arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

5 ενδείξεις και συμπτώματα του υπερβολικού άγχους


Το άγχος ορίζεται ως μια κατάσταση ψυχικής ή συναισθηματικής πίεσης που προκαλείται από αντίξοες συνθήκες.
5 ενδείξεις και συμπτώματα του υπερβολικού άγχους

Wellness

5 ενδείξεις και συμπτώματα του υπερβολικού άγχους


5 ενδείξεις και συμπτώματα του υπερβολικού άγχους

Κάποια στιγμή, οι περισσότεροι άνθρωποι αντιμετωπίζουν συναισθήματα άγχους. Στην πραγματικότητα, μια μελέτη διαπίστωσε ότι το 33% των ενηλίκων ανέφεραν ότι αντιμετώπιζαν υψηλά επίπεδα αντιληπτού άγχους.

Η κατάσταση σχετίζεται με μια μακρά λίστα σωματικών και ψυχικών συμπτωμάτων.

Αυτό το άρθρο θα εξετάσει 5 κοινά σημεία και συμπτώματα άγχους.

  1. Ακμή

Η ακμή είναι ένας από τους πιο ορατούς τρόπους με τους οποίους συχνά εκδηλώνεται το άγχος.

Όταν κάποιοι αισθάνονται αγχωμένοι, τείνουν να αγγίζουν τα πρόσωπά τους πιο συχνά. Αυτό μπορεί να εξαπλώσει βακτήρια και να συμβάλει στην ανάπτυξη της ακμής.

Αρκετές μελέτες έχουν επίσης επιβεβαιώσει ότι η ακμή μπορεί να σχετίζεται με υψηλότερα επίπεδα άγχους.

Αυτές οι μελέτες δείχνουν μια συσχέτιση, αλλά δεν λαμβάνουν υπόψη τους άλλους παράγοντες που μπορεί να εμπλέκονται. Απαιτείται περαιτέρω έρευνα για να εξεταστεί η σύνδεση μεταξύ ακμής και στρες.

Εκτός από το άγχος, άλλες πιθανές αιτίες της ακμής περιλαμβάνουν ορμονικές μετατοπίσεις, βακτήρια, υπερβολική παραγωγή λιπαρών και φραγμένους πόρους.

  1. Πονοκέφαλοι

Πολλές μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι το στρες μπορεί να συμβάλει σε πονοκεφάλους, μια κατάσταση που χαρακτηρίζεται από πόνο στην περιοχή της κεφαλής ή του λαιμού.

Μια μελέτη σε 267 άτομα με χρόνιους πονοκεφάλους διαπίστωσε ότι ένα αγχωτικό γεγονός προηγήθηκε της ανάπτυξης χρόνιων πονοκεφάλων σε περίπου 45% των περιπτώσεων.

Μια μεγαλύτερη μελέτη έδειξε ότι η αυξημένη ένταση του στρες σχετίζεται με την αύξηση του αριθμού των ημερών πονοκεφάλου που εμφανίζονται ανά μήνα.

Άλλοι συνηθισμένοι παράγοντες που προκαλούν πονοκέφαλο περιλαμβάνουν την έλλειψη ύπνου, την κατανάλωση αλκοόλ και την αφυδάτωση.

  1. Μειωμένη ενέργεια και αϋπνία

Η χρόνια κόπωση και τα μειωμένα επίπεδα ενέργειας μπορεί επίσης να προκληθούν από παρατεταμένο στρες.

Για παράδειγμα, μια μελέτη σε 2.483 άτομα διαπίστωσε ότι η κόπωση σχετίζεται έντονα με αυξημένο επίπεδο στρες.

Το στρες μπορεί επίσης να διαταράξει τον ύπνο και να προκαλέσει αϋπνία, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε χαμηλή ενέργεια.

Αυτές οι μελέτες δείχνουν μια συσχέτιση, αλλά δεν λαμβάνουν υπόψη άλλους παράγοντες που μπορεί να έπαιξαν ρόλο. Απαιτείται περαιτέρω έρευνα για να προσδιοριστεί εάν το στρες μπορεί να προκαλέσει άμεσα μειωμένα επίπεδα ενέργειας.

Άλλοι παράγοντες που μπορεί να παίζουν ρόλο στα μειωμένα επίπεδα ενέργειας περιλαμβάνουν αφυδάτωση, χαμηλό σάκχαρο στο αίμα, κακή διατροφή ή υπολειτουργία του θυρεοειδούς.

  1. Αλλαγές στην όρεξη

Οι αλλαγές στην όρεξη είναι συχνές σε περιόδους άγχους.

Όταν αισθάνεστε αγχωμένοι, μπορεί να βρεθείτε είτε χωρίς καθόλου όρεξη είτε να κάνετε επιδρομές στο ψυγείο τα μεσάνυχτα.

Αυτές οι αλλαγές στην όρεξη μπορεί επίσης να προκαλέσουν διακυμάνσεις στο βάρος κατά τη διάρκεια αγχωτικών περιόδων.

Ενώ αυτές οι μελέτες δείχνουν συσχέτιση μεταξύ στρες και αλλαγών στην όρεξη ή το βάρος, απαιτούνται περισσότερες μελέτες για να κατανοηθεί εάν εμπλέκονται άλλοι παράγοντες.

Άλλες πιθανές αιτίες αλλαγής της όρεξης περιλαμβάνουν τη χρήση ορισμένων φαρμάκων, ορμονικές μετατοπίσεις και ψυχολογικές καταστάσεις.

  1. Εφίδρωση

Η έκθεση στο στρες μπορεί επίσης να προκαλέσει υπερβολική εφίδρωση.

Μια μικρή μελέτη εξέτασε 20 άτομα με παλαμιαία υπεριδρωσία, μια κατάσταση που χαρακτηρίζεται από υπερβολική εφίδρωση στα χέρια. Η μελέτη αξιολόγησε το ποσοστό εφίδρωσης καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας χρησιμοποιώντας μια κλίμακα από 0 έως 10.

Το άγχος και η άσκηση αύξησαν σημαντικά το ποσοστό εφίδρωσης κατά δύο έως πέντε μονάδες σε εκείνους με παλαμιαία υπεριδρωσία, καθώς και στην ομάδα ελέγχου.

Η υπερβολική εφίδρωση μπορεί επίσης να προκληθεί από άγχος, θερμική εξάντληση, παθήσεις του θυρεοειδούς και τη χρήση ορισμένων φαρμάκων.

Πηγή: https://www.healthline.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.