arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

6 από τα καλύτερα τρόφιμα για την ενίσχυση του μεταβολισμού


Αν και η γενετική έχει τη μεγαλύτερη επίδραση στην ικανότητά σας να κάψετε λίπος, ορισμένα τρόφιμα μπορούν να αυξήσουν το μεταβολισμό σας ή να το επιβραδύνουν σημαντικά.
6 από τα καλύτερα τρόφιμα για την ενίσχυση του μεταβολισμού

Wellness

6 από τα καλύτερα τρόφιμα για την ενίσχυση του μεταβολισμού


6 από τα καλύτερα τρόφιμα για την ενίσχυση του μεταβολισμού

Όταν δεν μπορούμε να χάσουμε βάρος ή να σταματήσουμε την απώλεια βάρους, συνήθως κατηγορούμε τον ελαττωματικό μεταβολισμό μας. Ωστόσο, εάν πραγματικά είναι φταίξιμο του μεταβολισμού, μπορείτε να αντισταθμίσετε την επίδραση τρώγοντας ορισμένα τρόφιμα που ενισχύουν τον μεταβολισμό;

Πιθανώς. Αυτό που τρώμε μπορεί να βοηθήσει να επηρεάσει τη μεταβολική μας διαδικασία και να την κάνει λίγο περισσότερο ή λίγο λιγότερο αποτελεσματική. Αλλά προτού αναθεωρήσετε τη διατροφή σας, είναι απαραίτητο να κατανοήσετε πώς λειτουργεί ο μεταβολισμός σας.

Τι είναι ο μεταβολισμός και πώς λειτουργεί;

Ο μεταβολισμός σας είναι αυτό που ελέγχει το σώμα σας και το πώς δημιουργεί και καίει ενέργεια από τα τρόφιμα. Βασιζόμαστε στον μεταβολισμό μας για να κάνουμε καθημερινές δραστηριότητες αλλά και για να αναπνέουμε, να σκεφτόμαστε, να χωνεύουμε, να κυκλοφορεί το αίμα μας και να ρυθμίζουμε τη θερμοκρασία μας.

Ο μεταβολισμός αποτελείται από τον μεταβολικό ρυθμό ανάπαυσης (RMR), που είναι η ενέργεια που χρησιμοποιεί το σώμα μας για να αναπνέει, να κυκλοφορεί τι αίμα και να εκτελεί άλλες βασικές λειτουργίες.

Έξι από τα καλύτερα τρόφιμα που βοηθούν στην ενίσχυση του μεταβολισμού σας είναι τα εξής:

  1. Αβοκάντο

Το αβοκάντο έχει υψηλή περιεκτικότητα σε υγιεινά πολυακόρεστα και μονοακόρεστα λιπαρά, τα οποία ενισχύουν τον κορεσμό. Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε τον Νοέμβριο του 2013 στο Nutrition Journal διαπίστωσε ότι η προσθήκη μισού αβοκάντο στο μεσημεριανό γεύμα μπορεί να βοηθήσει τους υπέρβαρους ανθρώπους να αισθάνονται πιο ικανοποιημένοι και να μειώσουν την επιθυμία τους να φάνε τις ώρες μετά το γεύμα.

Δεδομένου ότι το αβοκάντο είναι ένα αντιφλεγμονώδες τρόφιμο, μπορεί να έχει ακόμα ένα αποτέλεσμα. Η φλεγμονή μπορεί σίγουρα να επηρεάσει πολλά διαφορετικά πράγματα στο σώμα σας, ένα από τα οποία μπορεί να είναι μεταβολισμός.

Εάν προσπαθείτε να χάσετε βάρος, λάβετε υπόψη τα μεγέθη μερίδων. Το ένα τέταρτο του αβοκάντο έχει 80 θερμίδες και 8 γραμμάρια λίπους.

  1. Tempeh

Με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες και λίπος, το tempeh προάγει τον κορεσμό - μια αίσθηση πληρότητας. Δεδομένου ότι η σόγια παρασκευάζεται με ζύμωση, το tempeh περιέχει προβιοτικά, τα οποία μπορούν να είναι ευεργετικά για την υγεία του εντέρου και μπορεί να βελτιώσουν το ανοσοποιητικό σας σύστημα.

  1. Πιπεριά τσίλι

Μελέτες δείχνουν ότι η κατανάλωση πικάντικων τροφών όπως πιπεριές τσίλι μπορεί να βοηθήσει στην επιτάχυνση του μεταβολισμού. Μια μετα-ανάλυση που δημοσιεύθηκε τον Ιούνιο του 2017 στο περιοδικό Bioscience Reports διαπίστωσε ότι η καψαϊκίνη, μια δραστική ένωση που βρίσκεται στις πιπεριές τσίλι, βοηθά στην επιτάχυνση του μεταβολισμού και μπορεί να διαδραματίσει ρόλο στην απώλεια βάρους.

  1. Φασόλια

Τα φασόλια είναι μια εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης που σας κάνει να αισθάνεστε κορεσμένοι. Επιπλέον, τα αμινοξέα, τα δομικά στοιχεία της πρωτεΐνης, μπορούν να βοηθήσουν στη διατήρηση της μυϊκής μάζας και έτσι να κάψετε περισσότερες θερμίδες ενώ το σώμα σας βρίσκεται σε ηρεμία. Τα τρόφιμα που ενισχύουν ή διατηρούν την άπαχη μυϊκή μάζα είναι πάντα καλά για το μεταβολισμό.

Επιπλέον, η ίνα στα φασόλια σας βοηθά να γεμίσετε με λιγότερες θερμίδες, ώστε να μπορείτε να αντέξετε για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα μεταξύ των γευμάτων ή να τρώτε λιγότερο συνολικά.

Η κατανάλωση ¾ ενός φλιτζανιού κάθε μέρα με φασόλια ή όσπρια βρέθηκε να συμβάλλει στην απώλεια βάρους, σύμφωνα με μια συστηματική ανασκόπηση και μετα-ανάλυση που δημοσιεύθηκε τον Σεπτέμβριο του 2016 στο American Journal of Clinical Nutrition.

  1. Ολόκληροι κόκκοι

Σε αντίθεση με τους εξευγενισμένους κόκκους, οι ολόκληροι κόκκοι περιέχουν φυτικές ίνες, είναι αντιφλεγμονώδεις και μπορεί να είναι ευεργετικοί για τη διαχείριση του βάρους. Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε τον Μάρτιο του 2017 στο American Journal of Clinical Nutrition προτείνει ότι η ανταλλαγή ολόκληρων κόκκων με εξευγενισμένους μπορεί να οδηγήσει σε «μέτρια αύξηση» στο μεταβολικό ρυθμό ανάπαυσης. Οι συμμετέχοντες στη μελέτη που αντικατέστησαν με ολόκληρους κόκκους τους ραφιναρισμένο είχαν επίσης αυξημένη απώλεια θερμίδων κατά τη διάρκεια της πέψης.

  1. Αυγά

Τα αυγά δεν είναι μόνο χαμηλά σε θερμίδες, αλλά επειδή είναι μια εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης και λίγου άπαχου υγιεινού λίπους, αποτρέπουν την πείνα. Είναι επίσης μια καλή πηγή βιταμινών Β, οι οποίες έχει αποδειχθεί ότι ενισχύουν το μεταβολισμό. Οι βιταμίνες Β βοηθούν στη μετατροπή των τροφίμων που τρώτε σε ενέργεια, επομένως βοηθούν στην καλύτερη επεξεργασία των θερμίδων και στη χρήση τους για ενέργεια.

Πηγή: https://www.everydayhealth.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.