arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

5 από τα χειρότερα πρωινά που μπορείτε να φάτε


Πιθανότατα να έχετε ακούσει ότι το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας.
5 από τα χειρότερα πρωινά που μπορείτε να φάτε

Wellness

5 από τα χειρότερα πρωινά που μπορείτε να φάτε


5 από τα χειρότερα πρωινά που μπορείτε να φάτε

Ωστόσο, αυτό είναι σε μεγάλο βαθμό ένας μύθος.

Αν και μπορεί να είναι αλήθεια για μερικούς ανθρώπους, σε άλλους λειτουργεί καλύτερα το να παραλείπουν το πρωινό.

Επιπλέον, η κατανάλωση ενός ανθυγιεινού πρωινού μπορεί να είναι πολύ χειρότερη σε σχέση με εκείνους που δεν τρώνε καθόλου πρωινό.

Ένα υγιεινό πρωινό περιλαμβάνει ίνες, πρωτεΐνες και υγιεινό λίπος που σας δίνει ενέργεια και σας κάνει να αισθάνεστε γεμάτοι.

Αντίθετα, ένα ανθυγιεινό πρωινό μπορεί να σας κάνει να αισθάνεστε υποτονικοί, να αυξήσει το βάρος σας καθώς και τον κίνδυνο εμφάνισης χρόνιων παθήσεων.

Εδώ είναι τα 5 χειρότερα τρόφιμα που μπορείτε να φάτε το πρωί.

  1. Πρωτεϊνούχα δημητριακά

Πολλοί άνθρωποι σκέφτονται ότι τα δημητριακά για πρωινό είναι μια θρεπτική επιλογή για παιδιά και ενήλικες.

Τα συσκευασμένα δημητριακά συχνά ισχυρίζονται πως προάγουν την υγεία με μηνύματα όπως: "περιέχει ολόκληρους κόκκους". Μια ετικέτα μπορεί επίσης να υποδηλώνει ότι τα δημητριακά είναι μια καλή πηγή θρεπτικών ουσιών όπως η βιταμίνη Α και ο σίδηρος.

Στην πραγματικότητα, τα σιτηρά αυτά επεξεργάζονται σε μεγάλο βαθμό και περιέχουν μόνο μια μικρή ποσότητα δημητριακών ολικής αλέσεως. Επίσης, τα θρεπτικά συστατικά προστίθενται τεχνητά σε μια διαδικασία που ονομάζεται οχύρωση.

Μία μελέτη διαπίστωσε ότι τα παιδιά που κατανάλωναν ένα πρωινό δημητριακών εμπλουτισμένο με τρόπο ώστε να βελτιώνει την ανοσοποιητική λειτουργία κατέληξαν να αρρωσταίνουν τόσο συχνά όσο τα παιδιά που δεν κατανάλωναν τα δημητριακά.

Τα δημητριακά για πρωινό περιέχουν κυρίως ραφιναρισμένους (όχι ολόκληρους) κόκκους και ζάχαρη.

Στην πραγματικότητα, η ζάχαρη είναι συνήθως το πρώτο ή δεύτερο στοιχείο στον κατάλογο των συστατικών. Όσο υψηλότερη είναι η λίστα, τόσο μεγαλύτερη είναι η ποσότητα.

 

  1. Pancakes και Βάφλες

Οι τηγανίτες και οι βάφλες είναι δημοφιλείς επιλογές για πρωινό το Σαββατοκύριακο στο σπίτι ή σε μαγαζιά.

Τόσο οι τηγανίτες όσο και οι βάφλες περιέχουν αλεύρι, αυγά, ζάχαρη και γάλα. Μαγειρεύονται διαφορετικά, ωστόσο, για να επιτευχθεί ένα ξεχωριστό σχήμα και υφή.

