arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

Καλύτερη υγεία των ματιών: Οι 7 καλύτερες τροφές


Η διατήρηση μιας ισορροπημένης, υγιεινής διατροφής είναι το κλειδί για να διατηρείτε τα μάτια σας υγιή και μπορεί να σας βοηθήσει να μειώσετε τον κίνδυνο εμφάνισης οφθαλμικών παθήσεων.
Καλύτερη υγεία των ματιών: Οι 7 καλύτερες τροφές

Wellness

Καλύτερη υγεία των ματιών: Οι 7 καλύτερες τροφές


Καλύτερη υγεία των ματιών: Οι 7 καλύτερες τροφές

Οι σοβαρές παθήσεις των ματιών μπορεί να αποφευχθούν εάν συμπεριλάβετε τρόφιμα που περιέχουν μια σειρά από βιταμίνες, θρεπτικά συστατικά και μέταλλα, γνωστά ως αντιοξειδωτικά. Οι οφθαλμικές παθήσεις που μπορεί να είστε σε θέση να αποτρέψετε με μια υγιεινή διατροφή περιλαμβάνουν:

  • καταρράκτης, που προκαλεί θολή όραση
  • εκφυλισμός της ωχράς κηλίδας που σχετίζεται με την ηλικία, ο οποίος μπορεί να περιορίσει την όρασή σας
  • γλαύκωμα
  • ξηροφθαλμία
  • κακή νυχτερινή όραση

Αυτά τα αντιοξειδωτικά απομακρύνουν τα οξειδωτικά που μπορούν να επηρεάσουν την υγεία σας με αρνητικούς τρόπους.

Τα μάτια σας χρειάζονται πολλούς τύπους αντιοξειδωτικών για να παραμείνουν υγιή. Αυτά περιλαμβάνουν:

  • λουτεΐνη
  • ζεαξανθίνη
  • βιταμίνες Α, C, E
  • Β καροτίνη
  • ωμέγα-3 λιπαρά οξέα
  • ψευδάργυρος

Μια ισορροπημένη διατροφή δημιουργείται καλύτερα με μια ποικιλία πρωτεϊνών, γαλακτοκομικών, φρούτων και λαχανικών. Προσπαθήστε να φάτε πολύχρωμα φαγητά κατά τη διάρκεια της ημέρας σας, ενσωματώνοντας πολλά είδη τροφίμων σε πολλά διαφορετικά χρώματα. Θα πρέπει να περιορίσετε την κατανάλωση ανθυγιεινών τροφίμων που είναι επεξεργασμένα, περιέχουν κορεσμένα λίπη ή έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη.

Εδώ είναι επτά από τις καλύτερες τροφές για τα μάτια σας. Τα περισσότερα είναι γενικά διαθέσιμα όλο το χρόνο και σε λογική τιμή. Μπορείτε να τα απολαύσετε μόνα τους ή σε πιο πολύπλοκες συνταγές.

  1. Ψάρια

Τα ψάρια, ιδιαίτερα ο σολομός, μπορούν να καταναλωθούν για την υγεία των ματιών. Ο σολομός και άλλα ψάρια έχουν ω-3 λιπαρά οξέα. Αυτά είναι «υγιεινά» λιπαρά. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα μπορούν να συμβάλουν στην οπτική ανάπτυξη και στην υγεία του αμφιβληστροειδούς στο πίσω μέρος του ματιού. Μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην πρόληψη της ξηροφθαλμίας.

Εξετάστε το ενδεχόμενο να ενσωματώσετε ψάρι στο πρόγραμμα διατροφής σας μερικές ημέρες την εβδομάδα. Όταν αγοράζετε σολομό, επιλέξτε μια άγρια ​​εκδοχή αντί για σολομό εκτροφής. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ο σολομός εκτροφής έχει περισσότερα κορεσμένα λιπαρά και λιγότερα ωμέγα-3 από τον σολομό που έχει αλιευθεί άγρια.

Ο σολομός και τα περισσότερα ψάρια μπορούν να ψηθούν στη σχάρα. Δοκιμάστε να τον καρυκεύσετε με φρέσκα βότανα, λεμόνια και αλατοπίπερο για ένα απλό και νόστιμο δείπνο.

 

  1. Αυγά

Τα αυγά είναι μια εξαιρετική τροφή για την υγεία των ματιών. Οι κρόκοι περιέχουν βιταμίνη Α, λουτεΐνη, ζεαξανθίνη και ψευδάργυρο, τα οποία είναι όλα ζωτικής σημασίας για την υγεία των ματιών. Η βιταμίνη Α προστατεύει τον κερατοειδή. Ο κερατοειδής είναι η επιφάνεια του ματιού. Η λουτεΐνη και η ζεαξανθίνη μειώνουν την πιθανότητα εμφάνισης σοβαρών οφθαλμικών παθήσεων όπως ο εκφυλισμός της ωχράς κηλίδας που σχετίζεται με την ηλικία και ο καταρράκτης. Ο ψευδάργυρος συμβάλλει στην υγεία του αμφιβληστροειδούς. Ο αμφιβληστροειδής είναι το πίσω μέρος του ματιού. Ο ψευδάργυρος βοηθά επίσης τα μάτια να βλέπουν τη νύχτα.

