arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

5 τρόφιμα που μειώνουν τη χοληστερόλη και μπορείτε να προσθέσετε στη διατροφή σας


Οι καρδιακές παθήσεις είναι η κύρια αιτία θανάτου στον κόσμο.
5 τρόφιμα που μειώνουν τη χοληστερόλη και μπορείτε να προσθέσετε στη διατροφή σας

Wellness

5 τρόφιμα που μειώνουν τη χοληστερόλη και μπορείτε να προσθέσετε στη διατροφή σας


5 τρόφιμα που μειώνουν τη χοληστερόλη και μπορείτε να προσθέσετε στη διατροφή σας

Τα υψηλά επίπεδα χοληστερόλης - ειδικά «κακή» LDL - συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

Η χαμηλή «καλή» χοληστερόλη HDL και τα υψηλά τριγλυκερίδια συνδέονται επίσης με αυξημένο κίνδυνο.

Η διατροφή σας έχει ισχυρή επίδραση στη χοληστερόλη σας και σε άλλους παράγοντες κινδύνου.

Εδώ είναι 5 τρόφιμα που μπορούν να μειώσουν τη χοληστερόλη και να βελτιώσουν άλλους παράγοντες κινδύνου για καρδιακές παθήσεις.

 

  1. Όσπρια

Τα όσπρια, είναι μια ομάδα φυτικών τροφών που περιλαμβάνουν φασόλια, μπιζέλια και φακές.

Τα όσπρια περιέχουν πολλές ίνες, μέταλλα και πρωτεΐνες. Η αντικατάσταση ορισμένων εξευγενισμένων κόκκων και επεξεργασμένων κρεάτων στη διατροφή σας με όσπρια μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακής νόσου.

Κάποιες μελέτες συνδέουν τα όσπρια με την απώλεια βάρους - ακόμη και σε δίαιτες που δεν περιορίζουν τις θερμίδες.

 

  1. Φρούτα και μούρα

Τα φρούτα είναι μια εξαιρετική προσθήκη σε μια υγιεινή διατροφή για πολλούς λόγους.

Πολλοί τύποι φρούτων είναι πλούσιοι σε διαλυτές ίνες, οι οποίες βοηθούν στη μείωση των επιπέδων χοληστερόλης.

Αυτό το κάνει ενθαρρύνοντας το σώμα σας να απαλλαγεί από τη χοληστερόλη και σταματώντας το συκώτι σας από την παραγωγή αυτής της ένωσης.

Ένα είδος διαλυτής ίνας που ονομάζεται πηκτίνη μειώνει τη χοληστερόλη έως και 10%. Βρίσκεται σε φρούτα όπως μήλα, σταφύλια, εσπεριδοειδή και φράουλες.

Τα φρούτα περιέχουν επίσης βιοδραστικές ενώσεις που βοηθούν στην πρόληψη καρδιακών παθήσεων και άλλων χρόνιων παθήσεων λόγω των αντιοξειδωτικών και αντιφλεγμονωδών αποτελεσμάτων τους.

Η κατανάλωση μούρων και σταφυλιών, που είναι ιδιαίτερα πλούσιες πηγές αυτών των φυτικών ενώσεων, μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση της «καλής» HDL και στη μείωση της «κακής» LDL χοληστερόλης.

 

  1. Λαχανικά

Τα λαχανικά αποτελούν ζωτικό μέρος μιας υγιεινής διατροφής.

Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά και έχουν χαμηλές θερμίδες, κάτι που είναι απαραίτητο για τη διατήρηση ενός υγιούς βάρους.

Μερικά λαχανικά έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε πηκτίνη, την ίδια διαλυτή ίνα που μειώνει τη χοληστερόλη που εμφανίζεται στα μήλα και τα πορτοκάλια.

Τα πλούσια σε πηκτίνη λαχανικά είναι επίσης οι μπάμιες, οι μελιτζάνες, τα καρότα και οι πατάτες.

Τα λαχανικά παρέχουν επίσης μια σειρά φυτικών ενώσεων που προσφέρουν πολλά οφέλη για την υγεία, συμπεριλαμβανομένης της προστασίας από καρδιακές παθήσεις.

 

  1. Σκούρα φυλλώδη πράσινα λαχανικά

Ενώ όλα τα λαχανικά είναι καλά για την καρδιά σας, τα σκούρα πράσινα φύλλα είναι ιδιαίτερα ευεργετικά.

Τα σκούρα πράσινα φύλλα, όπως το λάχανο και το σπανάκι, περιέχουν λουτεΐνη και άλλα καροτενοειδή, τα οποία συνδέονται με χαμηλότερο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

Τα καροτενοειδή ενεργούν ως αντιοξειδωτικά για να απαλλαγούν από τις επιβλαβείς ελεύθερες ρίζες που μπορούν να οδηγήσουν σε σκλήρυνση των αρτηριών.

Τα σκούρα πράσινα φύλλα μπορούν επίσης να βοηθήσουν στη μείωση των επιπέδων χοληστερόλης δεσμεύοντας στα χολικά οξέα και κάνοντας το σώμα σας να εκκρίνει περισσότερη χοληστερόλη.

 

  1. Εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο

Ένα από τα πιο σημαντικά τρόφιμα στη μεσογειακή υγιεινή διατροφή είναι το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο.

Το ελαιόλαδο είναι μια πλούσια πηγή μονοακόρεστων λιπαρών οξέων, το είδος που μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση της «καλής» HDL και στη μείωση της «κακής» LDL χοληστερόλης.

Είναι επίσης μια πηγή πολυφαινολών, μερικές από τις οποίες μειώνουν τη φλεγμονή που μπορεί να οδηγήσει σε καρδιακές παθήσεις.

 

Συνοπτικά

Τα υψηλά επίπεδα χοληστερόλης είναι ένας σημαντικός παράγοντας κινδύνου για καρδιακές παθήσεις.

Ευτυχώς, μπορείτε να μειώσετε αυτόν τον κίνδυνο ενσωματώνοντας ορισμένα τρόφιμα στη διατροφή σας.

Η αύξηση της πρόσληψης αυτών των τροφών θα σας οδηγήσει σε μια ισορροπημένη διατροφή και θα διατηρήσει την καρδιά σας υγιή.

Μπορείτε επίσης να εξασκηθείτε σε τεχνικές όπως προσεκτική διατροφή για να βεβαιωθείτε ότι απολαμβάνετε το γεύμα σας και γεμίζετε χωρίς να το παρακάνετε.

Πηγή: https://www.healthline.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.