arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

6 επιστημονικά βασισμένα οφέλη του γάλακτος αμυγδάλου


Το γάλα αμυγδάλου είναι ένα θρεπτικό ποτό χαμηλών θερμίδων που έχει γίνει πολύ δημοφιλές.
6 επιστημονικά βασισμένα οφέλη του γάλακτος αμυγδάλου

Wellness

6 επιστημονικά βασισμένα οφέλη του γάλακτος αμυγδάλου


6 επιστημονικά βασισμένα οφέλη του γάλακτος αμυγδάλου

Φτιάχνεται με την άλεση των αμυγδάλων και την ανάμειξή τους με νερό και στη συνέχεια το φιλτράρισμα του μείγματος ώστε να δημιουργηθεί ένα προϊόν που μοιάζει πολύ με το γάλα και έχει γεύση καρυδιού.

Συνήθως, πρόσθετα θρεπτικά συστατικά όπως ασβέστιο, ριβοφλαβίνη, βιταμίνη Ε και βιταμίνη D προστίθενται σε αυτό για να ενισχύσουν το θρεπτικό του περιεχόμενο.

Πολλές εμπορικές ποικιλίες είναι διαθέσιμες, και μερικοί άνθρωποι φτιάχνουν το δικό τους στο σπίτι.

Είναι υπέροχο για όσους δεν μπορούν ή επιλέγουν να μην πίνουν γάλα αγελάδας, καθώς και άτομα που τους αρέσει η γεύση.

 

  1. Χαμηλό σε θερμίδες

Το γάλα αμυγδάλου έχει πολύ λιγότερες θερμίδες συγκριτικά με το αγελαδινό γάλα.

Σε μερικούς ανθρώπους αυτό προκαλεί σύγχυση, καθώς τα αμύγδαλα είναι γνωστό ότι έχουν υψηλές θερμίδες και λίπος. Ωστόσο, λόγω του τρόπου επεξεργασίας του γάλακτος, υπάρχει μόνο ένα πολύ μικρό τμήμα αμυγδάλων στο τελικό προϊόν.

Αυτό είναι ιδανικό για ανθρώπους που θέλουν να κόψουν θερμίδες και να χάσουν βάρος.

Ένα φλιτζάνι (240 ml) μη ζαχαρούχου γάλακτος αμυγδάλου περιέχει περίπου 30-50 θερμίδες, ενώ η ίδια ποσότητα ολόκληρου γάλακτος αγελάδας περιέχει 146 θερμίδες. Αυτό σημαίνει ότι το γάλα αμυγδάλου περιέχει 65-80% λιγότερες θερμίδες.

Λάβετε υπόψη ότι οι γλυκές εμπορικές ποικιλίες μπορούν να είναι πολύ υψηλότερες σε θερμίδες, καθώς περιέχουν πρόσθετα σάκχαρα. Επιπλέον, οι μη φιλτραρισμένες σπιτικές εκδοχές μπορεί να έχουν μεγαλύτερη ποσότητα αμυγδάλων στο τελικό προϊόν, άρα ενδέχεται να έχουν περισσότερες θερμίδες.

  1. Χαμηλή περιεκτικότητα στη ζάχαρη

Οι ποικιλίες γάλακτος αμυγδάλου που δεν περιέχουν πρόσθετα ζαχαρούχα, έχουν πολύ χαμηλή περιεκτικότητα ζάχαρης.

Ένα φλιτζάνι (240 ml) γάλακτος αμυγδάλου περιέχει μόνο 1-2 γραμμάρια υδατανθράκων, τα περισσότερα από τα οποία είναι διαιτητικές ίνες. Συγκριτικά, 1 φλιτζάνι (240 ml) γάλακτος αγελάδας περιέχει 13 γραμμάρια υδατανθράκων, τα περισσότερα από τα οποία είναι η ζάχαρη.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι πολλές εμπορικές ποικιλίες γάλακτος αμυγδάλου έχουν γλυκαντικά και είναι αρωματισμένες με προστιθέμενα σάκχαρα. Αυτές οι ποικιλίες μπορεί να περιέχουν περίπου 5-17 γραμμάρια ζάχαρης ανά φλιτζάνι (240 ml).

Επομένως, είναι σημαντικό να ελέγχετε πάντοτε τον κατάλογο των συστατικών για τα πρόσθετα σάκχαρα.

Ωστόσο, το μη ζαχαρούχο γάλα αμυγδάλου θα μπορούσε να βοηθήσει αυτούς που προσπαθούν να περιορίσουν την πρόσληψη ζάχαρης.

Για παράδειγμα, τα άτομα με διαβήτη πρέπει συχνά να περιορίζουν την καθημερινή κατανάλωση υδατανθράκων. Η αντικατάσταση του γάλακτος με το γάλα αμυγδάλου μπορεί να είναι ένας καλός τρόπος για να επιτευχθεί αυτό.

 

  1. Υψηλό σε βιταμίνη Ε

Τα αμύγδαλα είναι φυσικά υψηλά σε βιταμίνη Ε, παρέχοντας το 37% της καθημερινής ανάγκης για βιταμίνη Ε σε μόλις 28 γραμμάρια.

Ως εκ τούτου, το γάλα αμυγδάλου είναι επίσης μια φυσική πηγή βιταμίνης Ε, αν και οι περισσότερες εμπορικές ποικιλίες προσθέτουν επιπλέον βιταμίνη Ε κατά τη διάρκεια της επεξεργασίας.

Ένα φλιτζάνι γάλα αμυγδάλου (240 ml) παρέχει το 20-50% της καθημερινής σας απαίτησης για βιταμίνη Ε, ανάλογα με το εμπορικό σήμα. Σε σύγκριση, το γάλα αγελάδας που δεν περιέχει καθόλου βιταμίνη Ε.