Αν και έχουν περισσότερη πρωτεΐνη από κάποια είδη πρωινού, οι τηγανίτες και οι βάφλες είναι πολύ υψηλές σε ραφιναρισμένο αλεύρι. Πολλοί ερευνητές πιστεύουν ότι οι επεξεργασμένοι κόκκοι όπως το αλεύρι σιταριού συμβάλλουν στην αντίσταση στην ινσουλίνη και στην παχυσαρκία.

Επιπλέον, οι τηγανίτες και οι βάφλες συνοδεύονται από σιρόπια τα οποία έχουν υψηλή περιεκτικότητας σε φρουκτόζη.

 

  1. Τοστ με μαργαρίνη

Το toast με μαργαρίνη μπορεί να φαίνεται σαν μια καλή επιλογή πρωινού, καθώς δεν περιέχει κορεσμένα λιπαρά ή ζάχαρη.

Ωστόσο, είναι κι αυτό ένα ανθυγιεινό πρωινό για δύο λόγους.

Πρώτον, επειδή το αλεύρι στα περισσότερα ψωμιά είναι εκλεπτυσμένο, σας παρέχει λίγα θρεπτικά συστατικά και λίγες ίνες.

Επειδή έχει υψηλή περιεκτικότητα σε εκλεκτικούς υδατάνθρακες και χαμηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας πολύ γρήγορα.

Το αυξημένο σακχάρου στο αίμα οδηγεί σε πείνα που σας αναγκάζει να φάτε περισσότερο στο επόμενο γεύμα κι αυτό μπορεί να σας κάνει να κερδίσετε βάρος.

Δεύτερον, οι περισσότερες μαργαρίνες περιέχουν trans-λιπαρά, τα οποία είναι τα πιο ανθυγιεινά είδη λίπους που μπορείτε να φάτε.

Υπάρχουν τεράστιες ενδείξεις ότι τα trans λιπαρά είναι ιδιαίτερα φλεγμονώδη και αυξάνουν τον κίνδυνο ασθενειών.

 

  1. Muffins

Παρά τη φήμη ότι είναι υγιεινά, τα περισσότερα muffins είναι μεταμφιεσμένα μικρά κέικ.

Είναι κατασκευασμένα από εκλεπτυσμένο αλεύρι, φυτικά έλαια, αυγά και ζάχαρη. Το μόνο υγιές συστατικό είναι τα αυγά.

Επιπλέον, τα muffins του εμπορίου είναι συχνά πολύ μεγάλα.

Η δραματική αύξηση των μεγεθών των μερίδων τα τελευταία 30 χρόνια πιστεύεται ότι παίζει σημαντικό ρόλο στην επιδημία της παχυσαρκίας.

Μερικές φορές τα muffins συμπληρώνονται με πρόσθετη ζάχαρη, ή τα γεμίζουν με κομμάτια σοκολάτας ή αποξηραμένα φρούτα, προσθέτοντας επιπλέον τη ζάχαρη και την περιεκτικότητα σε θερμίδες.

 

  1. Χυμός φρούτων

Ο χυμός φρούτων είναι μια από τις χειρότερες επιλογές που μπορείτε να κάνετε εάν προσπαθείτε να διώξετε την πείνα, την αύξηση του βάρους και τις χρόνιες ασθένειες.

Ορισμένοι χυμοί φρούτων στην αγορά περιέχουν πραγματικά πολύ λίγο χυμό και είναι γεμάτοι με ζάχαρη ή σιρόπι καλαμποκιού υψηλής φρουκτόζης. Τα υψηλά επίπεδα σακχάρου αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης παχυσαρκίας, μεταβολικού συνδρόμου, διαβήτη τύπου 2 και άλλων ασθενειών.

Ακόμη και ο χυμός φρούτων που είναι 100% περιέχει πολλή ζάχαρη. Η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων χυμού φρούτων μπορεί να έχει τα ίδια αποτελέσματα για το βάρος και την υγεία σας, όπως και τα ζαχαρούχα ποτά.

Πηγή: https://www.healthline.com/

 

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.

Καλάθι Αγορών