arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

5 υπέροχα τρόφιμα για την υγεία της καρδιάς


Οι καρδιακές παθήσεις αντιπροσωπεύουν σχεδόν το ένα τρίτο όλων των θανάτων παγκοσμίως.
5 υπέροχα τρόφιμα για την υγεία της καρδιάς

Wellness

5 υπέροχα τρόφιμα για την υγεία της καρδιάς


5 υπέροχα τρόφιμα για την υγεία της καρδιάς

Η διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο στην υγεία της καρδιάς και μπορεί να επηρεάσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών παθήσεων.

Στην πραγματικότητα, ορισμένα τρόφιμα μπορούν να επηρεάσουν την αρτηριακή πίεση, τα τριγλυκερίδια, τα επίπεδα χοληστερόλης και τη φλεγμονή, τα οποία είναι παράγοντες κινδύνου για καρδιακές παθήσεις.

Εδώ είναι 5 τρόφιμα που πρέπει να τρώτε για να μεγιστοποιήσετε την υγεία της καρδιάς σας.

 

  1. Ντομάτες

Οι ντομάτες είναι γεμάτες με λυκοπένιο, μια φυσική χρωστική ουσία φυτών με ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες.

Τα αντιοξειδωτικά βοηθούν στην εξουδετέρωση των επιβλαβών ελευθέρων ριζών, αποτρέποντας την οξειδωτική βλάβη και τη φλεγμονή, και τα δύο αυτά μπορούν να συμβάλουν στην καρδιακή νόσο.

Τα χαμηλά επίπεδα λυκοπενίου στο αίμα συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού επεισοδίου.

Τα υψηλότερα επίπεδα χοληστερόλης HDL μπορούν να βοηθήσουν στην απομάκρυνση της περίσσειας χοληστερόλης και της πλάκας από τις αρτηρίες. Αυτό θα σας βοηθήσει να διατηρήσετε την καρδιά σας υγιή και να προστατευθείτε από καρδιακές παθήσεις και εγκεφαλικά επεισόδια.

 

  1. Αμύγδαλα

Τα αμύγδαλα είναι απίστευτα πυκνά σε θρεπτικά συστατικά και διαθέτουν έναν μακρύ κατάλογο βιταμινών και ανόργανων συστατικών που είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία της καρδιάς.

Αποτελούν επίσης μια καλή πηγή μονοακόρεστων λιπαρών και φυτικών ινών, δύο σημαντικών θρεπτικών συστατικών που μπορούν να βοηθήσουν στην προστασία από τις καρδιακές παθήσεις.

Η έρευνα δείχνει ότι η κατανάλωση αμυγδάλων μπορεί επίσης να έχει ισχυρή επίδραση στα επίπεδα χοληστερόλης σας.

Μια άλλη μικρή μελέτη είχε παρόμοια ευρήματα, αναφέροντας ότι η κατανάλωση αμυγδάλων για τέσσερις εβδομάδες είχε ως αποτέλεσμα σημαντικές μειώσεις τόσο της LDL όσο και της ολικής χοληστερόλης.

Η έρευνα δείχνει επίσης ότι η κατανάλωση αμυγδάλων σχετίζεται με υψηλότερα επίπεδα χοληστερόλης HDL, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της συσσώρευσης πλάκας και να διατηρήσουν τις αρτηρίες σας καθαρές.

Να θυμάστε ότι ενώ τα αμύγδαλα έχουν πολύ υψηλή περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά, έχουν επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες. Μετρήστε τις μερίδες σας και μετριάστε την πρόσληψη εάν προσπαθείτε να χάσετε βάρος.


  1. Σκόρδο

Για αιώνες, το σκόρδο έχει χρησιμοποιηθεί ως φυσική θεραπεία για τη θεραπεία ποικίλων παθήσεων.

Τα τελευταία χρόνια, η έρευνα επιβεβαίωσε τις ισχυρές φαρμακευτικές του ιδιότητες και διαπίστωσε ότι το σκόρδο μπορεί ακόμη και να βελτιώσει την υγεία της καρδιάς.

Φροντίστε να καταναλώνετε σκόρδο ωμό ή να το συνθλίβετε και το αφήνετε να καθίσει για λίγα λεπτά πριν το μαγείρεμα. Αυτό επιτρέπει τον σχηματισμό αλικίνης, μεγιστοποιώντας τα πιθανά οφέλη για την υγεία σας.

 

  1. Ελαιόλαδο

Το ελαιόλαδο είναι ένα βασικό στοιχείο στη μεσογειακή διατροφή. Τα υγιεινά οφέλη του ελαιόλαδου είναι καλά τεκμηριωμένα.

Το ελαιόλαδο είναι γεμάτο με αντιοξειδωτικά, τα οποία μπορούν να ανακουφίσουν τη φλεγμονή και να μειώσουν τον κίνδυνο χρόνιας νόσου.

Είναι επίσης πλούσιο σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα και πολλές μελέτες το έχουν συσχετίσει με βελτιώσεις στην υγεία της καρδιάς.

Επιπλέον, μια υψηλότερη πρόσληψη ελαιόλαδου συσχετίστηκε με 48% χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από καρδιακές παθήσεις.

Μια άλλη μεγάλη μελέτη έδειξε επίσης ότι η υψηλότερη πρόσληψη ελαιόλαδου συσχετίστηκε με χαμηλότερη συστολική και διαστολική αρτηριακή πίεση.

Επωφεληθείτε από τα πολλά οφέλη του ελαιόλαδου, βάζοντάς το ωμό πάνω από μαγειρεμένα πιάτα ή προσθέτοντάς το σε σάλτσες.

ΒΡΕΙΤΕ ΤΟ ΕΞΤΡΑ ΠΑΡΘΕΝΟ ΒΙΟΛΟΓΙΚΟ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ ΕΔΩ

 

  1. Σπόροι

Οι σπόροι Chia, οι λιναρόσποροι και οι σπόροι κάνναβης είναι όλες εξαιρετικές πηγές θρεπτικών συστατικών για την υγεία της καρδιάς, συμπεριλαμβανομένων των ινών και των ωμέγα-3 λιπαρών οξέων.

Πολλές μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι η προσθήκη αυτών των τύπων σπόρων στη διατροφή σας μπορεί να βελτιώσει πολλούς παράγοντες κινδύνου καρδιακών παθήσεων, όπως φλεγμονή, αρτηριακή πίεση, χοληστερόλη και τριγλυκερίδια.

Επιπλέον, ο λιναρόσπορος μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση της αρτηριακής πίεσης και των επιπέδων χοληστερόλης υπό έλεγχο.

 

Συνοπτικά

Καθώς αναδύονται νέα στοιχεία, η σχέση μεταξύ της διατροφής και των καρδιακών παθήσεων μεγαλώνει.

Αυτό που βάζετε στο πιάτο σας μπορεί να επηρεάσει σχεδόν κάθε πτυχή της υγείας της καρδιάς, από την αρτηριακή πίεση και τη φλεγμονή έως τα επίπεδα χοληστερόλης και τα τριγλυκερίδια.

Η συμπερίληψη αυτών των υγιεινών φαγητών ως μέρος μιας θρεπτικής και ισορροπημένης διατροφής μπορεί να σας βοηθήσει να διατηρήσετε την καρδιά σας σε καλή κατάσταση και να ελαχιστοποιήσετε τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

Πηγή: https://www.healthline.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.