arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

Σπατάλη τροφίμων: 5 εύκολοι τρόποι για να την μειώσετε


Τα απόβλητα τροφίμων είναι μεγαλύτερο πρόβλημα από όσο νομίζουν οι περισσότεροι άνθρωποι.
Σπατάλη τροφίμων: 5 εύκολοι τρόποι για να την μειώσετε

Wellness

Σπατάλη τροφίμων: 5 εύκολοι τρόποι για να την μειώσετε


Σπατάλη τροφίμων: 5 εύκολοι τρόποι για να την μειώσετε

Στην πραγματικότητα, σχεδόν το ένα τρίτο όλων των τροφίμων που παράγονται στον κόσμο γίνονται απορρίμματα ή σπαταλούνται για διάφορους λόγους. Αυτό ισοδυναμεί με σχεδόν 1,3 δισεκατομμύρια τόνους σπατάλης φαγητού ετησίως.

Ενώ μπορεί να μην νομίζετε ότι τα απόβλητα τροφίμων σας επηρεάζουν, σκεφτείτε ξανά.

Το να πετάτε φαγητό που μπορείτε να φάτε, δεν σημαίνει μόνο απώλεια για τα χρήματα. Τα τρόφιμα αυτά αποστέλλονται στους χώρους υγειονομικής ταφής, όπου δημιουργείται το  αέριο μεθανίου, το οποίο είναι το δεύτερο πιο συνηθισμένο αέριο του θερμοκηπίου. Με άλλα λόγια, η απόρριψη του φαγητού σας συμβάλλει στην αλλαγή του κλίματος.

Επιπλέον, υπάρχει σπατάλη μιας τεράστιας ποσότητας νερού. Σύμφωνα με το Παγκόσμιο Ινστιτούτο Πόρων, το 24% του συνόλου του νερού που χρησιμοποιείται για τη γεωργία χάνονται από τα απορρίμματα τροφίμων κάθε χρόνο. Αυτό είναι 45 τρισεκατομμύρια γαλόνια (περίπου 170 τρισεκατομμύρια λίτρα).

Αν και αυτοί οι αριθμοί μπορεί να φαίνονται πολύ μεγάλοι, μπορείτε να βοηθήσετε και εσείς με τον δικό σας τρόπο το πρόβλημα. Κάθε μικρή κίνηση, βοηθάει.

 

  1. Ψωνίστε έξυπνα

Οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν τάση να αγοράζουν περισσότερα τρόφιμα από ό, τι χρειάζονται.

Αν και το χύμα shopping μπορεί να είναι βολικό, η έρευνα έχει δείξει ότι αυτή η μέθοδος αγορών οδηγεί σε περισσότερα απόβλητα τροφίμων.

Για να αποφύγετε την αγορά περισσότερων τροφίμων από ό, τι χρειάζεστε, κάντε συχνές επισκέψεις στο παντοπωλείο ή στο σούπερ μάρκετ κάθε λίγες μέρες, αντί να πραγματοποιείτε μια μεγάλη λίστα αγορών σε πιο μεγάλο χρονικό διάστημα.

Είναι σημαντικό να σημειώνετε ότι έχετε καταναλώσει όσα τρόφιμα πήρατε κατά τη τελευταία σας επίσκεψη πριν αγοράσετε περισσότερα νέα είδη. 

Επιπλέον, δοκιμάστε να δημιουργήσετε μια λίστα με τα πράγματα που πρέπει να αγοράσετε και να επιμείνετε στη λίστα.

  1. Να φυλάτε τα τρόφιμα σωστά

Η ακατάλληλη αποθήκευση οδηγεί σε τεράστια ποσότητα απορριμμάτων τροφίμων.

Σύμφωνα με το Συμβούλιο Άμυνας Φυσικών Πόρων, περίπου τα δύο τρίτα των οικιακών αποβλήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο οφείλονται σε αλλοίωση των τροφίμων.

Πολλοί άνθρωποι δεν είναι βέβαιοι πώς να αποθηκεύουν φρούτα και λαχανικά, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε πρόωρη ωρίμανση και, τελικά, σάπια προϊόντα.

Για παράδειγμα, οι πατάτες, οι ντομάτες, το σκόρδο, τα αγγούρια και τα κρεμμύδια δεν πρέπει ποτέ να ψύχονται. Αυτά τα αντικείμενα θα πρέπει να διατηρούνται σε θερμοκρασία δωματίου.

