arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

5 τρόφιμα για την αντιμε5 τρόφιμα για την αντιμετώπιση της υψηλής αρτηριακής πίεσηςτώπιση της υψηλής αρτηριακής πίεσης


Η υπέρταση ή η υψηλή αρτηριακή πίεση είναι ο πιο κοινός παράγοντας κινδύνου για καρδιαγγειακές παθήσεις.
5 τρόφιμα για την αντιμε5 τρόφιμα για την αντιμετώπιση της υψηλής αρτηριακής πίεσηςτώπιση της υψηλής αρτηριακής πίεσης

Wellness

5 τρόφιμα για την αντιμε5 τρόφιμα για την αντιμετώπιση της υψηλής αρτηριακής πίεσηςτώπιση της υψηλής αρτηριακής πίεσης


5 τρόφιμα για την αντιμε5 τρόφιμα για την αντιμετώπιση της υψηλής αρτηριακής πίεσηςτώπιση της υψηλής αρτηριακής πίεσης

Πάνω από 1 δισεκατομμύριο άνθρωποι παγκοσμίως έχουν υψηλή αρτηριακή πίεση, η οποία ορίζεται είτε από τις τιμές της συστολικής αρτηριακής πίεσης (ο υψηλός αριθμός) 130 mm Hg είτε από τις τιμές της διαστολικής αρτηριακής πίεσης (DBP, ο κάτω αριθμός) άνω των 80 mm Hg, ή και των δύο.

Τα φάρμακα χρησιμοποιούνται συνήθως για τη μείωση των επιπέδων αρτηριακής πίεσης. Ωστόσο, οι αλλαγές στον τρόπο ζωής, συμπεριλαμβανομένων των διατροφικών τροποποιήσεων, μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση των επιπέδων αρτηριακής πίεσης και στη μείωση του κινδύνου καρδιακής νόσου.

Μια υγιεινή διατροφή είναι απαραίτητη για την αντιμετώπιση της υψηλής αρτηριακής πίεσης και τη διατήρηση των βέλτιστων επιπέδων της. Επίσης συνιστάται σε όλα τα άτομα με υψηλή αρτηριακή πίεση συμπεριλαμβανομένων εκείνων που λαμβάνουν φάρμακα για τη μείωση της.

Έρευνα έχει δείξει ότι η συμπερίληψη ορισμένων τροφών στη διατροφή σας, ειδικά εκείνων που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά όπως το κάλιο και το μαγνήσιο, μειώνουν τα επίπεδα της.

Παρακάτω θα δείτε 5 από τα καταλληλότερα τρόφιμα που προτείνονται σε άτομα με υψηλή αρτηριακή πίεση.

  1. Εσπεριδοειδή

Τα εσπεριδοειδή, όπως το γκρέιπφρουτ, τα πορτοκάλια και τα λεμόνια, παρέχουν ισχυρά αποτελέσματα μείωσης της αρτηριακής πίεσης. Είναι πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα και φυτικές ενώσεις που μπορούν να βοηθήσουν στη διατήρηση της υγείας της καρδιάς σας μειώνοντας παράγοντες κινδύνου καρδιαγγειακών παθήσεων όπως η υψηλή αρτηριακή πίεση.

Ωστόσο, σύμφωνα με μελέτες το γκρέιπφρουτ και ο χυμός του μπορούν να επηρεάσουν τα κοινά φάρμακα που μειώνουν την αρτηριακή πίεση, οπότε συμβουλευτείτε τον γιατρό σας πριν τα συμπεριλάβετε στη διατροφή σας.

  1. Σολομός και άλλα λιπαρά ψάρια

Τα λιπαρά ψάρια είναι μια εξαιρετική πηγή λιπαρών ωμέγα-3, τα οποία έχουν σημαντικά οφέλη για την υγεία της καρδιάς. Αυτά τα λίπη μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση των επιπέδων της αρτηριακής πίεσης μειώνοντας τις φλεγμονές καθώς και τα επίπεδα των ενώσεων που συστέλλουν τα αιμοφόρα αγγεία που ονομάζονται οξυλιπίνες.

Η έρευνα δείχνει ότι η πρόσληψη λιπαρών ψαριών πλούσιων σε ωμέγα-3 έχει συνδεθεί με τη μείωση των επιπέδων αρτηριακής πίεσης.

  1. Μούρα

Τα μούρα έχουν συσχετιστεί με ποικίλα οφέλη για την υγεία, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητάς τους να μειώσουν τους παράγοντες κινδύνου καρδιακών παθήσεων. Τα μούρα είναι μια πλούσια πηγή αντιοξειδωτικών, συμπεριλαμβανομένων των ανθοκυανινών, που είναι οι χρωστικές που δίνουν στα μούρα το έντονο χρώμα τους.

Έχει αποδειχθεί ότι οι ανθοκυανίνες αυξάνουν τα επίπεδα οξειδίου του αζώτου στο αίμα και μειώνουν την παραγωγή μορίων που περιορίζουν τα αιμοφόρα αγγεία, τα οποία μπορεί να βοηθήσουν στη μείωση των επιπέδων αρτηριακής πίεσης. Ωστόσο, απαιτείται περισσότερη έρευνα για την συμβολή και την ωφελιμότητα τους στον ανθρώπινο οργανισμό.

Τα βακκίνια, τα σμέουρα, και οι φράουλες είναι μόνο μερικά από τα είδη μούρων που έχουν συσχετιστεί με αποτελέσματα μείωσης της αρτηριακής πίεσης.

  1. Αμάρανθος

Η κατανάλωση αμάρανθου μπορεί να συμβάλει στη μείωση των επιπέδων αρτηριακής πίεσης σύμφωνα με μελέτες.

Μια ανασκόπηση 28 ερευνών διαπίστωσε ότι η ημερήσια λήψη 30 γραμμαρίων μειώνει τον κίνδυνο της υψηλής αρτηριακής πίεσης.

Ο αμάρανθος έχει υψηλή περιεκτικότητα σε μαγνήσιο. Ένα μαγειρεμένο φλιτζάνι (246 γραμμάρια) παρέχει το 38% των ημερήσιων αναγκών σας σε μαγνήσιο.

  1. Καρότα

Τα καρότα αποτελούν βασικά στοιχείο της διατροφής πολλών ανθρώπων. Τα καρότα έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φαινολικές ενώσεις, που βοηθούν στη χαλάρωση των αιμοφόρων αγγείων και στη μείωση των φλεγμονών. Αυτό συμβάλει στη μείωση των επιπέδων της αρτηριακής πίεσης.

Αν και μπορείτε να απολαύσετε τα καρότα μαγειρεμένα ή ωμά, όταν τα καταναλώνετε ωμά μπορεί να έχετε περισσότερα οφέλη για τη μείωση της υψηλής αρτηριακής πίεσης.

Πηγή: https://www.healthline.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.