arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

5 τροφές πλούσιες σε οιστρογόνα


Το οιστρογόνο είναι μια ορμόνη που προάγει τη σεξουαλική και αναπαραγωγική ανάπτυξη.
5 τροφές πλούσιες σε οιστρογόνα

Wellness

5 τροφές πλούσιες σε οιστρογόνα


5 τροφές πλούσιες σε οιστρογόνα

Αν και υπάρχει σε άνδρες και γυναίκες όλων των ηλικιών, συνήθως βρίσκεται σε πολύ υψηλότερα επίπεδα σε γυναίκες αναπαραγωγικής ηλικίας.

Το οιστρογόνο εκτελεί μια σειρά λειτουργιών στο γυναικείο σώμα, συμπεριλαμβανομένης της ρύθμισης του εμμηνορροϊκού κύκλου και της ανάπτυξης των μαστών.

Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της εμμηνόπαυσης τα επίπεδα των οιστρογόνων των γυναικών μειώνονται, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε συμπτώματα όπως εξάψεις και νυχτερινές εφιδρώσεις.

Τα φυτοοιστρογόνα, επίσης γνωστά ως διατροφικά οιστρογόνα, είναι φυτικές ενώσεις που μπορούν να δρουν με παρόμοιο τρόπο με αυτόν των οιστρογόνων που παράγονται από το ανθρώπινο σώμα.

Εδώ είναι 5 σημαντικές πηγές διατροφικών οιστρογόνων.

 

Πώς τα φυτοοιστρογόνα επηρεάζουν την υγεία σας;

Τα φυτοοιστρογόνα έχουν παρόμοια χημική δομή με αυτήν των οιστρογόνων και μπορεί να μιμούνται τις ορμονικές δράσεις τους.

Τα φυτοοιστρογόνα προσκολλώνται στους υποδοχείς οιστρογόνων στα κύτταρα σας, επηρεάζοντας δυνητικά τη λειτουργία των οιστρογόνων σε όλο το σώμα σας.

Ωστόσο, δεν λειτουργούν όλα τα φυτοοιστρογόνα με τον ίδιο τρόπο.

Λόγω των πολύπλοκων δράσεών τους, τα φυτοοιστρογόνα είναι ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα θέματα στη διατροφή και την υγεία.

Ενώ ορισμένοι ερευνητές έχουν εκφράσει ανησυχίες ότι η υψηλή πρόσληψη φυτοοιστρογόνων μπορεί να προκαλέσει ορμονική ανισορροπία, τα περισσότερα στοιχεία τα έχουν συνδέσει με θετικά αποτελέσματα στην υγεία.

Στην πραγματικότητα, πολλές μελέτες έχουν συσχετίσει την πρόσληψη φυτοοιστρογόνων με μειωμένα επίπεδα χοληστερόλης, βελτιωμένα συμπτώματα εμμηνόπαυσης και χαμηλότερο κίνδυνο οστεοπόρωσης και ορισμένων τύπων καρκίνου, συμπεριλαμβανομένου του καρκίνου του μαστού.

 

  1. Λιναρόσποροι

Οι σπόροι λιναριού είναι μικροί, χρυσοί ή καστανόχρωμοι σπόροι που έχουν πρόσφατα αποκτήσει δημοτικότητα λόγω των πιθανών οφελών τους για την υγεία.

Είναι απίστευτα πλούσιοι σε λιγνάνες, μια ομάδα χημικών ενώσεων που λειτουργεί ως φυτοοιστρογόνα. Στην πραγματικότητα, οι σπόροι λιναριού περιέχουν έως και 800 φορές περισσότερες λιγνάνες από άλλες φυτικές τροφές.

Μελέτες έχουν δείξει ότι τα φυτοοιστρογόνα που βρίσκονται στους σπόρους λιναριού μπορεί να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη μείωση του κινδύνου καρκίνου του μαστού, ειδικά σε μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες.

 

  1. Αποξηραμένα φρούτα

Τα αποξηραμένα φρούτα είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά ενώ ταυτόχρονα είναι νόστιμα και εύχρηστα ως σνακ.

Είναι επίσης μια ισχυρή πηγή διαφόρων φυτοοιστρογόνων.

Οι χουρμάδες, τα δαμάσκηνα και τα αποξηραμένα βερίκοκα είναι μερικές από τις αποξηραμένες πηγές τροφίμων με υψηλότερη περιεκτικότητα σε φυτοοιστρογόνα.

Επιπλέον, τα αποξηραμένα φρούτα είναι γεμάτα με φυτικές ίνες και άλλα σημαντικά θρεπτικά συστατικά. Αυτό τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ.

 

  1. Σπόροι σουσαμιού

Οι σπόροι σουσαμιού είναι μικροί σπόροι με φυτικές ίνες, οι οποίοι συνήθως ενσωματώνονται σε διάφορα πιάτα και προσθέτουν μια τραγανή γεύση.

Είναι επίσης αρκετά πλούσια σε φυτοοιστρογόνα, μεταξύ άλλων σημαντικών θρεπτικών συστατικών.

Είναι ενδιαφέρον ότι μια μελέτη διαπίστωσε ότι η κατανάλωση σκόνης σουσαμιού μπορεί να επηρεάσει τα επίπεδα των οιστρογόνων σε μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες.

Οι γυναίκες σε αυτήν τη μελέτη κατανάλωναν 50 γραμμάρια σκόνης σουσαμιού καθημερινά για 5 εβδομάδες. Αυτό όχι μόνο αύξησε τη δραστηριότητα των οιστρογόνων αλλά επίσης βελτίωσε τη χοληστερόλη στο αίμα.

 

  1. Σκόρδο

Το σκόρδο είναι ένα δημοφιλές συστατικό που προσθέτει μια έντονη γεύση και άρωμα στα πιάτα.

Δεν είναι μόνο φημισμένο για τις γαστρονομικές του ιδιότητες, αλλά φημίζεται και για τις ιδιότητες που προσφέρει στην υγεία.

Επιπλέον, μια μελέτη διάρκειας ενός μηνός που περιελάμβανε μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες έδειξε ότι τα συμπληρώματα σκόρδου μπορεί να προσφέρουν προστατευτικά αποτελέσματα έναντι της οστικής απώλειας που σχετίζεται με την ανεπάρκεια οιστρογόνων, αν και απαιτείται περισσότερη έρευνα.

 

  1. Μούρα

Τα μούρα έχουν εδώ και καιρό κερδίσει δημοτικότητα για τα πολλά εντυπωσιακά οφέλη για την υγεία τους.

Είναι γεμάτα με βιταμίνες, μέταλλα, φυτικές ίνες και ευεργετικές φυτικές ενώσεις, συμπεριλαμβανομένων των φυτοοιστρογόνων.

Οι φράουλες, τα βακκίνια και τα σμέουρα είναι ιδιαίτερα πλούσιες πηγές.

 

Πηγή: https://www.healthline.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.