Τα τρόφιμα που παράγουν αέριο αιθυλενίου κατά την ωρίμανση περιλαμβάνουν:

  • Μπανάνες
  • Αβοκάντο
  • Ντομάτες
  • Κανταλούπες
  • Ροδάκινα
  • Αχλάδια
  • Πράσινα κρεμμύδια

Κρατήστε αυτά τα τρόφιμα μακριά από ευαίσθητα σε αιθυλένιο προϊόντα όπως πατάτες, μήλα, πράσινα φύλλα, μούρα και πιπεριές για να αποφευχθεί η πρόωρη αλλοίωση.

  1. Μάθετε να διατηρείτε

Το picking, ένας τύπος μεθόδου συντήρησης με άλμη ή ξίδι που μπορεί να έχει χρησιμοποιηθεί μέχρι το 2400 π.Χ.

Ο καθαρισμός, η ξήρανση, η κονσερβοποίηση, η ζύμωση, η κατάψυξη και η ωρίμανση είναι όλες οι μέθοδοι που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να κάνετε τα τρόφιμα να διαρκούν περισσότερο, μειώνοντας έτσι τα απόβλητα.

Όχι μόνο οι μέθοδοι αυτές θα συρρικνώσουν το αποτύπωμα άνθρακα αλλά θα σας εξοικονομήσουν χρήματα επίσης. Επιπλέον, οι περισσότερες τεχνικές συντήρησης είναι απλές και μπορεί να είναι διασκεδαστικές.

Για παράδειγμα, η κονσερβοποίηση περισσευμάτων μήλων ή καρότων από την αγορά θα σας προσφέρει μια νόστιμη και μακρόχρονη απόλαυση που ακόμη και τα παιδιά θα απολαύσουν.

  1. Αποθηκεύστε τα απομεινάρια

Τα απομεινάρια δεν είναι μόνο για τις διακοπές.

Αν και πολλοί άνθρωποι αποθηκεύουν υπερβολικό φαγητό από μεγάλα γεύματα, συχνά ξεχνιούνται στο ψυγείο, στη συνέχεια ρίχνονται όταν πηγαίνει άσχημα.

Η αποθήκευση των υπολειμμάτων σε ένα διαφανές δοχείο από γυαλί, παρά σε ένα αδιαφανές δοχείο, βοηθάει στο να μην ξεχνάτε το φαγητό.

Εάν τυχαίνει να μαγειρεύετε πολύ και έχετε τακτικά απομεινάρια, ορίστε μια μέρα για να χρησιμοποιήσετε αυτά που τυχόν έχουν συσσωρευτεί στο ψυγείο. Είναι ένας πολύ καλός τρόπος να αποφύγετε να πετάτε φαγητό.

Επιπλέον, σας εξοικονομεί χρόνο και χρήμα.

  1. Συσκευάστε τα γεύματά σας

Παρόλο που το να βγαίνετε στο μεσημεριανό με συναδέλφους ή το να τρώτε ένα γεύμα από το αγαπημένο σας εστιατόριο μπορεί να είναι ευχάριστο, είναι επίσης δαπανηρό και μπορεί να συμβάλει στην απώλεια τροφίμων.

Ένας χρήσιμος τρόπος για να εξοικονομήσετε χρήματα μειώνοντας παράλληλα το αποτύπωμα άνθρακα σας είναι να ετοιμάζετε το μεσημεριανό γεύμα σας.

Για παράδειγμα, αν σας έχει περισσέψει φαγητό από τα γεύματά σας μπορείτε να το συσκευάστε ως ένα ικανοποιητικό και υγιεινό γεύμα για την εργάσιμη ημέρα σας.

Συνοπτικά

Υπάρχουν ατελείωτοι τρόποι με τους οποίους μπορείτε να μειώσετε, να επαναχρησιμοποιήσετε και να ανακυκλώσετε τα απόβλητα των τροφίμων σας.

Όχι μόνο οι πρακτικές συμβουλές σε αυτό το άρθρο θα σας βοηθήσουν να σπαταλάτε λιγότερα τρόφιμα, μπορεί επιπλέον να σας εξοικονομήσουν χρήματα και χρόνο.

Ακόμα και οι ελάχιστες αλλαγές στον τρόπο που ψωνίζετε, μαγειρεύετε και καταναλώνετε τρόφιμα θα σας βοηθήσουν να μειώσετε τον αντίκτυπό σας στο περιβάλλον. Άλλωστε δεν χρειάζεται να είναι τόσο δύσκολο.

 

Πηγή: https://www.healthline.com/

 

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.