arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

7 τρόποι για να τρώτε πιο υγιεινά φαγητά


Θα θέλατε κι εσείς να είστε το ίδιο ενθουσιασμένοι για μια σαλάτα όσο για τα chips τυριών;
7 τρόποι για να τρώτε πιο υγιεινά φαγητά

Wellness

7 τρόποι για να τρώτε πιο υγιεινά φαγητά


7 τρόποι για να τρώτε πιο υγιεινά φαγητά

Αν και είναι εντάξει να μην τρώτε ένα υγιεινό συστατικό που δεν σας αρέσει, το να αποφεύγετε συχνά τα φρούτα και τα λαχανικά και να καταναλώνετε υδατάνθρακες και πρόχειρο φαγητό, είναι κακό. Δοκιμάστε αυτές τις συμβουλές για να αποκτήσετε πιο υγιεινές επιλογές στο φαγητό σας.

  1. Αφήστε το και δοκιμάστε ξανά

Η κατανάλωση τροφίμων που δε σας αρέσουν μπορεί να ακούγεται μαζοχιστική, αλλά θα μπορούσε να σας βοηθήσει να αλλάξετε γνώμη. Ο καλύτερος τρόπος για να αρχίσετε να προτιμάτε ένα νέο φαγητό, είναι να συνεχίζεται να το δοκιμάζετε.

Έρευνα σε παιδιά έδειξε ότι όταν δοκίμαζαν επαναληπτικά ένα λαχανικό που προηγουμένως δεν τους άρεσε, μέσα σε λίγες εβδομάδες, άρχισε να τους αρέσει.

Σε ξεχωριστή μελέτη, τα παιδιά ηλικίας 2-6 ετών έχει φανεί ότι παρουσιάζουν αυξημένη προτίμηση και κατανάλωση συγκεκριμένων λαχανικών, αφού τους έχουν δοθεί καθημερινά για 14 ημέρες.

Συνεπώς συνεχίστε να δοκιμάζετε το κουνουπίδι κι αν δεν σας αρέσει βραστό, τότε δοκιμάστε το ψητό, με τυρί ή σε σούπα.

  1. Αλλάξτε το συσχετισμό που κάνετε

Τα λαχανάκια και το λάχανο Βρυξελλών μπορεί να φαντάζουν κάτι τρομακτικό για κάποιον που τα έτρωγε πολύ βρασμένα ως παιδί. Ο τρόπος με τον οποίο δοκιμάζουμε τα τρόφιμα, καθορίζει και τις προσδοκίες που έχουμε για αυτά.  

Συχνά διαμορφώνουμε γνώμες για τα τρόφιμα ως παιδιά και δεν τα δοκιμάζουμε ως ενήλικες. Αλλά μπορούμε να αλλάξουμε τον τρόπο που αντιμετωπίζουμε τα τρόφιμα.

 

  1. Συνδέστε το με κάτι που σας αρέσει

Μελέτες έχουν δείξει ότι το να ταιριάζετε διαφορετικά φαγητά μεταξύ τους, θα αυξήσει την προτίμησή σας για αυτά. Δηλαδή, τα παιδιά που έφαγαν λαχανάκια Βρυξελλών με τυρί κρέμας, κατανάλωναν περισσότερα λαχανικά μεγαλώνοντας.

Όταν λοιπόν σερβίρετε ένα φαγητό που δεν σας αρέσει, συνδυάστε το με ένα αγαπημένο φαγητό και σταδιακά μειώστε την ποσότητα του αγαπημένου σας φαγητού.

  1. Ξεκινήστε με το μαλακό

Αν προσπαθείτε να φάτε πολλά νέα πράγματα σε σύντομο χρονικό διάστημα, τότε είναι πιο πιθανό να σταματήσετε. Είναι σημαντικό να μην αλλάζετε απότομα τις διατροφικές σας συνήθειες καθώς η συμπεριφορά απέναντι στα τρόφιμα απαιτεί συνειδητή προσπάθεια. Υπάρχει ένα όριο όμως στο πόσο προσπάθεια μπορεί να χρησιμοποιήσει κανείς μια δεδομένη στιγμή.

Δοκιμάστε μια νέα γεύση κάθε φορά και κάντε διαλείμματα όταν νιώθετε ότι δεν μπορείτε να περάσετε μια ακόμα μέρα με ψάρια με λιπαρά ή όσπρια.

  1. Να σκέφτεστε θετικά

Αν πριν τα φάτε, φαντάζεστε ότι τα φρούτα και τα λαχανικά είναι νόστιμα, τότε θα σας φανούν ακόμα καλύτερα. Πρέπει να σκέφτεστε αυτά τα φαγητά με θετικό τρόπο.

Ο εγκέφαλος είναι ένα απίστευτα ισχυρό εργαλείο και μπορεί να σας βοηθήσει να ξεπεράσετε τις φοβίες που έχετε με τα τρόφιμα. Σκεφτείτε λοιπόν πόσο ζουμερό και νόστιμο θα είναι το πορτοκάλι ή πώς το μπολ με χόρτα είναι ένα θρεπτικό πακέτο δύναμης για το σώμα σας.

  1. Κρατήστε το υγιεινό φαγητό δίπλα σας

Είναι πραγματικά βοηθητικό όταν το φαγητό είναι εύκολα διαθέσιμο δίπλα σας. Αν έχετε ένα μπολ με φρούτα στο τραπέζι ή ένα πακέτο με καρύδια και σπόρους στην τσάντα σας ή ένα βάζο με αποξηραμένα φρούτα δίπλα στα δημητριακά του πρωινού σας, τότε είναι πιο πιθανό να τα προτιμήσετε.

Διατηρήστε υγιεινά σνακ σε κοντινή απόσταση και με την πάροδο του χρόνου μπορεί να τα ζητάτε για όταν έχετε λιγούρες!

  1. Μην τα παρατάτε!

Ίσως να μην είναι εύκολο να αλλάξετε τις διατροφικές σας συνήθειες, όμως είναι πιθανό.  

Μια μελέτη που έγινε με την χρήση μαγνητικών τομογράφων στον εγκέφαλο, έδειξε ότι οι άνθρωποι που είχαν υγιεινή διατροφή είχαν αυξημένη επιθυμία για υγιεινά τρόφιμα σε σχέση με τους συμμετέχοντες με την λιγότερο υγιεινή διατροφή.

Μην πιέζετε τον εαυτό σας πολύ σκληρά. Εάν για παράδειγμα δεν βρίσκετε τα μανιτάρια που να «κάθονται» καλά στο στομάχι σας, τότε βρείτε ένα άλλο συστατικό που θα μπορείτε να το απολαύσετε περισσότερο.

Πηγή: https://www.bbc.co.uk

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.