arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

6 + 1 Πιθανές παρενέργειες από την υπερβολική κατανάλωση diet αναψυκτικών


Χωρίς θερμίδες, υδατάνθρακες και ζάχαρη, τα αναψυκτικά diet μπορεί να φαίνονται ως μια υγιεινή και δροσιστική εναλλακτική λύση στα αναψυκτικά με ζάχαρη.
6 + 1 Πιθανές παρενέργειες από την υπερβολική κατανάλωση diet αναψυκτικών

Wellness

6 + 1 Πιθανές παρενέργειες από την υπερβολική κατανάλωση diet αναψυκτικών


6 + 1 Πιθανές παρενέργειες από την υπερβολική κατανάλωση diet αναψυκτικών

Ωστόσο, αυτό το αφρώδες ποτό μπορεί να μην είναι τόσο ακίνδυνο όσο φαίνεται, ειδικά αν πίνετε πολλές μερίδες.

Στην πραγματικότητα, η υπερβολική κατανάλωση αναψυκτικών διαίτης μπορεί να σχετίζεται με αρκετές παρενέργειες και να επηρεάζει τόσο τη μακροπρόθεσμη όσο και τη βραχυπρόθεσμη υγεία.

Εδώ είναι 7 πιθανές παρενέργειες των αναψυκτικών διαίτης, καθώς και μερικοί εύκολοι τρόποι για να μειώσετε την πρόσληψή τους.

  1. Θα μπορούσε να διαταράξει την υγεία του εντέρου

Ορισμένες έρευνες δείχνουν ότι τα τεχνητά γλυκαντικά που βρίσκονται στα αναψυκτικά διαίτης μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά το μικροβίωμα του εντέρου σας, το οποίο είναι η κοινότητα των ευεργετικών βακτηρίων στο πεπτικό σας σύστημα.

Το μικροβίωμα του εντέρου παίζει βασικό ρόλο σε πολλές πτυχές της υγείας, συμπεριλαμβανομένης της ανοσολογικής λειτουργίας, της απορρόφησης θρεπτικών συστατικών, της καρδιάς και άλλων.

Η ασπαρτάμη είναι ένα από τα πιο κοινά μη θρεπτικά γλυκαντικά στα αναψυκτικά διαίτης. Πολλές μελέτες έχουν διερευνήσει την ασφάλειά της, αλλά λίγες έχουν εξετάσει τις επιδράσεις του στο ανθρώπινο μικροβίωμα.

Ωστόσο, γνωρίζουμε ότι το σώμα διασπά την ασπαρτάμη πριν φτάσει στο παχύ έντερο, όπου βρίσκεται κυρίως το μικροβίωμα του εντέρου.

Απαιτούνται μεγαλύτερες, υψηλής ποιότητας μελέτες για να κατανοηθεί πώς τα τεχνητά γλυκαντικά και τα αναψυκτικά διαίτης μπορεί να επηρεάσουν την υγεία του εντέρου στους ανθρώπους.

  1. Μπορεί να προκαλέσει πονοκεφάλους

Για μερικούς ανθρώπους, η κατανάλωση πολλών μερίδων αναψυκτικών την ημέρα θα μπορούσε να προκαλέσει πονοκεφάλους.

Αυτό μπορεί να οφείλεται σε ορισμένα τεχνητά γλυκαντικά που βρίσκονται στη σύσταση, όπως η ασπαρτάμη.

Σύμφωνα με ορισμένες έρευνες, η ασπαρτάμη συνδέεται με αρκετές παρενέργειες όταν καταναλώνεται σε μεγάλες ποσότητες. Οι παρενέργειες μπορεί να περιλαμβάνουν:

  • πονοκεφάλους
  • ημικρανίες
  • ευερεθιστότητα

Ορισμένες μελέτες έχουν επίσης διαπιστώσει ότι η καφεΐνη, η οποία υπάρχει σε ορισμένα αναψυκτικά διαίτης, θα μπορούσε να προκαλέσει πονοκέφαλο σε μερικούς ανθρώπους, αλλά η έρευνα είναι μικτή.

  1. Θα μπορούσε να μειώσει την οστική πυκνότητα

Τα diet αναψυκτικά περιέχουν αρκετές ενώσεις που μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά την υγεία των οστών και να οδηγήσουν σε οστική απώλεια. Αυτές οι ενώσεις περιλαμβάνουν καφεΐνη και φωσφορικό οξύ.

Είναι ενδιαφέρον ότι μια μελέτη έδειξε ότι μεταξύ των γυναικών, η κατανάλωση κανονικής και διαιτητικής κόλας συνδέθηκε με μειωμένη οστική πυκνότητα, μια κατάσταση που θα μπορούσε να αυξήσει τον κίνδυνο οστεοπόρωσης και καταγμάτων οστών.

Ορισμένες έρευνες δείχνουν ότι η υψηλή πρόσληψη φωσφόρου έχει συνδεθεί με αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία των οστών.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι τα αναψυκτικά διαίτης δεν ενέχουν απαραίτητα μεγαλύτερο κίνδυνο κατάγματος οστών ή μειωμένης οστικής πυκνότητας σε σύγκριση με τα κανονικά αναψυκτικά. Και τα δύο μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο εάν τα πιείτε σε μεγάλες ποσότητες.

