arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

5 ελληνικά τρόφιμα που είναι εξαιρετικά υγιεινά


Στη δεκαετία του 1960, οι Έλληνες ζούσαν περισσότερο και είχαν χαμηλότερα ποσοστά χρόνιων αρρωστιών σε σχέση από τον υπόλοιπο κόσμο.
5 ελληνικά τρόφιμα που είναι εξαιρετικά υγιεινά

Wellness

5 ελληνικά τρόφιμα που είναι εξαιρετικά υγιεινά


5 ελληνικά τρόφιμα που είναι εξαιρετικά υγιεινά

Αυτό πιθανότατα οφείλεται στη διατροφή τους, η οποία ήταν γεμάτη με θαλασσινά, φρούτα, λαχανικά, δημητριακά, φασόλια και υγιεινά λιπαρά.

Η μεσογειακή διατροφή βασίζεται στην παραδοσιακή ελληνική διατροφή και σε άλλα παρόμοια είδη διατροφής των γειτονικών χωρών.

Η έρευνα δείχνει ότι μέσω της Μεσογειακής Διατροφής μπορεί να μειωθεί ο κίνδυνος καρδιακής προσβολής, εγκεφαλικού επεισοδίου, διαβήτη, παχυσαρκίας και πρόωρου θανάτου.

Αυτό το άρθρο ασχολείται με 5 παραδοσιακά ελληνικά τρόφιμα που είναι εξαιρετικά υγιεινά.

  1. Σούπα φακές

Οι φακές σε σούπα μπορούν να παρασκευαστούν με ή χωρίς ντομάτες και αποτελούν βασικό στοιχείο της ελληνικής διατροφής.

Είναι μια εξαιρετική πηγή πρωτεϊνών και φυτικών ινών. Μόνο ένα φλιτζάνι φακές περιέχει 18 γραμμάρια πρωτεΐνης και 16 γραμμάρια ινών.

Αυτά τα ισχυρά όσπρια είναι δημοφιλή σε όλη τη Μεσόγειο και περιέχουν πολλές βιταμίνες και μέταλλα. Ένα φλιτζάνι μαγειρεμένων φακών περιέχει τα ακόλουθα:

  • Μολυβδαίνιο: 330% του RDI
  • Φολικό οξύ: 90% του RDI
  • Μαγγάνιο: 49% του RDI
  • Σίδηρος: 37% του RDI
  • Βιταμίνη Β1: 28% του RDI
  • Ψευδάργυρος: 24% του RDI

Αυτά τα θρεπτικά συστατικά κάνουν τις φακές σε σούπα ένα εξαιρετικό φαγητό για χορτοφάγους, καθώς οι χορτοφαγικές δίαιτες είναι συχνά χαμηλές σε σίδηρο, πρωτεΐνες και ψευδάργυρο.

Επιπλέον, η έρευνα δείχνει ότι οι φακές μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης, στην καταπολέμηση του καρκίνου, στον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα και στη μείωση της χοληστερόλης.

  1. Ψητές σαρδέλες

Το ψάρι είναι βασικό στην ελληνική και μεσογειακή διατροφή.

Η υψηλή πρόσληψη ψαριών, ειδικά τα λιπαρά ψάρια, έχει συνδεθεί επανειλημμένα με πολλά οφέλη για την υγεία, συμπεριλαμβανομένου του μειωμένου κινδύνου καρδιακών παθήσεων.

Οι σαρδέλες είναι ένα από τα πιο συνηθισμένα ψάρια στην Ελλάδα. Αυτά τα μικρά, λιπαρά ψάρια δεν είναι μόνο γευστικά, αλλά και ένα από τα πιο υγιεινά τρόφιμα που μπορείτε να φάτε.

Εκτός από τα υγιεινά λίπη 100 γραμμάρια παρέχουν τα ακόλουθα:

  • Πρωτεΐνη: 25 γραμμάρια
  • Βιταμίνη Β12: 149% του RDI
  • Σελήνιο: 75% του RDI
  • Βιταμίνη D: 68% της RDI
  • Ασβέστιο: 38% της RDI

Οι σαρδέλες είναι επίσης καλές για τα οστά σας, καθώς περιέχουν υψηλές ποσότητες πρωτεϊνών, ασβεστίου και βιταμίνης D.

Ενώ τρώγονται με πολλούς διαφορετικούς τρόπους, συχνά ψήνονται με ελαιόλαδο, λεμόνι και καρυκεύματα.

