arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

7 «καλά» που μας κάνει το αγαπημένο μας καρπούζι!


Το αγαπημένο φρούτο του καλοκαιριού όχι μόνο μας δροσίζει, αλλά αποτελεί και μία ιδανική επιλογή για σνακ.
7 «καλά» που μας κάνει το αγαπημένο μας καρπούζι!

Wellness

7 «καλά» που μας κάνει το αγαπημένο μας καρπούζι!


7 «καλά» που μας κάνει το αγαπημένο μας καρπούζι!

 Με λιγότερες από 50 θερμίδες ανά φλιτζάνι, το καρπούζι είναι πλούσιο σε βιταμίνη C και Α.

Ας δούμε όμως αναλυτικά τα οφέλη του:

  • Μας ενυδατώνει.

Το καλοκαίρι η κατανάλωση τροφών με μεγάλη περιεκτικότητα σε νερό βοηθάει τον οργανισμό μας να διατηρείτε ενυδατωμένος. Το καρπούζι αποτελείται 92% από νερό. Αυτός είναι και ένας λόγος που μας «φουσκώνει» και μας χορταίνει αρκετά γρήγορα, αποτελώντας ιδανική επιλογή για όσους προσπαθούν να ακολουθούν μία υγιεινή διατροφή.

  • Περιέχει πολύτιμα θρεπτικά στοιχεία

Σε ό,τι αφορά τα φρούτα το καρπούζι αποτελεί την ιδανική επιλογή για δίαιτα καθώς περιέχει πολύ λίγες θερμίδες: μόλις 46 kcal ανά 154 γραμμ.. 
Αυτό όμως δεν το κάνει «φτωχό» σε θρεπτικά στοιχεία.


Ένα φλυτζάνι καρπούζι (154 γραμμ.) περιέχει:

Βιταμίνη C : 21% της ημερήσιας συνιστώμενης δόσης (ΣΗΔ)
Βιταμίνη Α: 18% της ΣΗΔ
Μαγνήσιο: 4% της ΣΗΔ
Ποτάσιο: 5% της ΣΗΔ
Βιταμίνη Β1, Β5, Β6: 3% της ΣΗΔ


Ακόμη, είναι πλούσιο σε καροτενοειδή όπως η βήτα καροτίνη και η λυκοπίνη.

Πιο αναλυτικά:

Η βιταμίνη C έχει αντιοξειδωτική δράση και προστατεύει την καταστροφή των κυττάρων από τις ελεύθερες ρίζες.

Τα καροτενοειδή είναι συμπλέγματα περιλαμβάνουν Α- καροτίνη και β- καροτίνη, τις οποίες το σώμα μας μετατρέπει σε βιταμίνη Α

Η λυκοπίνη είναι ένας τύπος  καροτενοειδούς το οποίο προσδίδει το κόκκινο χρώμα στα φρούτα και τα λαχανικά και συνδέεται με πολλά οφέλη για την υγεία.

 

  • Περιέχει στοιχεία (όπως η λυκοπίνη) που δείχνουν να παίζουν ρόλο στη μείωση του κινδύνου για καρκίνο εμφάνισης καρκίνου 
  • Βοηθάει στην υγεία της καρδιάς

Έρευνες δείχνουν ότι η λυκοπίνη που περιέχεται στο καρπούζι βοηθάει στη μείωση της χοληστερίνης και της αρτηριακής πίεσης. 

  • Έχει αντιοξειδωτική δράση

Οι βιταμίνες που περιέχει ( όπως η βιταμίνη c) έχουν αντιοξειδωτική δράση.

  • Κάνει καλό στο δέρμα και στα μαλλιά μας.

Η βιταμίνη C βοηθάει το σώμα μας να παράγει κολλαγόνο, μία πρωτεΐνη που κρατάει το δέρμα μας ελαστικό και τα μαλλιά μας δυνατά.

  • Βοηθάει στην πέψη.

Η υψηλή περιεκτικότητα σε νερό του καρπουζιού βοηθάει στην υγιή λειτουργία του εντέρου.

Με πληροφορίες από το healthline.com

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.