arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

Τα 7 πιο συχνές αιτίες που προκαλούν ημικρανίες


Ακολουθούν συμβουλές από ειδικούς για την αντιμετώπιση των βασανιστικών ημικρανιών.
Τα 7 πιο συχνές αιτίες που προκαλούν ημικρανίες

Wellness

Τα 7 πιο συχνές αιτίες που προκαλούν ημικρανίες


Τα 7 πιο συχνές αιτίες που προκαλούν ημικρανίες

Εάν πάσχετε από ημικρανίες, γνωρίζετε ότι δεν υπάρχει η τέλεια επιστήμη για να τις αποτρέψετε.

Η ημικρανία δεν είναι μόνο ένας κακός πονοκέφαλος, αλλά ένας έντονος, έντονος πόνος στο κεφάλι, συνήθως πίσω από τα μάτια ή τα αυτιά, που μπορεί επίσης να προκαλέσει ναυτία, έμετο, ευαισθησία στο φως και τον ήχο, ακόμη και οπτικά φαινόμενα, όπως φώτα να αναβοσβήνουν , όραση σήραγγας και προσωρινή απώλεια όρασης. Μπορεί να διαρκέσει μερικές ώρες, ή ακόμα και μερικές ημέρες, και μπορεί να επηρεάσει σοβαρά την καθημερινή ζωή.

Η ακριβής αιτία της ημικρανίας δεν είναι πλήρως κατανοητή, αν και η έρευνα δείχνει ότι το πιο πιθανό σενάριο είναι ότι οι μη φυσιολογικές αλλαγές στη βιοχημεία του εγκεφάλου οδηγούν σε φλεγμονή, η οποία προκαλεί διόγκωση των αιμοφόρων αγγείων και πίεση στα νεύρα. Φαίνεται επίσης να υπάρχει μια γενετική σύνδεση, καθιστώντας σας πιο επιρρεπείς στις ημικρανίες εάν έχετε οικογενειακό ιστορικό. Οι γυναίκες είναι τρεις φορές πιο πιθανό να έχουν ημικρανίες από τους άνδρες, σύμφωνα με την κλινική Mayo και οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν την πρώτη τους στην εφηβεία, αλλά είναι επίσης πιθανό να έχουν ημικρανία για πρώτη φορά στα 20 ή στα 30 σας.

 

  1. Αλκοόλ

Το να καταναλώσετε πολύ αλκοόλ μπορεί να προκαλέσει πονοκέφαλο την επόμενη μέρα, αλλά για μερικούς ανθρώπους, ακόμη και μια μικρή ποσότητα αλκοόλ μπορεί να προκαλέσει ημικρανία. Η αιθανόλη είναι αγγειοδιασταλτικό, που σημαίνει ότι επεκτείνει τα αιμοφόρα αγγεία και αυξάνει την αρτηριακή πίεση. Μερικοί άνθρωποι είναι πιο ευαίσθητοι στα αποτελέσματά της από άλλους. Επιπλέον αφυδατώνει και περιέχει διάφορες άλλες χημικές ουσίες που επηρεάζουν το σώμα και μπορούν να προκαλέσουν χημικές ανισορροπίες στον εγκέφαλο.

Το κόκκινο κρασί είναι το πιο πιθανό να προκαλέσει ημικρανίες. Αλλά υπάρχουν και άλλες μελέτες που έχουν γίνει από τότε και δείχνουν ότι η μπύρα, τα οινοπνευματώδη ποτά και τα λευκά και αφρώδη κρασιά έχουν επίσης αντίκτυπο.

  1. Καφεΐνη

Η καφεΐνη είναι η αιτία της ημικρανίας. Δεν υπάρχει ξεκάθαρη εξήγηση στο το γιατί, αλλά όλες οι συμβουλές που υπάρχουν λένε για να αποφύγετε την καφεΐνη επειδή σχετίζεται με ημικρανίες και επειδή πολλοί άνθρωποι ανακουφίστηκαν όταν την έκοψαν.

Ωστόσο, η καφεΐνη είναι γνωστό ότι ανακουφίζει από πονοκεφάλους – για αυτό βρίσκεται σε φάρμακα για πονοκέφαλο ή ημικρανία - που οδηγεί ορισμένους ειδικούς, να εξετάσουν το ενδεχόμενο ότι δεν είναι η ίδια η καφεΐνη αλλά η απόσυρση από την καφεΐνη ο πραγματικός ένοχος.

Μια λύση είναι να περιορίσετε την καφεΐνη – αλλά όλη την καφεΐνη. Αυτό σημαίνει όχι μόνο τον καφέ, αλλά το τσάι με καφεΐνη ή και τη σοκολάτα.

