arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

5 εξαιρετικά υγιεινά ελληνικά τρόφιμα


Τη δεκαετία του 1960, οι Έλληνες ζούσαν περισσότερο και είχαν χαμηλότερα ποσοστά χρόνιων νοσημάτων από τον υπόλοιπο κόσμο.
5 εξαιρετικά υγιεινά ελληνικά τρόφιμα

Wellness

5 εξαιρετικά υγιεινά ελληνικά τρόφιμα


5 εξαιρετικά υγιεινά ελληνικά τρόφιμα

Αυτό πιθανότατα οφείλεται στη διατροφή τους, η οποία ήταν γεμάτη με θαλασσινά, φρούτα, λαχανικά, δημητριακά, φασόλια και υγιεινά λιπαρά.

Η μεσογειακή διατροφή βασίζεται στην παραδοσιακή ελληνική διατροφή και σε άλλα παρόμοια είδη διατροφής των γειτονικών χωρών.

Η έρευνα δείχνει ότι μετά τη Μεσογειακή Διατροφή μπορεί να μειωθεί ο κίνδυνος καρδιακής προσβολής, εγκεφαλικού επεισοδίου, διαβήτη, παχυσαρκίας και πρόωρου θανάτου.

Αυτό το άρθρο ασχολείται με 5 παραδοσιακά ελληνικά τρόφιμα που είναι εξαιρετικά υγιεινά.

  1. Χούμους

Το χούμους είναι ένα δημοφιλές dip που ξαπλώνεται σε όλη τη Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή.

Τρώγεται εδώ και χιλιάδες χρόνια - ακόμη και ο Πλάτων και ο Σωκράτης έγραψαν για τα οφέλη του χούμους.

Συνήθως παρασκευάζεται με μείξη από: ρεβίθια, ταχίνι (σουσάμι αλεσμένου), ελαιόλαδο και χυμό λεμονιού. Αυτό το dip δεν είναι μόνο νόστιμο, αλλά είναι επίσης εξαιρετικά υγιεινό.

Στην πραγματικότητα, πρόσφατη έρευνα δείχνει ότι η κατανάλωση χούμους μπορεί να βοηθήσει στη διαχείριση βάρους, στον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα και στην υγεία της καρδιάς.

Αυτό οφείλεται εν μέρει στο κύριο συστατικό του, τα ρεβίθια, τα οποία είναι επίσης γνωστά ως φασόλια garbanzo. Αποτελούν εξαιρετική πηγή πρωτεϊνών και φυτικών ινών.

Το χούμους περιέχει επίσης υγιεινά λιπαρά για την καρδιά που προέχονται από το ελαιόλαδο και το ταχίνι.

Το ελαιόλαδο είναι βασικό ελληνικό πιάτο. Βρίσκεται επίσης ευρέως στη μεσογειακή διατροφή. Έχει συνδεθεί με πολλά οφέλη για την υγεία, όπως λιγότερη φλεγμονή, καλύτερη υγεία του εγκεφάλου, προστασία από καρδιακές παθήσεις και εγκεφαλικά επεισόδια και την ικανότητα να βοηθήσει στην καταπολέμηση του καρκίνου.

Μπορείτε να σερβίρετε χούμους ως dip με φρέσκα λαχανικά, πίτα ή κράκερ.

  1. Μελιτζανοσαλάτα

Η μελιτζανοσαλάτα είναι ένα γνωστό dip.

Είναι φτιαγμένο με ανάμειξη ή πολτοποίηση ψημένων μελιτζανών με ελαιόλαδο, σκόρδο και χυμό λεμονιού. Είναι παρόμοιο με ένα πιάτο που ονομάζεται baba ghanoush, το οποίο έχει την καταγωγή του στην Μέση Ανατολή.

Οι μελιτζάνες είναι μια καλή πηγή ινών και αντιοξειδωτικών, τα οποία καταπολεμούν τις βλάβες που προκαλούνται από τις ελεύθερες ρίζες.

Οι ελεύθερες ρίζες υπάρχουν στο περιβάλλον, αλλά σχηματίζονται επίσης στο σώμα. Μπορούν να προκαλέσουν βλάβη στα κύτταρα που έχει συνδεθεί με τη γήρανση, τους καρκίνους και τις χρόνιες ασθένειες.

Οι μελιτζάνες περιέχουν ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που ονομάζεται nasunin. Η έρευνα υποδηλώνει ότι η ρινουίνη μπορεί να μειώσει τις ελεύθερες ρίζες και να προστατεύσει την υγεία του εγκεφάλου.

Επιπλέον, το dip αρωματίζεται με χυμό λεμονιού και σκόρδο. Και τα δύο χρησιμοποιούνται συχνά στην ελληνική μαγειρική και παρέχουν τα δικά τους οφέλη για την υγεία.

Για παράδειγμα, το σκόρδο μπορεί να ενισχύσει το ανοσοποιητικό σύστημα και να βοηθήσει στην πρόληψη των καρδιακών παθήσεων, ενώ τα λεμόνια είναι πλούσια σε βιταμίνη C και μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη για τις πέτρες στα νεφρά.  

  1. Φακές σούπα

Οι φακές σε σούπα μπορούν να παρασκευαστούν με ή χωρίς ντομάτες και αποτελούν βασικό στοιχείο της ελληνικής διατροφής.

