arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

6 Πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε για το matcha


Αυτό το μοντέρνο πράσινο τσάι γίνεται mainstream και κερδίζει ακόμα και τους πιο φανατικούς του καφέ.
6 Πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε για το matcha

Wellness

6 Πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε για το matcha


6 Πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε για το matcha

Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για το matcha, δείτε τι είναι, καθώς και τα οφέλη για την υγεία, εδώ.

Το Matcha είναι μια ειδική μορφή πράσινου τσαγιού

Το Matcha σημαίνει κυριολεκτικά «τσάι σε σκόνη». Όταν παραγγέλνετε παραδοσιακό πράσινο τσάι, τα συστατικά από τα φύλλα εγχέονται στο ζεστό νερό και τότε τα φύλλα απορρίπτονται. Με το matcha, πίνετε τα πραγματικά φύλλα, τα οποία έχουν γίνει ένα διάλυμα, παραδοσιακά αναμειγνύοντας περίπου ένα κουταλάκι του γλυκού σκόνη matcha με ένα τρίτο φλιτζάνι ζεστό νερό (θερμαίνεται σε λιγότερο από το βράσιμο), το οποίο στη συνέχεια χτυπάτε ελαφρά μέχρι να κάνει αφρό.

Σε αντίθεση με το παραδοσιακό πράσινο τσάι, η προετοιμασία matcha περιλαμβάνει την κάλυψη των φυτών τσαγιού με υφάσματα πριν από τη συγκομιδή. Αυτό ενεργοποιεί την ανάπτυξη των φύλλων με καλύτερη γεύση και υφή. Τα φύλλα επιλέγονται με το χέρι, μετά μπαίνουν στον ατμό για λίγο για να σταματήσει η ζύμωση, στη συνέχεια ξηραίνονται και ωριμάζουν σε κρύα αποθήκευση, γεγονός που εμβαθύνει τη γεύση. Τα αποξηραμένα φύλλα αλέθονται στη συνέχεια σε λεπτή σκόνη.

Το Matcha προσφέρει οφέλη για την υγεία

Επειδή το matcha είναι κατασκευασμένο από τσάι υψηλής ποιότητας και έχει ολόκληρα φύλλα, είναι μια πιο ισχυρή πηγή θρεπτικών συστατικών από το πλούσιο πράσινο τσάι. Εκτός από την παροχή μικρών ποσοτήτων βιταμινών και μετάλλων, το matcha είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά που ονομάζονται πολυφαινόλες, τα οποία έχουν συνδεθεί με την προστασία από καρδιακές παθήσεις και καρκίνο, καθώς και καλύτερη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα, μείωση της αρτηριακής πίεσης και αντιγήρανση. Μια άλλη πολυφαινόλη στο matcha που ονομάζεται EGCG έχει αποδειχθεί με έρευνα ότι ενισχύει το μεταβολισμό και επιβραδύνει ή σταματά την ανάπτυξη καρκινικών κυττάρων.

Περιέχει καφεΐνη

Επειδή καταναλώνετε ολόκληρα φύλλα σε matcha, μπορεί να λάβετε τρεις φορές περισσότερη καφεΐνη από ένα φλιτζάνι τσάι, περίπου δηλαδή την ποσότητα που βρίσκεται σε ένα φλιτζάνι καφέ. Οι λάτρεις του Matcha λένε ότι, σε σύγκριση με την καφεΐνη από τον καφέ, το matcha δημιουργεί μια «άγρυπνη ηρεμία» λόγω μιας φυσικής ουσίας που περιέχει και ονομάζεται l-theanine, η οποία προκαλεί χαλάρωση χωρίς υπνηλία. Ωστόσο, ορισμένοι ειδικοί πιστεύουν ότι είναι καλύτερο να περιορίσετε όλες τις μορφές καφεΐνης (συμπεριλαμβανομένου του matcha) τουλάχιστον έξι ώρες πριν τον ύπνο, για να διασφαλίσετε έναν καλό ύπνο.

Παραδοσιακά συνδυάζεται με τον διαλογισμό

Η προετοιμασία του matcha είναι το επίκεντρο των ιαπωνικών τελετών τσαγιού και έχει από καιρό συσχετιστεί με το ζεν. Αυτός είναι πιθανώς ένας λόγος γίνεται τόσο δημοφιλές, καθώς και ο διαλογισμός γίνεται όλο και πιο mainstream.

Η προετοιμασία και η κατανάλωση του matcha γίνεται ένα ακόμα όφελος πέρα από τα αντιοξειδωτικά που σας παρέχει.

Ο διαλογισμός, σε οποιαδήποτε μορφή, κάνει καλό. Έχει αποδειχθεί ότι μειώνει την κορτιζόλη (μια ορμόνη του στρες που είναι γνωστό ότι οδηγεί στην όρεξη και αυξάνει το λίπος της κοιλιάς), τη φλεγμονή  (γνωστή αιτία πρόωρης γήρανσης και ασθένειας), την παρορμητική διατροφή, την αρτηριακή πίεση ενώ ταυτόχρονα ενισχύει την αυτοεκτίμηση και τη συμπόνια.  

Ανησυχίες

Ακόμα και τα βιολογικά πράσινα τσάγια έχουν αποδειχθεί ότι περιέχουν μόλυβδο, ο οποίος απορροφάται από το φυτό από το περιβάλλον του. Ιδίως το τσάι που καλλιεργείται στην Κίνα.  Όταν το παραδοσιακό πράσινο τσάι βυθίζεται, περίπου το 90% του μολύβδου παραμένει στο φύλλο, το οποίο απορρίπτεται. Με το matcha, αφού καταναλώνεται ολόκληρο το φύλλο, θα καταναλώνετε περισσότερο μόλυβδο. Μια ανεξάρτητη ομάδα, η ConsumerLab.com, η οποία εξέτασε τα τσάγια, εκτιμά ότι ένα φλιτζάνι matcha μπορεί να περιέχει 30 φορές περισσότερο μόλυβδο από ένα φλιτζάνι πράσινο τσάι. Επομένως, συνιστούν να πίνετε όχι περισσότερο από ένα φλιτζάνι καθημερινά και να μην το σερβίρετε σε παιδιά.

Το Matcha μπορεί να ενσωματωθεί στα γεύματα

Το Matcha μπορεί να μπει και σε φαγητά, πέρα από ποτά. Άλλωστε μια αναζήτηση στο google θα σας δείξει ότι συνδυάζεται σε αλμυρά και σε γλυκά πιάτα. Το matcha μπαίνει παντού, από muffins και brownies μέχρι σούπα και guacamole.

Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι σημαντικό να αναζητήσετε αγνό, οργανικό, ποιοτικό matcha και να το απολαύσετε με μέτρο.

Πηγή: https://www.health.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.