  1. Ασταθής ύπνος

Οι κακές συνήθειες ύπνου και ένα ασυνεπές πρόγραμμα, όπως ο ύπνος για τέσσερις ή πέντε ώρες μερικές νύχτες και 10 ή 11 άλλες νύχτες, μπορούν πραγματικά να αλλάξουν την ομοιόσταση στο σώμα και να επηρεάσουν τα επίπεδα κορτιζόλης και άλλες ορμόνες, οι οποίες ενδεχομένως να προκαλέσουν ημικρανία. Είναι μάλλον η διακύμανση του ύπνου που μπορεί να βγάλει τις ορμόνες εκτός ισορροπίας, σε αντίθεση με τον ύπνο.

  1. Άγχος

Οι ορμονικές αλλαγές στον εγκέφαλο, που προκαλούνται από την απόκριση στο στρες , μπορούν επίσης να πατήσουν όλα τα «σωστά» κουμπιά που προκαλούν ημικρανία. Για μερικούς ανθρώπους, είναι το αποτέλεσμα του στρες που προκαλεί ημικρανία.

  1. Εμμηνόρροια

Οι εμμηνορροϊκές ημικρανίες είναι συχνές. Στην πραγματικότητα, τα δύο τρίτα των γυναικών που πάσχουν από ημικρανία αναφέρουν ότι οι ημικρανίες ήταν συχνότερες γύρω από τη μηνιαία περίοδο τους, γεγονός που υποδηλώνει συσχέτιση μεταξύ των ημικρανιών και των ορμονικών διακυμάνσεων που συμβαίνουν κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου του μήνα.

  1. Άγχος ή άλλες διαταραχές της διάθεσης

Οι ημικρανίες είναι συχνές σε άτομα που πάσχουν από διαταραχές άγχους. Μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι εκείνοι με γενικευμένη διαταραχή άγχους (GAD) και διαταραχή πανικού τείνουν να υποφέρουν περισσότερο από ημικρανίες, σύμφωνα με την Ένωση Άγχους και Κατάθλιψης της Αμερικής. Ενώ ο ακριβής λόγος αυτής της σύνδεσης δεν είναι γνωστός, πιθανότατα υπάρχει κάποιο κοινό νήμα στη βιοχημεία του εγκεφάλου που προδιαθέτει κάποιον και στα δύο. Ορισμένα φάρμακα που χρησιμοποιήθηκαν για τη θεραπεία των ημικρανιών σχεδιάστηκαν αρχικά για τη θεραπεία της κατάθλιψης ή του άγχους, γεγονός που οδηγεί τους ειδικούς να πιστεύουν ότι ορισμένοι νευροδιαβιβαστές που συνδέονται με την κατάθλιψη, όπως η σεροτονίνη, η νορεπινεφρίνη και η ντοπαμίνη, μπορεί επίσης να διαδραματίσουν ρόλο στις ημικρανίες. Ενώ η απόφαση για το ποια προκαλείται πρώτη δεν έχει βγει, οι ημικρανίες ή το άγχος, είναι σαφές ότι οι χρόνιες ημικρανίες μπορούν να κάνουν την αντιμετώπιση μιας διαταραχής άγχους ακόμη πιο τρομακτική.

  1. Ορισμένα τρόφιμα

Αυτό είναι δύσκολο. Πολλά μέσα μαζικής ενημέρωσης δίνουν προσοχή σε διαφορετικά τρόφιμα. Για παράδειγμα, ορισμένες μελέτες έχουν δείξει ότι οι ισταμίνες σε ορισμένα τρόφιμα, όπως το παλαιωμένο τυρί και ορισμένα κρέατα, μπορούν να προκαλέσουν ημικρανίες. Ωστόσο, ενώ αυτά μπορεί να επηρεάσουν ορισμένα άτομα, οι μελέτες για τον πληθυσμό δεν δείχνουν ισχυρές ενδείξεις ότι κάποια συγκεκριμένα τρόφιμα προκαλούν ημικρανίες σε μεγάλο εύρος ανθρώπων.

Πολλές από τις μελέτες που έγιναν για το θέμα δεν παρέχουν εξαιρετικά δεδομένα, επομένως είναι δύσκολο να κάνετε συγκεκριμένες προτάσεις τροφών. Εάν πιστεύετε ότι ένα φαγητό μπορεί να προκαλεί ημικρανίες, διατηρήστε ένα ημερολόγιο τροφίμων, το οποίο σας βοηθά να καταγράψετε τις πιθανές αιτίες και να προσδιορίσετε τι πραγματικά σας προκαλεί ημικρανίες. Μόλις το καταλάβετε, θα ξέρετε ακριβώς τι πρέπει να αποφύγετε (ελπίζουμε) ώστε να περάσετε περισσότερες ημέρες χωρίς ημικρανία.

Πηγή: https://www.self.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.