arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

8 από τα πιο αντιφλεγμονώδη τρόφιμα που μπορείτε να φάτε


Η φλεγμονή μπορεί να είναι τόσο καλή όσο και κακή.
8 από τα πιο αντιφλεγμονώδη τρόφιμα που μπορείτε να φάτε

Wellness

8 από τα πιο αντιφλεγμονώδη τρόφιμα που μπορείτε να φάτε


8 από τα πιο αντιφλεγμονώδη τρόφιμα που μπορείτε να φάτε

Από τη μία πλευρά, βοηθά το σώμα σας να αμυνθεί από μόλυνση και τραυματισμό. Από την άλλη πλευρά, η χρόνια φλεγμονή μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση βάρους και ασθένειες.

Το άγχος, τα φλεγμονώδη τρόφιμα και τα χαμηλά επίπεδα δραστηριότητας μπορούν να κάνουν αυτόν τον κίνδυνο ακόμη μεγαλύτερο.

Ωστόσο, μελέτες δείχνουν ότι ορισμένα τρόφιμα μπορούν να καταπολεμήσουν τη φλεγμονή.

Ακολουθούν 8 αντιφλεγμονώδη τρόφιμα.

  1. Μούρα

Τα μούρα είναι μικρά φρούτα που είναι γεμάτα με φυτικές ίνες, βιταμίνες και μέταλλα.

Αν και υπάρχουν δεκάδες ποικιλίες, μερικές από τις πιο κοινές περιλαμβάνουν:

  • φράουλες
  • βατόμουρα
  • σμέουρα
  • βατόμουρα

Τα μούρα περιέχουν αντιοξειδωτικά που ονομάζονται ανθοκυανίνες. Αυτές οι ενώσεις έχουν αντιφλεγμονώδη δράση που μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης ασθένειας.

Το σώμα σας παράγει κύτταρα (κύτταρα ΝΚ), τα οποία βοηθούν στη διατήρηση της σωστής λειτουργίας του ανοσοποιητικού σας συστήματος.

Σε μια μελέτη σε άνδρες, εκείνοι που κατανάλωναν βατόμουρα κάθε μέρα παρήγαγαν σημαντικά περισσότερα κύτταρα ΝΚ από εκείνα που δεν κατανάλωναν.

Σε μια άλλη μελέτη, οι ενήλικες με υπερβολικό βάρος που έτρωγαν φράουλες είχαν χαμηλότερα επίπεδα ορισμένων φλεγμονωδών δεικτών που σχετίζονται με καρδιακές παθήσεις.

 

  1. Λιπαρά ψάρια

Τα λιπαρά ψάρια είναι μια εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης και ωμέγα-3 λιπαρών οξέων EPA και DHA.

Αν και όλοι οι τύποι ψαριών περιέχουν μερικά ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, αυτά τα λιπαρά ψάρια είναι από τις καλύτερες πηγές:

  • σολομός
  • σαρδέλες
  • ρέγγα
  • σκουμπρί
  • αντσούγιες

Τα EPA και DHA μειώνουν τη φλεγμονή που μπορεί να οδηγήσει σε μεταβολικό σύνδρομο, καρδιακές παθήσεις, διαβήτη και νεφρική νόσο.

Το σώμα σας μεταβολίζει αυτά τα λιπαρά οξέα σε ενώσεις που ονομάζονται ρεσβιλίνη και προστατίνες, οι οποίες έχουν αντιφλεγμονώδη δράση.

Ωστόσο, σε μια άλλη μελέτη, τα άτομα με ακανόνιστο καρδιακό παλμό που έλαβαν EPA και DHA καθημερινά δεν παρουσίασαν διαφορά στους φλεγμονώδεις δείκτες, σε σύγκριση με εκείνους που έλαβαν εικονικό φάρμακο.

 

  1. Μπρόκολο

Το μπρόκολο είναι εξαιρετικά θρεπτικό.

Είναι ένα λαχανικό, μαζί με το κουνουπίδι, τα λαχανάκια των Βρυξελλών και το λάχανο.

Η έρευνα έχει δείξει ότι η κατανάλωση πολλών σταυρανθών λαχανικών σχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών παθήσεων και καρκίνου.