Είναι μια εξαιρετική πηγή πρωτεϊνών και φυτικών ινών. Μόνο ένα φλιτζάνι φακές περιέχει 18 γραμμάρια πρωτεΐνης και 16 γραμμάρια ινών.

Αυτά τα ισχυρά όσπρια είναι δημοφιλή σε όλη τη Μεσόγειο και περιέχουν πολλές βιταμίνες και μέταλλα. Ένα φλιτζάνι μαγειρεμένων φακών περιέχει τα ακόλουθα:

  • Μολυβδαίνιο: 330% του RDI
  • Φολικό οξύ: 90% του RDI
  • Μαγγάνιο: 49% του RDI
  • Σίδηρος: 37% του RDI
  • Βιταμίνη Β1: 28% του RDI
  • Ψευδάργυρος: 24% του RDI

Αυτά τα θρεπτικά συστατικά κάνουν τις φακές ένα εξαιρετικό φαγητό για χορτοφάγους, καθώς οι χορτοφαγικές δίαιτες είναι συχνά χαμηλές σε σίδηρο, πρωτεΐνες και ψευδάργυρο.

Επιπλέον, η έρευνα δείχνει ότι οι φακές μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης, στην καταπολέμηση του καρκίνου, στον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα και στη μείωση της χοληστερόλης.

  1. Χωριάτικη σαλάτα

Είναι συνήθως φτιαγμένη με ντομάτα, κρεμμύδι, αγγούρια, ελιές και φέτα. Στη συνέχεια είναι ενώνεται με ελαιόλαδο και ξύδι. Όλα αυτά τα συστατικά είναι γεμάτα με θρεπτικά συστατικά και θεωρούνται βασικά στοιχεία στην ελληνική μαγειρική.

Τα λαχανικά στη σαλάτα την καθιστούν πλούσια σε φυτικές ίνες. Τα λαχανικά περιέχουν επίσης πολλά αντιοξειδωτικά και θρεπτικά συστατικά, όπως βιταμίνη C, βιταμίνη Κ και κάλιο.

Οι ελιές και το ελαιόλαδο περιέχουν υγιεινά μονοακόρεστα λιπαρά. Αυτά τα λιπαρά μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού επεισοδίου, καθώς και να μειώσουν τη φλεγμονή.

Η φέτα που έρχεται ως γαρνίρισμα στη σαλάτα είναι ένα άλλο βασικό συστατικό της ελληνικής κουζίνας.

Η φέτα παρασκευάζεται από αιγοπρόβειο γάλα. Είναι καλή για τα οστά σας, καθώς είναι πλούσια σε ασβέστιο, πρωτεΐνες και φώσφορο. Στην πραγματικότητα, περιέχει περισσότερο ασβέστιο από τα περισσότερα άλλα τυριά.

  1. Βραστά χόρτα

Τα βραστά χόρτα αποτελούν βασικό στοιχείο στα ελληνικά νοικοκυριά. Το πιάτο συμπληρώνεται συνήθως με ελαιόλαδο και χυμό λεμονιού.

Παραδοσιακά στην Ελλάδα, χρησιμοποιούνται άγρια ​​χόρτα. Τα χόρτα καταναλώνονται συνήθως σε ολόκληρη τη Μεσόγειο και η υψηλή πρόσληψη χόρτων αποτελεί βασικό συστατικό της μεσογειακής διατροφής.

Τα περισσότερα άγρια ​​χόρτα έχουν εξαιρετικά υψηλή αντιοξειδωτική περιεκτικότητα.

Η έρευνα δείχνει ότι ενώ μέρος της αντιοξειδωτικής τους περιεκτικότητας θα χαθεί κατά τη διάρκεια του βρασμού, διατηρούν τα αντιοξειδωτικά καλύτερα από τα περισσότερα τρόφιμα όταν βράζονται.

Ενώ η ακριβής περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά θα ποικίλλει ανάλογα με τα χόρτα που χρησιμοποιείτε, όλα τα φυλλώδη πράσινα έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Κ και φυτικές ίνες ενώ την ίδια ώρα είναι χαμηλά σε θερμίδες.

Επιπλέον, όλα τα φυλλώδη πράσινα λαχανικά είναι επίσης καλές πηγές διατροφικών νιτρικών. Πρόσφατες μελέτες έχουν δείξει ότι μια δίαιτα πλούσια σε νιτρικά άλατα από λαχανικά μπορεί να μειώσει την αρτηριακή πίεση και τον κίνδυνο εμφάνισης γλαυκώματος.

Συνοπτικά

Η παραδοσιακή ελληνική διατροφή είναι γευστική και υγιεινή.

Επιπλέον, είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, υγιεινά λίπη, φυτικές ίνες, βιταμίνες και μέταλλα. Συνδέεται επίσης με πολλά ευνοϊκά αποτελέσματα για την υγεία.

Αυξάνοντας τα ελληνικά είδη που βρίσκονται στη διατροφή σας όπως το ελαιόλαδο, τα θαλασσινά, τα βότανα, τα φρούτα και τα λαχανικά στη διατροφή σας, μπορείτε να βελτιώσετε τη συνολική διατροφή σας και να βοηθήσετε στην καταπολέμηση των χρόνιων παθήσεων.

Πηγή: https://www.healthline.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.