Η βιταμίνη Ε είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που καταπολεμά τη φλεγμονή και το άγχος στο σώμα.

Βοηθά στην προστασία από καρδιακές παθήσεις και καρκίνο και μπορεί επίσης να έχει ευεργετικές επιδράσεις στην υγεία των οστών και των ματιών.

Επιπλέον, η βιταμίνη Ε έχει βρεθεί ότι ωφελεί σημαντικά την υγεία του εγκεφάλου. Μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι βελτιώνει τις ψυχικές επιδόσεις. Φαίνεται επίσης ότι μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης της νόσου του Alzheimer και μπορεί να επιβραδύνει την εξέλιξή της.

 

  1. Μια καλή πηγή ασβεστίου

Το γάλα και τα άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα αποτελούν βασικές πηγές ασβεστίου στη διατροφή πολλών ανθρώπων. Ένα φλιτζάνι (240 ml) πλήρους γάλακτος παρέχει το 28% της καθημερινής συνιστώμενης πρόσληψης.

Σε σύγκριση με αυτό, τα αμύγδαλα περιέχουν μόνο μια μικρή ποσότητα ασβεστίου, μόλις το 7% των καθημερινών αναγκών σε 28 γραμμάρια.

Επειδή το γάλα αμυγδάλου χρησιμοποιείται συχνότερα ως αντικατάσταση του γαλακτοκομικού γάλακτος, οι παρασκευαστές το εμπλουτίζουν με ασβέστιο για να εξασφαλίσουν ότι δε θα λείπει από τους ανθρώπους.

Το ασβέστιο είναι ένα σημαντικό μέταλλο για την ανάπτυξη και την υγεία των οστών. Βοηθά επίσης στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης καταγμάτων και οστεοπόρωσης

Επιπλέον, το ασβέστιο είναι απαραίτητο για την καλή λειτουργία της καρδιάς, των νεύρων και των μυών.

Ένα φλιτζάνι γάλα αμυγδάλου (240 ml) παρέχει 20-45% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης ασβεστίου.

Εάν κάνετε γάλα αμυγδάλου στο σπίτι σας, μπορεί να χρειαστεί να βρείτε άλλες πηγές ασβεστίου για να συμπληρώσετε τη διατροφή σας, όπως τυρί, γιαούρτι, ψάρι, σπόρους, όσπρια και φυλλώδη χόρτα.

 

  1. Δεν έχει λακτόζη

Η δυσανεξία στη λακτόζη είναι μια κατάσταση κατά την οποία οι άνθρωποι αδυνατούν να αφομοιώσουν τη λακτόζη, δηλαδή τη ζάχαρη που βρίσκεται στο γάλα.

Προκαλείται από έλλειψη λακτάσης, το ένζυμο που είναι υπεύθυνο για τη διάσπαση της λακτόζης σε μια πιο εύπεπτη μορφή. Αυτή η ανεπάρκεια μπορεί να οφείλεται στη γενετική, στη γήρανση ή σε ορισμένες ιατρικές καταστάσεις.

Αυτή μπορεί να προκαλέσει μια ποικιλία από δυσάρεστα συμπτώματα, όπως πόνο στο στομάχι, φούσκωμα και αέρια.

Η δυσανεξία στη λακτόζη εκτιμάται ότι επηρεάζει έως και το 75% των ανθρώπων παγκοσμίως. Είναι λιγότερο συχνή στους λευκούς ευρωπαίους κατοίκους, που επηρεάζουν το 5-17% του πληθυσμού. Ωστόσο, στη Νότια Αμερική, την Αφρική και την Ασία, τα ποσοστά είναι τόσο υψηλά όσο 50-100%.

Επειδή το γάλα αμυγδάλου δεν έχει από το φυσικό του λακτόζη, είναι μια κατάλληλη εναλλακτική λύση για άτομα που έχουν δυσανεξία σε αυτή.

  1. Γαλακτοκομικά και Vegan διατροφή

Μερικοί άνθρωποι επιλέγουν να αποφύγουν το γάλα αγελάδας ως λόγω θρησκείας, υγείας, περιβάλλοντος ή διατροφής (vegan).

Δεδομένου ότι το γάλα αμυγδάλου είναι πλήρως φυτικής προέλευσης, είναι κατάλληλο για όλες αυτές τις ομάδες και μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη θέση αγελαδινού γάλακτος μόνο του ή σε οποιαδήποτε συνταγή.

Επιπλέον, το γάλα αμυγδάλου είναι απαλλαγμένο από τις πρωτεΐνες που προκαλούν αλλεργίες σε ποσοστό έως και 0,5% των ενηλίκων.

Ενώ το γάλα σόγιας αποτελεί παραδοσιακή εναλλακτική λύση για τους ενήλικες που δε θέλουν αγελαδινό γάλα, έως και το 14% των ατόμων που είναι αλλεργικά στο γάλα αγελάδες είναι επίσης αλλεργικά στο γάλα σόγιας. Ως εκ τούτου, το γάλα αμυγδάλου παρέχει μια καλή εναλλακτική λύση.

Ωστόσο, δεδομένου ότι το γάλα αμυγδάλου έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε εύπεπτη πρωτεΐνη σε σύγκριση με το γάλα αγελάδας, δεν είναι κατάλληλο ως υποκατάστατο για βρέφη ή μικρά παιδιά με αλλεργίες στο γάλα. Αντί για αυτό, είναι σημαντικό να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας για  εξειδικευμένες φόρμουλες.

Πηγή: https://www.healthline.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.