  1. Μπορεί να επηρεάσει την υγεία της καρδιάς

Αρκετές μελέτες παρατήρησης έχουν διαπιστώσει ότι τα άτομα που πίνουν τακτικά αναψυκτικά διαίτης έχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να αναπτύξουν καρδιακά προβλήματα μακροπρόθεσμα. Ωστόσο, άλλες μελέτες δεν επιβεβαίωσαν αυτά τα ευρήματα.

Άλλες παλαιότερες μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι τόσο η διατροφή όσο και η τακτική πρόσληψη αναψυκτικών μπορεί να συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου.

Επιπλέον, τα αναψυκτικά διαίτης λεχιτβ συνδεθεί με υψηλότερο κίνδυνο μεταβολικού συνδρόμου, το οποίο είναι μια ομάδα καταστάσεων που μπορούν να αυξήσουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, εγκεφαλικού επεισοδίου και διαβήτη τύπου 2.

Λάβετε υπόψη ότι αυτές οι μελέτες δείχνουν μια συσχέτιση μεταξύ της κατανάλωσης αναψυκτικών διαίτης και ορισμένων καρδιακών προβλημάτων, αλλά απαιτείται περισσότερη έρευνα για να καθοριστεί εάν και πώς άλλοι παράγοντες μπορούν επίσης να παίξουν ρόλο.

  1. Μπορεί να σχετίζεται με λαχτάρα για ζάχαρη

Ορισμένες έρευνες υποδεικνύουν ότι τα τεχνητά γλυκαντικά που βρίσκονται σε αυτά τα αναψυκτικά μπορεί να έχουν την ίδια επίδραση στην τροφή ανταμοιβής στον εγκέφαλο με την κανονική ζάχαρη, η οποία θα μπορούσε να οδηγήσει σε αυξημένη πείνα και πρόσληψη τροφής.

Επιπλέον, επειδή οι τεχνητές γλυκαντικές ουσίες είναι πολύ πιο γλυκές από την κανονική ζάχαρη, οι ερευνητές πρότειναν ότι μπορεί να αυξήσουν τη λαχτάρα για ζάχαρη και την εξάρτηση, καθιστώντας πολύ πιο δύσκολο να μειώσετε την πρόσληψή της.

Το αν και πώς, αυτά τα φαινόμενα συμβάλλουν στην αύξηση βάρους είναι ακόμα ασαφές.

Παρ 'όλα αυτά, η έρευνα σε αυτό το θέμα είναι μικτή, επομένως χρειάζονται πρόσθετες μελέτες για τα αναψυκτικά και τη λαχτάρα για ζάχαρη.

  1. Μπορεί να σχετίζεται με την αύξηση βάρους

Οι επιστήμονες έχουν βρει ανάμεικτα αποτελέσματα για το αν η κατανάλωση αναψυκτικών διαίτης σχετίζεται με την αύξηση βάρους. Ιδού τι γνωρίζουμε.

Μια μελέτη διαπίστωσε ότι εκείνοι που κατανάλωναν τακτικά αναψυκτικά διαίτης τείνουν να έχουν μεγαλύτερη αύξηση του λίπους στην κοιλιά σε διάστημα 9 ετών, σε σύγκριση με τους ανθρώπους που δεν κάνουν το ίδιο.

Μια άλλη μελέτη έδειξε ότι η κατανάλωση τουλάχιστον 1 αναψυκτικού την ημέρα σχετίζεται με υψηλότερο κίνδυνο μεταβολικού συνδρόμου. Επιπλέον, η κατανάλωση diet αναψυκτικών συσχετίστηκε με αυξημένο λίπος στην κοιλιά.

Από την άλλη πλευρά, ορισμένες μελέτες δεν έχουν βρει καμία σχέση μεταξύ των αναψυκτικών διαίτης ή τεχνητών γλυκαντικών και του σωματικού βάρους.

Άλλες μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι τα αναψυκτικά διαίτης μπορεί πράγματι να οδηγήσουν σε απώλεια βάρους και μειωμένη πείνα, ειδικά όταν οι άνθρωποι τη χρησιμοποιούν για να αντικαταστήσουν τα ποτά με ζάχαρη όπως η σόδα.

Απαιτείται πολύ περισσότερη έρευνα για να διερευνηθεί πώς η κατανάλωση τους μπορεί να σχετίζεται με το σωματικό βάρος.

  1. Μπορεί να σχετίζεται με διαβήτη τύπου 2

Παρόλο που τα αναψυκτικά διαίτης δεν περιλαμβάνουν θερμίδες ή υδατάνθρακες, ορισμένες έρευνες διαπίστωσαν ότι σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2.

Χαρακτηριστικό γνώρισμα του διαβήτη τύπου 2, η αντίσταση στην ινσουλίνη είναι μια κατάσταση κατά την οποία η ικανότητα του σώματος να χρησιμοποιεί ινσουλίνη για να μεταφέρει αποτελεσματικά τη ζάχαρη από την κυκλοφορία του αίματος στα κύτταρα μειώνεται, οδηγώντας σε αυξημένα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η έρευνα πίσω από αυτόν τον πιθανό σύνδεσμο δείχνει μόνο μια συσχέτιση, επομένως απαιτείται περισσότερη έρευνα.

Επιπλέον, άλλες μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση τεχνητών γλυκαντικών αναψυκτικών διαίτης δεν σχετίζεται με υψηλότερο κίνδυνο διαβήτη τύπου 2 ή αλλοιώσεων στα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και ινσουλίνης.

Πηγή: https://www.healthline.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.