Αυτό μπορεί να σχετίζεται με τα αντιφλεγμονώδη αποτελέσματα των αντιοξειδωτικών που περιέχουν.

Το μπρόκολο είναι πλούσιο σε σουλφοραφάνη, ένα αντιοξειδωτικό που καταπολεμά τη φλεγμονή μειώνοντας τα επίπεδα των κυτοκινών και του NF-kB, τα οποία οδηγούν στη φλεγμονή.

 

  1. Αβοκάντο

Τα αβοκάντο μπορεί να είναι ένα από τα λίγα υποτιθέμενα superfoods που αξίζουν τον τίτλο.

Είναι γεμάτα με κάλιο, μαγνήσιο, φυτικές ίνες και μονοακόρεστα λίπη που είναι υγιεινά για την καρδιά.

Περιέχουν επίσης καροτενοειδή και τοκοφερόλες, που συνδέονται με μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου.

Επιπλέον, μια ένωση στα αβοκάντο μπορεί να μειώσει τη φλεγμονή στα νεαρά κύτταρα του δέρματος.

 

  1. Πράσινο τσάι

Ίσως έχετε ακούσει ότι το πράσινο τσάι είναι ένα από τα πιο υγιεινά ποτά που μπορείτε να πιείτε.

Μειώνει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, καρκίνου, νόσου του Alzheimer, παχυσαρκίας και άλλων παθήσεων.

Πολλά από τα οφέλη του οφείλονται στις αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές του, ειδικά σε μια ουσία που ονομάζεται epigallocatechin-3-gallate (EGCG).

 

  1. Πιπεριές

Οι πιπεριές και οι πιπεριές τσίλι είναι γεμάτες με βιταμίνη C και αντιοξειδωτικά που έχουν ισχυρά αντιφλεγμονώδη αποτελέσματα.

Οι πιπεριές παρέχουν την αντιοξειδωτική κουερσετίνη, η οποία μπορεί να μειώσει έναν δείκτη οξειδωτικής βλάβης σε άτομα με σαρκοείδωση, μια φλεγμονώδη νόσο.

Οι πιπεριές τσίλι περιέχουν σιναπικό οξύ και φερουλικό οξύ, τα οποία μπορεί να μειώσουν τη φλεγμονή και να οδηγήσουν σε πιο υγιή γήρανση.

 

  1. Μανιτάρια

Ενώ χιλιάδες ποικιλίες μανιταριών υπάρχουν παγκοσμίως, μόνο μερικές είναι βρώσιμες και καλλιεργούνται στο εμπόριο.

Αυτά περιλαμβάνουν τρούφες, μανιτάρια portobello και shiitake.

Τα μανιτάρια είναι πολύ χαμηλά σε θερμίδες και πλούσια σε σελήνιο, χαλκό και όλες τις βιταμίνες Β.

Περιέχουν επίσης φαινόλες και άλλα αντιοξειδωτικά που παρέχουν αντιφλεγμονώδη προστασία.

Ένας ειδικός τύπος μανιταριού που ονομάζεται χαίτη λιονταριού μπορεί δυνητικά να μειώσει τη φλεγμονή που σχετίζεται με την παχυσαρκία.

Ωστόσο, μια μελέτη διαπίστωσε ότι τα μαγειρεμένα μανιτάρια μείωσαν σημαντικά τις αντιφλεγμονώδεις ενώσεις τους. Έτσι, μπορεί να είναι καλύτερο να τα τρώτε ωμά ή ελαφρά μαγειρεμένα.

 

  1. Σταφύλια

Τα σταφύλια περιέχουν ανθοκυανίνες, οι οποίες μειώνουν τη φλεγμονή.

Επιπλέον, ενδέχεται να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης διαφόρων ασθενειών, όπως καρδιακές παθήσεις, διαβήτης, παχυσαρκία, Αλτσχάιμερ και διαταραχές των ματιών.

Τα σταφύλια είναι επίσης μια από τις καλύτερες πηγές ρεσβερατρόλης, μια άλλη ένωση που έχει πολλά οφέλη για την υγεία.

Πηγή: https://www.healthline.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.