκωμα μετατρέπεται σε 20 και μια φέτα κέικ μετατρέπεται σε μισό κέικ.

Αυτή η προσέγγιση "όλα ή τίποτα" είναι κοινή με κάθε είδους εξάρτηση.

 

  1. Να τρώνε μέχρι να αισθανθούν υπερβολικά γεμάτοι

Όταν υποκύπτουν σε μια λαχτάρα, οι άνθρωποι με εθισμό στα τρόφιμα μπορεί να μην σταματήσουν να τρώνε μέχρι να ικανοποιηθεί αυτό που αισθάνονται. Τότε θα συνειδητοποιούν ότι έφαγαν τόσο πολύ ώστε το στομάχι τους να είναι εντελώς γεμάτο.

 

  1. Να αισθάνονται ένοχοι μετά, αλλά το ξανακάνουν σύντομα

Η προσπάθεια ελέγχου της  κατανάλωσης ανθυγιεινών τροφών που ακολουθείται από την ικανοποίηση μιας λιγούρας μπορεί να οδηγήσει σε συναισθήματα ενοχής.

Ένα άτομο μπορεί να αισθάνεται ότι κάνει κάτι λάθος ή ακόμα και εξαπατά.

Παρά αυτά τα δυσάρεστα συναισθήματα, ένα άτομο με εθισμό στα τρόφιμα θα επαναλάβει την ίδια πράξη.

 

  1. Δικαιολογίες

Ο εγκέφαλος μπορεί να λειτουργεί περίεργα, ειδικά όσον αφορά τον εθισμό. Η απόφαση να μείνετε μακριά από τρόφιμα που προκαλούν λιγούρες μπορεί να κάνει κάποιον να αρχίσει να θέτει κανόνες. Ωστόσο, αυτοί οι κανόνες μπορεί να είναι δύσκολο να ακολουθηθούν.

Κάποιος με εθισμό στα τρόφιμα, όταν αντιμετωπίσει μια λιγούρα, μπορεί να βρει τρόπους να παρακάμψει τους κανόνες και να ενδώσει τελικά στη λιγούρα του.

Αυτή η γραμμή σκέψης μπορεί να μοιάζει με εκείνη ενός ατόμου που βρίσκεται στη διαδικασία της προσπάθειας να σταματήσει το κάπνισμα. Αυτοί οι άνθρωποι μπορεί να σκέφτονται ότι αν δεν αγοράσουν ένα πακέτο τσιγάρων, δεν είναι καπνιστές. Παρ 'όλα αυτά, μπορεί να καπνίζουν τσιγάρα από το πακέτο ενός φίλου.

 

  1. Επαναλαμβανόμενες αποτυχίες στο πρόγραμμα

Όταν οι άνθρωποι παλεύουν με τον αυτοέλεγχο, προσπαθούν συχνά να θέτουν κανόνες για τον εαυτό τους.

Παραδείγματα περιλαμβάνουν μόνο ύπνο στα σαββατοκύριακα, η πραγματοποίηση των εργασιών μετά το σχολείο ή το να μην πίνουν καφέ μετά από μια συγκεκριμένη ώρα το απόγευμα. Για τους περισσότερους ανθρώπους, αυτοί οι κανόνες σχεδόν πάντοτε αποτυγχάνουν και οι κανόνες γύρω από το φαγητό δεν αποτελούν εξαίρεση.

Παραδείγματα τέτοιων κανόνων είναι τα εξής: ένα cheat meal ή ένα cheat meal την εβδομάδα ή το να τρώει κανείς πρόχειρο φαγητό μόνο σε πάρτι, γενέθλια ή αργίες.

 

  1. Κρύβουν το φαγητό από άλλους

Οι άνθρωποι με τέτοιο ιστορικό και επανειλημμένες αποτυχίες συχνά αρχίζουν να κρύβουν την κατανάλωσή του φαγητού τους από άλλους ανθρώπους.

Μπορεί να προτιμούν να τρώνε μόνοι, όταν κανείς άλλος δεν είναι στο σπίτι, στο αυτοκίνητο ή αργά το βράδυ αφού όλοι οι άλλοι έχουν πάει για ύπνο.

 

  1. Δεν μπορούν να σταματήσουν παρά τα φυσικά προβλήματα

Τα τρόφιμα που επιλέγετε να τρώτε μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά την υγεία σας.

Βραχυπρόθεσμα, τα πρόχειρα φαγητά μπορούν να οδηγήσουν σε αύξηση βάρους, ακμή, κακή αναπνοή, κόπωση, κακή οδοντική υγεία και άλλα κοινά προβλήματα.

Η διάρκεια ζωής της κατανάλωσης ανεπιθύμητων τροφών μπορεί να οδηγήσει σε παχυσαρκία, διαβήτη τύπου 2, καρδιακή νόσο, νόσο του Αλτσχάιμερ, άνοια και ακόμη και κάποιους τύπους καρκίνου.

Κάποιος που βιώνει κάποιο από αυτά τα προβλήματα που σχετίζονται με την πρόσληψη ανθυγιεινών τροφών, αλλά δεν μπορεί να αλλάξει τις συνήθειες του, πιθανόν να χρειαστεί βοήθεια.

 

Συνοπτικά

Το DSM-5 είναι ένας οδηγός που χρησιμοποιείται από επαγγελματίες υγείας για τη διάγνωση ψυχικών διαταραχών.

Τα κριτήρια για την εξάρτηση από ουσίες περιλαμβάνουν πολλά από τα παραπάνω συμπτώματα. Ταιριάζουν με τους ιατρικούς ορισμούς του εθισμού. Ωστόσο, το DSM-5 δεν έχει καθορίσει κριτήρια για την εξάρτηση από τα τρόφιμα.

Αν προσπαθήσατε επανειλημμένα να σταματήσετε να τρώτε ή να μειώσετε την κατανάλωσή του πρόχειρου φαγητού αλλά δεν μπορείτε, θα μπορούσε να είναι ένας δείκτης της εξάρτησης.

Πηγή: https://www.healthline.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.