arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

5 Τρόφιμα που περιέχουν περισσότερο κάλιο από τις μπανάνες


Το κάλιο είναι ένα ζωτικό μέταλλο και ηλεκτρολύτης για το σώμα σας.
5 Τρόφιμα που περιέχουν περισσότερο κάλιο από τις μπανάνες

Wellness

5 Τρόφιμα που περιέχουν περισσότερο κάλιο από τις μπανάνες


5 Τρόφιμα που περιέχουν περισσότερο κάλιο από τις μπανάνες

Βοηθά στη διατήρηση της φυσιολογικής αρτηριακής πίεσης, μεταφέρει θρεπτικά συστατικά στα κύτταρα σας και υποστηρίζει την υγιή λειτουργία των νεύρων και των μυών.

Μερικοί άνθρωποι ξεκινούν τη κατανάλωση μπανανών, καθώς είναι γνωστό ότι έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο. Μια μεσαίου μεγέθους μπανάνα που συνήθως περιέχει 422 mg ή 9% της AI.

Αλλά οι μπανάνες δεν οι μόνες με υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο.

Εδώ είναι 5 τρόφιμα που περιέχουν περισσότερο κάλιο από μια μπανάνα.

 

  1. Μαύρα φασόλια

Τα μαύρα φασόλια είναι βασικά τρόφιμα στην Κεντρική και Νότια Αμερική.

Αν και τα λευκά φασόλια μπορεί να έχουν περισσότερο κάλιο από τα μαύρα φασόλια, τα τελευταία εξακολουθούν να αποτελούν εξαιρετική πηγή καλίου. Ένα φλιτζάνι (172 γραμμάρια) μαύρων φασολιών σας δίνει 611 mg ή 13% της AI.

Ωστόσο, καθώς τα μαύρα φασόλια περιέχουν φυτικά άλατα που μπορούν να μειώσουν την απορρόφηση μετάλλων από το σώμα σας, δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί όλο το κάλιο.

Είναι δύσκολο να γνωρίζουμε πόσο αυτά τα φυτικά μπορεί να επηρεάσουν την απορρόφηση μετάλλων όπως το κάλιο, αλλά αν χρησιμοποιείτε αποξηραμένα φασόλια, είναι καλύτερο να τα μουλιάσετε όλη τη νύχτα. Αυτό το βήμα θα βοηθήσει στη μείωση του αριθμού των φυτικών.

 

  1. Edamame

Το Edamame, που παραδοσιακά τρώγεται στην Ιαπωνία, είναι ανώριμη σόγια που σερβίρεται στο λοβό.

Έχουν επίσης περισσότερο κάλιο σε ένα φλιτζάνι από μια μπανάνα. Στην πραγματικότητα, ένα φλιτζάνι (155 γραμμάρια) παρέχει 676 mg ή λίγο περισσότερο από το 14% της AI.

Είναι γεμάτα με πολλά άλλα θρεπτικά συστατικά, αλλά κυρίως περιέχουν το 121% του RDI για το φυλλικό οξύ ανά φλιτζάνι (155 γραμμάρια).

Επιπλέον, είναι μια εξαιρετική πηγή βιταμίνης Κ, μαγνησίου και μαγγανίου.

Το Edamame είναι νόστιμο και ελαφρύ όταν μαγειρεύεται στον ατμό ως συνοδευτικό των γευμάτων σας.

 

  1. Πατάτες

Οι πατάτες είναι ένα αμυλούχο λαχανικό ρίζας που παραμένει βασικό φαγητό σε πολλές χώρες παγκοσμίως.

Μια πατάτα (136 γραμμάρια) μπορεί να παρέχει 515 mg καλίου, που είναι το 11% της AI.

Στην πραγματικότητα, μια μελέτη ανέφερε ότι οι πατάτες είναι η καλύτερη διατροφική πηγή καλίου, υπολογίζοντας ότι μια μικρή ψητή πατάτα παρέχει 738 mg καλίου, ή σχεδόν το 16% της AI.

Ωστόσο, υπάρχουν πολλές διαφορετικές ποικιλίες πατάτας και η περιεκτικότητά τους σε κάλιο μπορεί να εξαρτάται από το έδαφος στο οποίο καλλιεργούνται.

Καθώς οι πατάτες τρώγονται καθημερινά σε πολλά μέρη του κόσμου, μπορεί να συμβάλλουν σημαντικά στην πρόσληψη καλίου στη διατροφή των ανθρώπων.

 

  1. Παντζάρια

Τα τα παντζάρια είναι ένα λαχανικό με έντονο χρώμα που τρώγεται συχνά βραστό, σε τουρσί ή προστίθεται σε σαλάτες.

Ένα φλιτζάνι ή περίπου 170 γραμμάρια βρασμένων παντζαριών μπορεί να σας δώσει 518 mg καλίου ή 11% της AI.

Για όσους θέλουν να αυξήσουν την πρόσληψη καλίου για να βοηθήσουν στην πρόληψη ή τη διαχείριση της υψηλής αρτηριακής πίεσης, τα παντζάρια μπορεί να έχουν ένα επιπλέον πλεονέκτημα.

Αυτό το λαχανικό ρίζας περιέχει επίσης νιτρικά άλατα, τα οποία - όταν μετατρέπονται σε οξείδιο του αζώτου - έχουν αποδειχθεί ότι υποστηρίζουν τη λειτουργία των αιμοφόρων αγγείων και τη γενική υγεία της καρδιάς.

Τα τεύτλα είναι επίσης μια εξαιρετική πηγή φυλλικού οξέος, με ένα φλιτζάνι (170 γραμμάρια) να παρέχει το 34% του RDI.

 

  1. Ρόδι

Τα ρόδια είναι ένα εξαιρετικά υγιεινά.

Είναι μια φανταστική πηγή καλίου, καθώς ένα φρούτο μπορεί να αποδώσει 666 mg. Αυτό ισοδυναμεί με λίγο περισσότερο από το 14% του AI.

Επιπλέον, τα ρόδια είναι γεμάτα με βιταμίνες C και K, καθώς και φυλλικό οξύ και έχουν υψηλότερη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες από τα περισσότερα φρούτα - 4,7 γραμμάρια ανά φρούτο.

Ωστόσο, περιέχουν περισσότερες θερμίδες από τα περισσότερα φρούτα και μια σημαντική ποσότητα φυσικών σακχάρων.

Από την άλλη πλευρά, τα ρόδια έχουν επίσης 11 γραμμάρια ινών, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στην επιβράδυνση της πέψης και να σας κάνουν να νιώσετε πιο γεμάτοι για περισσότερο χρονικό διάστημα.

 

Συνοπτικά

Αν και οι μπανάνες αποτελούν εξαιρετική πηγή καλίου, πολλές άλλες υγιεινές τροφές - όπως οι γλυκοπατάτες και τα τεύτλα - έχουν περισσότερο κάλιο ανά μερίδα.

Ορισμένες τροφές, όπως τα σέσκουλα και λευκά φασόλια έχουν ακόμη και διπλάσια ποσότητα καλίου ανά φλιτζάνι, σε σύγκριση με μια μεσαίου μεγέθους μπανάνα.

Το κλειδί για να πάρετε αρκετό κάλιο είναι να τρώτε μια καλή ποικιλία φυτικών τροφών κάθε μέρα. Συγκεκριμένα, θα μπορούσατε να στοχεύσετε να συμπεριλάβετε τακτικά μερικές από τις παραπάνω τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο στη διατροφή σας για να ενισχύσετε την πρόσληψη.

Πηγή: https://www.healthline.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.