arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

5 Φυσικοί τρόποι για να βελτιώσετε την μνήμη σας


Ο καθένας έχει στιγμές που ξεχνάει εύκολα, ειδικά όταν η ζωή γίνεται πολυάσχολη.
5 Φυσικοί τρόποι για να βελτιώσετε την μνήμη σας

Wellness

5 Φυσικοί τρόποι για να βελτιώσετε την μνήμη σας


5 Φυσικοί τρόποι για να βελτιώσετε την μνήμη σας

Αν και αυτό μπορεί να είναι εντελώς φυσιολογικό, η κακή μνήμη μπορεί να είναι απογοητευτική.

Η γενετική παίζει ρόλο στην απώλεια μνήμης, ειδικά σε σοβαρές νευρολογικές καταστάσεις όπως η νόσος του Alzheimer. Ωστόσο, η έρευνα έχει δείξει ότι η διατροφή και ο τρόπος ζωής έχουν επίσης σημαντικό αντίκτυπο στη μνήμη.

Εδώ είναι 5 τρόποι που στηρίζονται από την επιστήμη και σας βοηθούν να βελτιώσετε τη μνήμη σας με φυσικό τρόπο.

 

  1. Να τρώτε λιγότερη ζάχαρη

Η κατανάλωση υπερβολικής ζάχαρης έχει συνδεθεί με πολλά προβλήματα υγείας και χρόνιες ασθένειες, συμπεριλαμβανομένης της γνωστικής μείωσης.

Η έρευνα έχει δείξει ότι μια διατροφή με ζάχαρη μπορεί να οδηγήσει σε κακή μνήμη και μειωμένο όγκο του εγκεφάλου, ιδιαίτερα στην περιοχή του εγκεφάλου που αποθηκεύει βραχυπρόθεσμη μνήμη.

Για παράδειγμα, μια μελέτη περισσότερων από 4.000 ατόμων διαπίστωσε ότι εκείνοι με υψηλότερη πρόσληψη ζαχαρούχων ποτών όπως τα αναψυκτικά είχαν χαμηλότερο συνολικό όγκο εγκεφάλου και φτωχότερη μνήμη κατά μέσο όρο σε σύγκριση με τα άτομα που κατανάλωναν λιγότερη ζάχαρη.

Η μείωση της ζάχαρης όχι μόνο βοηθά τη μνήμη σας αλλά και βελτιώνει τη γενική υγεία σας.

 

  1. Κάντε χρόνο για διαλογισμό

Η πρακτική του διαλογισμού μπορεί να επηρεάσει θετικά την υγεία σας με πολλούς τρόπους.

Είναι χαλαρωτικός και καταπραϋντικός και έχει βρεθεί ότι μειώνει το στρες και τον πόνο, μειώνει την αρτηριακή πίεση και βελτιώνει ακόμη και τη μνήμη.

Οι τεχνικές διαλογισμού και χαλάρωσης έχουν αποδειχθεί ότι βελτιώνουν τη βραχυπρόθεσμη μνήμη σε άτομα όλων των ηλικιών, από άτομα στα 20 τους έως τους ηλικιωμένους.

 

  1. Διατηρήστε ένα υγιές βάρος

Η διατήρηση ενός υγιούς σωματικού βάρους είναι απαραίτητη για την ευεξία και είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να διατηρήσετε το σώμα και το μυαλό σας σε άριστη κατάσταση.

Αρκετές μελέτες έχουν αποδείξει την παχυσαρκία ως παράγοντα κινδύνου για τη γνωστική μείωση

Είναι ενδιαφέρον ότι η παχυσαρκία μπορεί στην πραγματικότητα να προκαλέσει αλλαγές στα γονίδια που σχετίζονται με τη μνήμη στον εγκέφαλο, επηρεάζοντας αρνητικά τη μνήμη.

Η παχυσαρκία μπορεί επίσης να οδηγήσει σε αντίσταση στην ινσουλίνη και φλεγμονή, και οι δύο μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά τον εγκέφαλο.

Η παχυσαρκία σχετίζεται επίσης με υψηλότερο κίνδυνο ανάπτυξης της νόσου του Alzheimer, μιας προοδευτικής ασθένειας που καταστρέφει τη μνήμη και τη γνωστική λειτουργία.

 

  1. Κοιμηθείτε αρκετά

Η έλλειψη σωστού ύπνου έχει συσχετιστεί με κακή μνήμη για αρκετό καιρό.

Ο ύπνος παίζει σημαντικό ρόλο στην ενοποίηση της μνήμης, μια διαδικασία στην οποία οι βραχυπρόθεσμες αναμνήσεις ενισχύονται και μετατρέπονται σε αναμνήσεις μεγάλης διάρκειας.

Η έρευνα δείχνει ότι εάν δεν κοιμάστε καλά, αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά τη μνήμη σας.

Για παράδειγμα, μια μελέτη εξέτασε τις επιδράσεις του ύπνου σε 40 παιδιά ηλικίας 10 έως 14 ετών.

Μία ομάδα παιδιών εκπαιδεύτηκε για τεστ μνήμης το βράδυ και στη συνέχεια δοκιμάστηκε το επόμενο πρωί μετά από έναν βραδινό ύπνο. Η άλλη ομάδα εκπαιδεύτηκε και δοκιμάστηκε την ίδια ημέρα, χωρίς ύπνο μεταξύ εκπαίδευσης και δοκιμών.

Η ομάδα που κοιμόταν μεταξύ της προπόνησης και των δοκιμών απέδωσε 20% καλύτερα στις δοκιμές μνήμης.

Μια άλλη μελέτη διαπίστωσε ότι οι νοσοκόμες που εργάζονταν τη νυχτερινή βάρδια έκαναν περισσότερα μαθηματικά λάθη και ότι το 68% από αυτές σημείωσαν χαμηλότερη βαθμολογία σε τεστ μνήμης σε σύγκριση με τις νοσοκόμες που εργάζονταν στην ημερήσια βάρδια.

Οι ειδικοί της υγείας συνιστούν στους ενήλικες να κοιμούνται μεταξύ επτά και εννέα ωρών κάθε βράδυ για βέλτιστη υγεία.

 

  1. Να πίνετε λιγότερο αλκοόλ

Η κατανάλωση πάρα πολλών αλκοολούχων ποτών μπορεί να είναι επιζήμια για την υγεία σας με πολλούς τρόπους και μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τη μνήμη σας. Μελέτες έχουν δείξει ότι αλλάζει τον εγκέφαλο και οδηγεί σε ελλείμματα μνήμης.

Το αλκοόλ εμφανίζει νευροτοξικές επιδράσεις στον εγκέφαλο. Επαναλαμβανόμενα επεισόδια υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ μπορεί να βλάψουν τον ιππόκαμπο, ένα μέρος του εγκεφάλου που παίζει ζωτικό ρόλο στη μνήμη.

Ενώ πίνετε ένα ή δύο ποτά τώρα και μετά είναι απόλυτα υγιείς, η αποφυγή υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ είναι ένας έξυπνος τρόπος για να προστατεύσετε τη μνήμη σας.

 

Πηγή: https://www.healthline.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.