Τα αυγά είναι εξαιρετικά ευέλικτα και μπορούν να λειτουργήσουν για πρωινό, μεσημεριανό και βραδινό. Ένας απλός τρόπος για να απολαύσετε τα αυγά είναι να τα βράσετε σκληρά. Δοκιμάστε τα σε σαλάτες και σάντουιτς. Μπορείτε ακόμη να φάτε ένα σκληρό βραστό αυγό για ένα σνακ.

  1. Αμύγδαλα

Τα αμύγδαλα, όπως και άλλοι ξηροί καρποί και σπόροι, είναι γενικά καλά για την υγεία των ματιών. Τα αμύγδαλα περιέχουν βιταμίνη Ε. Αυτή η βιταμίνη προστατεύει από ασταθή μόρια που στοχεύουν στον υγιή ιστό. Η κατανάλωση τακτικών ποσοτήτων βιταμίνης Ε μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη του εκφυλισμού της ωχράς κηλίδας που σχετίζεται με την ηλικία καθώς και του καταρράκτη. Άλλοι ξηροί καρποί και σπόροι που περιέχουν βιταμίνη Ε είναι οι ηλιόσποροι, τα φουντούκια και τα φιστίκια.

  1. Γαλακτοκομικά

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα όπως το γάλα και το γιαούρτι μπορούν να κάνουν καλό στα μάτια. Περιέχουν βιταμίνη Α καθώς και το ανόργανο ψευδάργυρο. Η βιταμίνη Α προστατεύει τον κερατοειδή χιτώνα ενώ ο ψευδάργυρος βοηθά να φέρει αυτή τη βιταμίνη στα μάτια από το συκώτι. Ο ψευδάργυρος βρίσκεται σε όλο το μάτι, ειδικά στον αμφιβληστροειδή και τον χοριοειδή, που είναι ο αγγειακός ιστός που βρίσκεται κάτω από τον αμφιβληστροειδή. Αυτό το σημαντικό μέταλλο βοηθά στη νυχτερινή όραση καθώς και στην πρόληψη του καταρράκτη. Τα γαλακτοκομικά από αγελάδες που τρέφονται με γρασίδι παρέχουν τα περισσότερα οφέλη.

  1. Καρότα

Είναι γνωστό ότι τα καρότα κάνουν καλό στην υγεία των ματιών. Όπως και οι κρόκοι των αυγών, τα καρότα έχουν βιταμίνη Α και επίσης βήτα καροτίνη. Η βιταμίνη Α και η βήτα καροτίνη βοηθούν την επιφάνεια του ματιού και μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην πρόληψη λοιμώξεων των ματιών και άλλων σοβαρών οφθαλμικών παθήσεων.

  1. Kale

Το λάχανο είναι γνωστό ως υπερτροφή από πολλούς επειδή περιέχει τόσες πολλές σημαντικές βιταμίνες, θρεπτικά συστατικά και μέταλλα. Είναι εξαιρετικά καλό για την υγεία των ματιών. Το λάχανο έχει τα αντιοξειδωτικά λουτεΐνη και ζεαξανθίνη, που βρίσκονται επίσης στα αυγά και σε άλλες τροφές. Αυτά τα θρεπτικά συστατικά μπορεί να βοηθήσουν στην πρόληψη σοβαρών παθήσεων των ματιών όπως ο εκφυλισμός της ωχράς κηλίδας που σχετίζεται με την ηλικία και ο καταρράκτης.

  1. Πορτοκάλια

Τα πορτοκάλια και άλλα εσπεριδοειδή περιέχουν βιταμίνη C, η οποία είναι βασική για την υγεία των ματιών. Η βιταμίνη, που βρίσκεται κυρίως στα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, συμβάλλει στην υγεία των αιμοφόρων αγγείων στα μάτια σας. Μπορεί να καταπολεμήσει την ανάπτυξη του καταρράκτη και σε συνδυασμό με άλλες βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά, τον εκφυλισμό της ωχράς κηλίδας που σχετίζεται με την ηλικία.

Συμπερασματικά

Η υγιεινή διατροφή είναι απαραίτητη για την υγεία των ματιών. Η διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά θα αποτρέψει την ανάπτυξη σοβαρών οφθαλμικών παθήσεων και θα διασφαλίσει ότι τα μάτια σας λειτουργούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Προσπαθήστε να τρώτε μια ποικιλία από ολόκληρα, μη επεξεργασμένα τρόφιμα σε καθημερινή βάση. Επισκεφθείτε το γιατρό σας εάν αντιμετωπίζετε προβλήματα με τα μάτια σας, καθώς η έγκαιρη παρέμβαση μπορεί να αποτρέψει την ανάπτυξη πιο σοβαρών καταστάσεων.

Πηγή: https://www.healthline.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.