  1. Χωριάτικη σαλάτα

Είναι συνήθως φτιαγμένη με ντομάτα, κρεμμύδι, αγγούρια, ελιές και φέτα. Στη συνέχεια είναι «ντυμένη» με ελαιόλαδο και ξύδι. Όλα αυτά τα συστατικά είναι γεμάτα με θρεπτικά συστατικά και θεωρούνται βασικά στοιχεία στην ελληνική μαγειρική.

Τα λαχανικά στη σαλάτα την καθιστούν πλούσια σε φυτικές ίνες. Τα λαχανικά περιέχουν επίσης πολλά αντιοξειδωτικά και θρεπτικά συστατικά, όπως βιταμίνη C, βιταμίνη Κ και κάλιο.

Οι ελιές και το ελαιόλαδο περιέχουν υγιεινά μονοακόρεστα λίπη. Αυτά τα λίπη μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού επεισοδίου, καθώς και να μειώσουν τη φλεγμονή.

Η φέτα με την οποία γαρνίρετε τη σαλάτα είναι ένα άλλο βασικό ελληνικό μαγείρεμα.

Η φέτα παρασκευάζεται από αιγοπρόβειο γάλα. Είναι καλό για τα οστά σας, καθώς είναι πλούσιο σε ασβέστιο, πρωτεΐνες και φωσφόρο. Στην πραγματικότητα, περιέχει περισσότερο ασβέστιο από τα περισσότερα άλλα τυριά.

  1. Σπανακορίζο

Το σπανακόρυζο ​​είναι ένα πιάτο σπανακιού και ρυζιού που παραδοσιακά σερβίρεται με λεμόνι, φέτα και ελαιόλαδο. Μπορεί να σερβιριστεί ως κύριο πιάτο ή συνοδευτικό.

Το σπανάκι είναι ένα από τα πιο υγιεινά λαχανικά που μπορείτε να φάτε. Ένα φλιτζάνι (30 γραμμάρια) περιέχει τα ακόλουθα θρεπτικά συστατικά:

  • Βιταμίνη Α: 56% της RDI
  • Βιταμίνη C: 14% του RDI
  • Βιταμίνη Κ: 181% του RDI
  • Φολικό οξύ: 15% του RDI
  • Κάλιο: 5% του RDI
  • Σίδερο: 5% του RDI

Το σπανάκι περιέχει επίσης πολλά αντιοξειδωτικά που βοηθούν στην καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών και στην πρόληψη της βλάβης των κυττάρων.

Το ρύζι είναι επίσης πλούσιο σε πολλές βιταμίνες και μέταλλα Β, όπως μαγγάνιο, σελήνιο και σίδηρο.

Ωστόσο, ο σίδηρος από φυτικές πηγές όπως το ρύζι και το σπανάκι δεν απορροφάται όσο ο σίδηρος από κρέας. Ευτυχώς, αυτό το πιάτο περιέχει λεμόνι. Το περιεχόμενο του κιτρικού οξέος και της βιταμίνης C του λεμονιού βοηθά στην απορρόφηση του σιδήρου από αυτό το πιάτο.

  1. Βραστά χόρτα

Το βραστά αποτελούν βασικό στοιχείο στα ελληνικά νοικοκυριά. Το πιάτο συμπληρώνεται συνήθως με ελαιόλαδο και χυμό λεμονιού.

Παραδοσιακά στην Ελλάδα, χρησιμοποιούνται άγρια ​​χόρτα. Τα χόρτα καταναλώνονται συνήθως σε όλη τη Μεσόγειο και η υψηλή πρόσληψη χόρτων είναι ένα βασικό συστατικό της μεσογειακής διατροφής.

Τα περισσότερα άγρια ​​χόρτα έχουν εξαιρετικά υψηλή αντιοξειδωτική περιεκτικότητα. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι πολλά άγρια ​​χόρτα περιέχουν περισσότερα αντιοξειδωτικά από τα μούρα.

Συνοπτικά

Η παραδοσιακή ελληνική διατροφή είναι γευστική και υγιεινή.

Επιπλέον, είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, υγιεινά λίπη, φυτικές ίνες, βιταμίνες και μέταλλα. Συνδέεται επίσης με πολλά ευνοϊκά αποτελέσματα για την υγεία.

Αυξάνοντας τα ελληνικά είδη όπως το ελαιόλαδο, τα θαλασσινά, τα βότανα, τα φρούτα και τα λαχανικά στη διατροφή σας, μπορείτε να βελτιώσετε τη συνολική διατροφή σας και να βοηθήσετε στην καταπολέμηση των χρόνιων παθήσεων.

 Πηγή: https://www.healthline.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.